Hlavní navigace

Každý druhý Čech se na internetu seznamuje

[Tisková zpráva] Praha, 31. července 2006 Seznámit se přes počítač? To je dnes běžná věc pro 49 procent lidí na síti. Výhradně přes internet, tedy bez pomoci tištěných inzerátů, se seznamuje 37 procent tuzemských uživatelů internetu. Vyplývá to z průzkumu, který na svých webových stránkách mezi 2910 uživateli internetu provedl portál Centrum.cz.

Sdílet

V úspěšnost seznamování přes síť věří 64 procent oslovených a z nich má zhruba polovina (31 procent) s touto moderní formou hledání partnera kladnou osobní zkušenost. K internetu už je přitom připojena více než třetina všech obyvatel země. Podle oficiálních statistik NetMonitoru se každý měsíc k celosvětové síti připojí přes 3,5 miliónů Čechů.

Z průzkumu portálu Centrum.cz vyplývá, že zhruba každému třetímu respondentovi jde při seznamování na internetu o sex nebo flirt. Ten hledají hlavně lidé s maturitou. Naopak vysokoškoláci mají největší zájem o vážný vztah. Výhradně vážný vztah nebo lásku hledá 41 procent všech dotázaných. Celkově flirt nebo vážný vztah hledají hlavně lidé ve věku 20 – 49 let.

Mládež v rozmezí 12–19 let stojí spíše o nového kamaráda nebo někoho na sport. Ve srovnání s láskou či flirtem je o takové partnery relativně menší zájem – nové přátele hledá 16 procent dotázaných a partnera do kina nebo třeba na kolečkové brusle 6 procent.

„Seznamování přes síť nabízí stále více možností. Lidé už se nehledají jen podle osobních charakteristik nebo fotky. Například naše služba Mojerande.cz už umožňuje domluvit si schůzku i na konkrétní datum. Když třeba někdo ví, že za tři týdny bude na služební cestě v Ostravě, může si už dnes dát inzerát a dohodnout schůzku předem,“ říká Robert Plemátl, který je v Centrum.cz odpovědný za provoz služby Mojerande.cz.

Téměř pětina (18 procent) z 2910 respondentů průzkumu má vysokoškolské vzdělání, další více než dvě pětiny (44 procent) střední školu s maturitou. Čtyři pětiny respondentů jsou ve věku 12–39 let. Podíl mužů a žen je vyrovnaný.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).