Hlavní navigace

České internetové tržiště Kommarket zprostředkovalo obchody za téměř 8 miliard Kč

[Tisková zpráva] PRAHA, 3. října 2007 – Internetové B2B tržiště Kommarket, vynález české firmy Kompass Czech Republic a. s., zprostředkovalo od svého spuštění v roce 2005 celkem 6075 poptávek a soukromých tendrů za 7,8 miliard korun. Kommarket je napojen na největší světovou firemní databázi Kompass obsahující 2,2 mil. firem. Databáze pokrývá 70 zemí světa.

Internetové tržiště Kommarket zažívá v letošním roce velký rozmach. Zatímco za první rok jeho fungování (r. 2005) bylo zprostředkováno 395 poptávek a soukromých tendrů v hodnotě 410 milionů korun, o rok později Kommarket zprostředkoval již 1830 poptávek za 1,8 miliard korun. Tento rok se hodnota zrealizovaných obchodů blíží již šesti miliardám korun. Příští rok se očekává minimálně dvojnásobný nárůst.

V databázi Kompass, která pokrývá všechny evropské země a vybrané země Asie, Severní a Jižní Ameriky, Afriky a Austrálie, je umístěno 2,2 mil. firemních prezentací. Českých subjektů zapojených do Kommarketu je 30 000. Mezi země s významným firemním pokrytím patří Velká Británie (220 000 firem), USA (215 000 firem), Itálie (205 000 firem), Francie (180 000 firem), Švédsko (150 000 firem), Německo (120 000 firem) a Rusko (90 000 firem). V posledních měsících začaly přes Kommarket nakupovat i firmy z Polska, Rumunska a Indie.

Kompass využívají nejen soukromé společnosti, ale i úřady státní správy; CzechTrade, CzechInvest, dále pak obchodní oddělení ambasád ČR v zahraničí, zahraniční ambasády v ČR atd. Dle odhadů Roberta Tomana, výkonného ředitele a předsedy představenstva Kompass Czech Republic, se jedná o osmdesát procent firemních uživatelů a dvacet procent uživatelů z řad stáních úřadů. „Nejvíce poptávek (60 %) registrujeme od strojírenských firem,“ dodává Robert Toman.

V roce 2007 nakupovaly přes Kommarket například Škoda Transportation, Česká gumárenská společnost, Zetor Tractors nebo Kovosvit Mas. Mezi nejaktivněji nakupující firmy patří První brněnská strojírna, ČKD Vagonka nebo Zbirovia.

Kommarket nemá doposud žádného přímého konkurenta na českém ani zahraničním trhu. „Zdá se, že trh se profiluje a uživatelé dávají stále více přednost fungujícímu poptávkovému systému jako je Kommarket, který má podporu stabilní mezinárodní firmy,“ vysvětluje úspěch projektu Robert Toman. „Na konci roku očekáváme další růst zprostředkovaných poptávek i počtu nakupujících subjektů a to jak v ČR, tak v zahraničí,“ sděluje svá očekávání Toman. V polovině roku 2008 by mělo dojít k ještě větší integraci poptávkového systému Kommarket s mezinárodní databází firem umístěné na www.kompass.com. „Do konce roku 2008 bychom i díky tomuto měli dosáhnout minimálně stoprocentního nárůstu zprostředkovaných obchodů,“ dodává Toman.