Hlavní navigace

Kontaktů si Češi cení více než mobilu

[Tisková zpráva] Češi zacházejí se svými kontakty uloženými v mobilu ledabyle. Téměř polovina z nich si telefonní čísla a další cenné informace vůbec nezálohuje. Dotázaní přitom ale tvrdí, že kontaktů si cení více než samotného mobilního telefonu.

PRAHA, 30. září 2008 – Více než třetina Čechů (37 %) již přišla o svůj mobilní telefon. Nečastějšími důvody jsou krádež či ztráta, přičemž nejpostiženější skupinou jsou muži a z hlediska věku lidé do 24 let. Vyplývá to z on-line průzkumu, který v Česku na 400 respondentech pro společnost ZYB provedla agentura Data Collect. „Přesto si 42 procent uživatelů nikde nezálohuje kontakty, a když už, tak sotva jednou za rok (39 %). Pouze 14 procent tak činí alespoň jednou měsíčně,“ říká Tommy Ahlers, zakladatel a generální ředitel společnosti ZYB, která je mezinárodním poskytovatelem služeb pro mobilní telefony. K zálohování lidé používají především počítač (34 %) nebo si kontakty přepíší na papír (16 %).

Nejčastější důvody pozbytí mobilu uvedené respondenty:

  • Krádež (nejčastěji jsou příčinou kapsáři či vykradači aut)
  • Ztráta, zapomenutí (v taxi či jiných dopravních prostředcích, na večírku, venku)
  • Nehoda (telefon se dostane do vody nebo spadne a rozbije se)

Málokdo si přitom důležitá telefonní čísla pamatuje. Nejhůře s pamětí na tom jsou muži a co se týče věku lidé v rozmezí 45–54 let. Z průzkumu navíc vyplývá, že 70 procent lidí si pamatuje nanejvýš pět telefonních čísel uložených v mobilu. „To je žalostně málo, protože 49 procent uživatelů má ve svém mobilním telefonu uloženo více než 150 kontaktů. Více než 300 kontaktů má uloženo 11 procent dotázaných,“ dodává Tommy Ahlers. Jsou to zejména muži a z hlediska věku jde o lidi, jimž je 35–44 let.

Přes ledabylé zálohování si lidé kontaktů paradoxně cení více než mobilního telefonu. „Pro 59 procent majitelů mobilů mají kontakty v současné době větší hodnotu než samotný přístroj,“ říká Tommy Ahlers. Podobně respondenti reagovali i na dotaz, co by jim nejvíce vadilo, pokud by přišli o svůj telefon. Pozbytí přístroje by je společně se ztrátou kontaktů mrzelo nejvíce.

Češi mobily obměňují poměrně často. Téměř polovina respondentů si kupuje nový mobilní telefon alespoň jednou za dva roky. Frekvence nákupu nového mobilního telefonu je nejvyšší mezi uživateli ve věku 25–34 let, muži a lidmi s vyšší útratou za mobilní služby.

Přichází ZYB: změní způsob, jak Češi užívají své mobilní telefony
Společnost ZYB – tým inovátorů, kteří stojí za službou ZYB telefonní seznam (ZYB Phonebook) – přichází na český trh se službou www.zyb.com. Česká verze on-line služby umožňuje bezpečně zálohovat, spravovat a sdílet data uložená v mobilních telefonech a udržovat uživatele ve spojení s přáteli a rodinou. Služby jsou provozovány prostřednictvím internetu a jsou zdarma.

Mobilní služby fungují bezdrátově, pro jejich provoz není třeba instalovat software ani propojovací kabely. Uživatelé mohou ukládat do svého internetového ZYB účtu neomezený počet kontaktů, záznamů v kalendáři či textových zpráv a přistupovat k nim on-line odkudkoli po celém světě. Pokud si uživatel pořídí nový mobilní telefon či náhodou přijde o ten dosud používaný, může nový přístroj jednoduše synchronizovat se svým ZYB účtem – o žádná data tak nikdy nepřijde. Stejně jednoduše lze prostřednictvím ZYB účtu přemisťovat data z jednoho telefonu do druhého.

„Mnoho z nás využívá telefonní seznam v mobilu s naprostou samozřejmostí každý den. Po celém světě má většina uživatelů mobilních telefonů ve svém mobilu uloženo 80 a více kontaktních čísel, která si ale nejsou schopni trvale zapamatovat,“ říká Tommy Ahlers, zakladatel a generální ředitel společnosti ZYB, a dodává: „Když selhává paměť, jediný způsob, jak o cenné kontakty nepřijít, je časté a bezpečné zálohování. To nás inspirovalo k vyvinutí služby ZYB.“

Uživatelé na ZYB dosud uložili více než 23 milionů kontaktů. „Lidé si konečně uvědomují důležitost zálohování kontaktů uložených v mobilních telefonech,“ dodává Tommy Ahlers. Služby ZYB jsou k dispozici každému, ve všech koutech světa, a to zdarma ve všech sítích mobilních operátorů. Uživatelé platí pouze za přenosy dat v návaznosti na používaný telefonní tarif. Zřízení služby je velmi jednoduché: zájemci pouze navštíví www.zyb.com a po dokončení jednoduché registrace mohou začít zálohovat svá mobilní data.

O společnosti ZYB
Služba ZYB zálohuje a chrání data uživatelů mobilních telefonů pro případ ztráty telefonu. Umožňuje jednoduše přemisťovat data z jednoho mobilu do druhého a nabízí nástroje, které umožňují novými způsoby využívat kontakty v on-line komunitě. Služba je dostupná kdekoli po celém světě, je zdarma a dostupná prostřednictvím jakéhokoli PC či Mac počítače. K užívání služby není třeba kabeláž ani stahovat software, funguje ve 450 typech mobilních telefonů a v síti kteréhokoli operátora.

Společnosti ZYB sídlí v dánské metropoli Kodani, další pobočky jsou ve Velké Británii: v Cambridgi a Londýně. Společnost nedávno koupil nadnárodní mobilní operátor Vodafone.