Hlavní navigace

Letošní Vánoce nepřekvapily: mezi dárky vedlo dámské oblečení, parfémy, dárkové poukazy, MP3 a malé elektrospotřebiče

[Tisková zpráva] Během prosince, kdy se nejvíce nakupovalo na Vánoce, bylo nejoblíbenějším zbožím dámské oblečení. „Zájem o kategorii oblečení dlouhodobě sledujeme jako nejvyšší. Během vánočních nákupů naši uživatelé nejradši nakupovali dámské oblečení. V nabídce Aukro Shopů mohli uživatelé vybírat z více než 15 tisíc položek,“ řekl David Vychytil, provozní ředitel nákupní galerie Aukro.cz.

Druhou nejoblíbenější kategorií  bylo elektro. „Mezi zbožím v kategorii elektro jednoznačně vedly MP3 přehrávače. Jejich ceny se pohybovaly od 199 Kč do 1990Kč,“ uvádí David Vychytil a dodává: „Velmi oblíbené byly i drobné kuchyňské spotřebiče jako například kávovary nebo mixéry“. Mezi dalšími dárky, které ve velkém počtu nakupující pořizovali na Aukro.cz, se objevily šály a šátky nebo peněženky. 

Podle internetového srovnávače cen Heureka.cz byl letos na internetu největší zájem o mobilní telefony, notebooky, digitální fotoaparáty, pressovače, LCD televizory či sodovkovače. Mimo kategorii elektra lidé nejvíce kupovali parfémy, hračky a oblečení. Mezi nejhledanějšími produkty byly také vtipné dárky jako např. magnetické kuličky NeoCube nebo chladící půllitr. „Letos nakupující na internetu pořizovali více dárků za nižší ceny, podle ohlasů internetových obchodech klesla průměrná hodnota objednávky,“ říká Tomáš Hodboď ze srovnávače Heureka.cz a dodává: „Lidé si více oblíbili internetové nakupování a neváhají nakupovat i méně hodnotnější produkty, které dříve nakupovali spíše v kamenných obchodech“. Oproti minulému roku vzrostl obrat prodaného zboží přes internet o 20% a dosáhl hranice 10 miliard Kč. 

Zájem byl o také poukazy na wellness pobyty, adrenalinové atrakce nebo jiné zážitky. To potvrzuje také Richard Šipoš z portálu Spa.cz: „Poptávka po dárkových poukazech v listopadu a zejména v prosinci každoročně roste, oproti loňskému roku vzrostl počet prodaných poukazů o 40%. Letošní průměrná cena pobytu byla 3 890 Kč.“ 

Podobně jako loni bude po letošním předávání vánočních dárků aktuální otázka, co s nechtěnými nebo nepovedenými dárky. Při nákupu na internetu se na většinu zboží vztahuje čtrnáctidenní lhůta, do kdy je možné dárek vrátit bez udání důvodu. „Při výběru prodejce na Aukru doporučuji zvolit profesionální prodejce a nakupovat nové zboží. Kupující tak mají jistotu, že získávají zákonnou záruky na zboží a komunikace s prodejcem bude na vysoké úrovni,“ upozorňuje David Vychytil. 

O webu Heureka.cz:

Nezávislý nákupní  rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Miton. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 1 357 0001 RU měsíčně. Na jednom místě porovnává zboží z více než 11 000 interne­tových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz každoročně pořádá anketu ShopRoku, ve které oceňuje dlouhodobě spolehlivé e-shopy.  

O společnosti Aukro:

Společnost Aukro provozuje největší internetový au­kční portál v České republice, který se od svého zahájení v roce 2003 orientuje jak na nejširší veřejnost, tak i na firmy. Aukro se velmi rychle rozvíjí, komunitu Aukro.cz tvoří více než 1,5 milionu registrovaných uživatelů. Pro společnost Aukro pracuje více než 70 zaměstnanců. Hodnota obchodovaných transakcí v loňském roce překročila 2,5 miliardy korun, v letošním roce lze očekávat nárůst této hodnoty na 4 miliardy korun. K prioritám vývoje služeb portálu Aukro.cz patří bezpečnost, rychlost a jednoduchost obchodování. O úspěchu v oblasti e-commerce svědčí spuštění a provoz sesterských aukčních servisů ve 13 zemích střední a Východní Evropy (Bělorusku, Bulharsku, Estonsku, Kazachstánu, Litvě, Maďarsku, Polsku, Rusku, Rumunsku, Slovensku, Srbsku a na Ukrajině) Více informací na www.aukro.cz