Hlavní navigace

LG Electronics oznámila výsledky hospodaření za 4. čtvrtletí 2006

25. 1. 2007

[Tisková zpráva] Soul, Korea, 24. ledna 2007 – Společnost LG Electronics (LG), jednička v oblasti spotřební elektroniky a mobilní komunikace, oznámila neauditované výsledky hospodaření za tříměsíční období končící 31. prosince 2006.

Tržby a zisk
Tržby ve čtvrtém čtvrtletí 2006 klesly o 8,8 % na 5,521 bilionů KRW (5,886 miliard USD) z 6,054 bilionů KRW (6,339 miliard USD) v předchozím čtvrtletí a o 11 % z 6,182 bilionů KRW (5,961 miliard USD) ve stejném čtvrtletí roku 2005, a to především v důsledku přísné regulace zásob na konci roku a poklesu v počtu zásilek displejových výrobků na úrovni mateřské společnosti. Na globální úrovni, včetně zámořských přidružených společností, zaznamenala LG Electronics 9,8% čtvrtletní nárůst. V provozním zisku byla zaznamenána ztráta 43 miliard KRW (46 milionů USD).

Roční tržby dosáhly v roce 2006 23,2 bilionů KRW (24,2 miliard USD) na úrovni mateřské společnosti, což je ve srovnání s předchozím rokem 3% pokles, a čistý zisk činil 212 miliard KRW (222 milionů USD). Tržby na globální úrovni se zvýšily o 3 % na 36,73 bilionů KRW (38,46 miliard USD) z 35,56 bilionů KRW (34,73 miliard USD). Konsolidované tržby, včetně tržeb dceřiných společností, vzrostly o 4 % na 46,27 bilionů KRW (48,45 miliard USD) z 44,45 bilionů KRW (43,41 miliar­d USD).

Mobile Communication Company zaznamenala tržby ve výši 2,350 bilionů KRW (2,505 miliard USD), což je čtvrtletní nárůst o 2,3 % a pokles o 12,3 % meziročně. Co se týče výhradně prodeje handsetů, příjmy vzrostly o 2,9 % na 2,187 bilionů KRW (2,332 miliard USD) z 2,126 bilionů KRW (2,226 miliard USD) v předchozím čtvrtletí a klesly o 10,8 % meziročně. Celkové dodávky dosáhly 17,0 milionů jednotek (8,9 milionů v CDMA, 6,2 milionů v GSM, 1,8 milionů ve WCDMA), což znamená celkem 64,4 milionů jednotek za rok 2006. Za dobrými výsledky v Severní Americe stojí především telefony WCDMA a na otevřených trzích, včetně Evropy, Asie, Středního východu a Afriky, došlo k posunu v GSM. Provozní zisk klesl o 1 % na 2,7 % z 3,7 % oproti předchozímu čtvrtletí v důsledku snížení cen některých klíčových produktů.

Tržby Digital Display Company klesly meziročně o 13,9 % na 1,200 bilionů KRW (1,279 miliard USD) následkem intenzivní cenové eroze a regulace zásob na konci roku. Tvrdá konkurence na poli 40” LCD obrazovek způsobila pokles v dodávkách plazmových obrazovek a ztrátu v položce provozní zisk. Prodej plazmových a LCD televizorů vzrostl na základě dodávek meziročně o 55 % a čtvrtletně o 72 %. Tržba z prodeje mediálních a IT produktů společnosti Digital Media Company klesla čtvrtletně o 0,3 % na 657 bilionů KRW (700 miliard USD).

Tržby Digital Appliance Company vzrostly meziročně o 5,8 % na 1,311 bilionů KRW (1,397 miliard USD) díky dobrému odbytu nejdražších (prémiových) výrobků; tržby vzrostly o 17 % v Koreji a o 10 %, na bázi amerického dolaru, v zámoří. Tržby v USA vzrostly meziročně o 24 % díky dobrému odbytu třídveřových chladniček a parních bubnových praček. Provozní zisk vzrostl meziročně o 23,4 % na 62 miliard KRW (66 milionů USD), k čemuž přispěl nárůst příjmů v kategoriích nejdražších výrobků, který z 57 % procent celkové tržby vzrostl na 60 %.

Prognóza prodeje pro rok 2007
Cílem pro rok 2007 je dosažení tržby 40,0 bilionů KRW (44,5 miliard USD) na globální úrovni a 24,0 bilionů KRW (26,7 miliard USD) na úrovni mateřské společnosti, což by ve srovnání s rokem 2006 znamenalo 9% a 3% nárůst. Finanční vyhlídky pro nový rok hovoří o dosažení ziskového růstu a zlepšení vedoucího postavení na trhu v oblasti GSM. Předpokládané dodávky budou činit 78 milionů jednotek, což by znamenalo 22% nárůst ve srovnání se 64 miliony jednotek v loňském roce. V divizi displejových výrobků si LG klade za cíl zvýšení tržního podílu v prodeji televizorů s plochou obrazovkou prostřednictvím rozšíření nabídky produktů full HD a pokrytí kanálů. Dobrý odbyt v divizi spotřebičů, klimatizačních jednotek a prémiových produktů se zaměřením na design a vyspělou technologii pomůže společnosti udržet si stabilní pozici na globálním trhu.

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Vitalia.cz: Jak vybrat ořechy do cukroví a kde mají levné

Jak vybrat ořechy do cukroví a kde mají levné

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Vitalia.cz: Jsou čajové sáčky toxické?

Jsou čajové sáčky toxické?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Vitalia.cz: Dáte si jahody s plísní?

Dáte si jahody s plísní?

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen