Hlavní navigace

Lídři na YouTube

[Tisková zpráva] Portál YouTube byl založen v únoru roku 2005. Od té doby ho využila ke komunikaci s celým světem řada významných osobností. Tady je několik z nich.

Anglická královna Alžběta II.
www.youtube.com/the­royalchannel
Kanál byl spuštěn přesně 50 let poté, co královna poprvé vystoupila v televizi.

Jde o jeden z vůbec nejdynamičtěji se rozvíjejících kanálů. Jen za první týden provozu jej shlédlo na milion uživatelů. Nejčastěji sledovaným videem je první vystoupení anglické královny v televizi z roku 1957. To shlédlo celkem 1 037 000 uživatelů.

Uživatelům jsou k dispozici i archivní záběry: například záznam ze svatby Královny Matky z roku 1923 anebo záznam ze sklizně jablek na jednom z Královniných panství.

Po úspěchu kanálu královna oficiálně navštívila londýnskou kancelář Googlu v říjnu 2008.

Jordánská královna Rania
www.youtube.com/qu­eenrania
Spuštěno: březen 2008

Jordánská královna Rania oslovila komunitu uživatelů YouTube, aby se vzájemně podělili o stereotypy a pomohli překonat bariéry mezi západním a arabským světem. Tento videoklip zaznamenal 1,6 milionu shlédnutí, inspiroval přes 6300 textových komentářů a na 75 video odpovědí.

V listopadu 2008 získala královna Rania vůbec první cenu YouTube Visionary.

Britská vláda
www.youtube.com/dow­ningst
Spuštěno: květen 2007

V květnu roku 2008 britský ministerský předseda Gordon Brown využil tohoto kanálu ke kampani „Zeptejte se premiéra“. Veřejnost byla vyzvána, aby na YouTube nahrála video klipy s dotazy na premiéra, na něž britský ministerský předseda posléze na portálu odpovídal. Projekt měl obrovský úspěch a díky tomu se stal na YouTube pravidelnou událostí.

Nejoblíbenějším videoklipem na tomto kanálu je záběr Tonyho Blaira gratulujícího francouzsky Nicolasi Sarkozymu k vítězství v prezidentských volbách. Toto video shlédlo na 500 000 uživatelů. Anglická verze téhož videa má 200 000 shlédnutí.

Japonský ministerský předseda Faduka
www.youtube.com/ldpchan­nel
Japonská liberální demokratická strana má na svém kanále „oficiální“ playlist obsahující nejrůznější politická fóra, proslovy a rozhovory. Premiérův novoroční projev (v angličtině) zdůrazňuje roli, kterou může Japonsko sehrát při řešení moderních problémů.

Evropská unie
www.youtube.com/e­utube
Spuštěno: červen 2007

Nejoblíbenějším videem na kanále EU je tato oslava Evropských romantických filmů. Video má přes 800 000 shlédnutí. K dispozici v angličtině, francouzštině a němčině.

Bílý dům
www.youtube.com/whi­tehouse
Oficiální kanál Bílého domu byl spuštěn 20. ledna, tedy souběžně s inaugurací prezidenta Obamy.

Americký senát a Sněmovna reprezentantů
www.youtube.com/se­natehub a www.youtube.com/hou­sehub
Spuštěno: 12. ledna 2009

Americký senát a Sněmovna reprezentantů nedávno změnily pravidla, která zakazovala umisťování obsahu na servery provozované třetími stranami. Tím se Kongresu otevřela cesta na YouTube.

Oba kanály slouží členům Kongresu pro komunikaci s internetovou veřejností.

Prezidentské volby
www.youtube.com/y­ouchoose
YouTube ve spolupráci se CNN oslovila komunitu uživatelů YouTube a vyzvala je k zadávání video dotazů, které byly posléze promítány při sjezdech demokratů a republikánů.

Demokratický sjezd: 23. července 2008

  • Schváleno bylo 2 989 otázek; 39 z nich bylo použito v debatě
  • Videa z debaty byla shlédnuta 9 milionkrát
  • 2,6 milionu diváků sledovalo záznam na televizi
  • Šlo o nejsledovanější prezidentskou debatu (kategorie diváků 18–35) v dějinách. V průměru 407 000 diváků
  • V kategorii 25–54 let přilákala debata průměrně 890 000 diváků
  • Kanál s debatami byl na YouTube nejsledovanějším kanálem za celý týden.
  • Nejzajímavější okamžik: dotaz sněžného muže na globální oteplování.

Republikánská debata: 28. listopadu 2008

  • Podáno 4 927 otázek; 34 otázek bylo položeno
  • Nejsledovanější debata v dějinách kabelové televize: 4,5 milionu diváků
  • Kanál s debatami byl nejsledovanějším kanálem na YouTube v týdnu od 26.listopadu do 1. prosince.
  • Nejzajímavější moment: homosexuálně orientovaný generál se ptá na homosexuály v armádě.

Na YouTube měli své vlastní kanály i kandidáti:
Barack Obama: www.youtube/ba­rackobama

  • Počet videí: 1800
  • Počet shlédnutí: 111 milionů

John McCain: www.youtube.com/joh­nmccain

  • Počet videí: 330
  • Počet shlédnutí: 27 milionů

Světové ekonomické fórum v Davosu
V roce 2008 se na YouTube představili účastníci Světového ekonomického fóra v Davosu, kteří zde představili své myšlenky, jak zlepšit situaci na světě. Mezi těmi, kdo nahráli svá videa na YouTube, byli Šimon Perés, Hamid Karzai a Henry Kissinger.

Světové ekonomické fórum 2009 uvítá poprvé v historii jednoho z uživatelů YouTube. Tento uživatel – vítěz soutěže, v níž budou uživatelé dávat na YouTube své názory na ekonomiku, životní prostředí, etiku a politiku – dostane příležitost udělat interview se zúčastněnými světovými lídry.

Další kanály na YouTube
YouTube používá ke komunikaci rovněž přes tisícovku televizních a mediálních společností, jako jsou BBC, Rai, Antena 3, MGM, HBO, CNN nebo New York Times.