Hlavní navigace

Má televize v mobilech skrytý potenciál?

[Tisková zpráva] Převážná část populace už ví o možnosti příjmu televize do svého mobilu, ale pouze 1 % jej aktuálně využívá. Zda se tato situace změní a o jaké televizní pořady v mobilech je největší zájem, nám částečně pomohl odhalit výzkum prováděný technikou jednotného dotazníku na vzorku internetové populace starší 15-ti let.

Příjem televizního vysílání v mobilních telefonech je u nás stále ještě minoritní záležitostí a hledá si teprve své místo. Celkově o možnosti příjmu TV v mobilu ví téměř dvě třetiny respondentů, avšak aktuálně ji využívá jen 1 % lidí a 7 % lidí se tuto službu chystá vyzkoušet. Důvodem pro nízké využití této služby může být i fakt, že necelých třicet procent respondentů zatím nemá pro příjem TV vhodný telefon. Malá část dotazovaných už TV v mobilu vyzkoušela, ale dále ji nepoužívá (3 %). Obecně odmítavý postoj k této službě má necelá třetina lidí, přitom 9 % respondentů o této možnosti ani neví a nezajímá je.

Mobilní TV

Určitým prostorem pro rozšíření této služby mezi další diváky by mohl být nákup mobilního telefonu, který příjem TV umožňuje. Ke zvážení možnosti pořídit si nový mobil z důvodu získání možnosti sledovat na něm TV se kladně vyjádřila čtvrtina respondentů. Celá polovina tuto variantu spíše nepřipouští a čtvrtina zcela zamítá.

Mobilní TV

Nejvíce lidí by v mobilu sledovalo zpravodajství
Nejvíce by lidé uvítali možnost sledovat v mobilu zpravodajské pořady (60 %). Poměrně velkému zájmu by se dle odpovědí těšily i zábavné (44 %) a hudební (42 %) pořady. Přibližně třetina respondentů by pak upřednostňovala možnost sledovat seriály, dokumenty, celovečerní filmy a sport. Naopak nejméně lidí láká možnost sledovat v mobilu televizní reklamu a teleshopping a větší zájem nevyvolávají ani dětské a ranní pořady, bulvární témata a amatérská videa, které respondenti označili jen v 10 % případů (viz graf níže).

Přestože v současnosti sleduje televizi v mobilu jen minimum lidí, má o této možnosti ponětí poměrně velká část populace. Vzhledem k tomu, že čtvrtina respondentů zvažuje nákup mobilu, který by sledování TV umožnil, můžeme do budoucna očekávat nárůst počtu mobilních diváků.

Mobilní TV

Společnost Mediaresearch (www.mediarese­arch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů na internetu v ČR (AdMonitoring).