Hlavní navigace

Evropané mají větší zájem o službu mobilního přístupu k domácí zábavě než Američané

[Tisková zpráva] (Amsterdam, Praha, 23. ledna 2008) – Podle průzkumu společnosti Cisco mají uživatelé broadbandu v západní Evropě větší zájem používat službu mobilního přístupu k domácí zábavě (Connected Life) než jejich američtí kolegové. Zatímco v Evropě by službu, která by lidem umožnila přístup k domácí zábavě kdekoli a kdykoli, mělo zájem využívat 90 procent uživatelů broadbandu, ve Spojených státech amerických to bylo jen 77 procent. Okolo 42 procent evropských uživatelů by navíc bylo za obdobnou službu ochotno platit až 3,5 EUR měsíčně, zatím však mají potíže nalézt správné řešení, které by bylo jednoduché, rychle instalovatelné a spolehlivé.

Tyto výsledky vyplynuly z průzkumu divize Internet Business Solutions Group (IBSG) společnosti Cisco, který společnost realizovala mezi 1500 uživateli širokopásmového připojení ve Francii, Německu, Itálii, Španělsku a Velké Británii, a do kterého tuto zatím hypotetickou službu vložila jako součást širší nabídky. Služba standardu Connected Life by uživatelům umožňovala ukládat, spravovat a využívat domácího digitálního mediálního obsahu prostřednictvím jakéhokoliv zařízení, a to kdekoli a kdykoli. Mediální obsah by přitom zahrnoval jak televizi, tak i film, hudbu, digitální fotoalba, video, kalendář nebo adresář.

O obdobném konceptu se teoreticky diskutuje už více jak deset let, zrealizovaný průzkum však dokazuje, že dopadem nových technologií se chování a přání zákazníků začínají měnit, a tomu se musí přizpůsobit i trh. Nejenže 90 procent uživatelů broadbandu rádo používá moderní technologie, jako jsou mobilní telefony, osobní počítače nebo MP3 přehrávače, ale 43 procent z nich navíc uvádí, že jim technologie umožňuje žít vlastním životním stylem, a 52 procent je přesvědčeno, že jsou díky technologiím produktivnější a organizovanější.

V souvislosti s tím, že respondenti tráví podle průzkumu více než 4 hodiny denně v pohybu mimo kancelář či domov, stále více oceňují nové možnosti komunikace, využívání digitální formy zábavy nebo přístupu k elektronicky uloženým informacím. Pro 56 procent dotázaných je nejdůležitější spolupráce kdekoli a kdykoli, z čehož vyplývá, že chtějí být neustále spojení s rodinou a přáteli. Například 78 procent respondentů se přiznalo, že kontrolují svůj e-mail kdykoliv je to možné.

„Je více než zřejmě, že způsob života a zábavy Evropanů se mění. Jako pracovní nástroje používají notebooky, kapesní počítače i mobilní telefony, poslouchají hudbu z MP3 přehrávačů, využívají bezdrátová připojení v restauracích,“ řekl Simon Aspinall, výkonný ředitel divize Internet Business Solutions Group společnosti Cisco. „Evropané zároveň tyto pokročilé technologie a nové mediální aplikace přijímají rychleji než spotřebitelé v USA,“ dodal Aspinall.

Podle průzkumu se koncoví uživatelé při získávání videa pro zábavu stále nejvíce spoléhají na internet. Průměrný uživatel broadbandu v západní Evropě dnes tráví na internetu průměrně 21 hodin týdně, zatímco sledováním televize stráví v průměru jen 11 hodin týdně. Za poslední měsíc si stáhlo nebo vidělo video z internetu 69 procent respondentů. Přestože dnes patří sledování videa stále mezi domácí záležitosti i v případě, že jde o video z internetu, průzkum poukazuje na rostoucí využívání mobilního videa. Okolo 12 procent uživatelů broadbandu sleduje televizi nebo video vždy a všude, kde je to možné, a 23 procent dotázaných zvolilo video i za obsah, ke kterému chtějí mít v budoucnu co možná největší přístup i mimo domov.

„Jsme přesvědčení o tom, že důležitost videa bude nadále růst a lidé budou přicházet s novými způsoby jeho využití, editování nebo dokonce interakce s ním. Přestože už se v praxi takřka veškerý obsah stává dostupný a ovladatelný prostřednictvím více koncových zařízení, uživatelé budou do budoucna očekávat i řešení plnohodnotného připojení, v kterém bude vše komunikovat se vším,“ řekl Scott A. Puopolo, viceprezident a ředitel divize Internet Business Solutions Group společnosti Cisco.

Průzkum rovněž poskytuje základní obraz o současném přístupu uživatelů broadbandu v západní Evropě k technologiím a o jejich životním stylu. Většina z nich je například ochotná akceptovat reklamu jako cenu za službu standardu Connected Life. Při použití různých modelů stanovení ceny založených na poplatcích nebo reklamě víc jak 70 procent respondentů uvedlo, že by jako způsob snížení měsíčních nákladů přijali reklamu jako součást placené služby. Okolo 32 procent respondentů sdílí obrázky nebo video i ze svých mobilních telefonů, 27 procent jich využívá přístupu na internet prostřednictvím mobilního telefonu, 41 procent poslouchá online hudbu a 32 procent píše blogy nebo vytváří obsah na stránce online komunit.

Bližší informace o standardu Connected Life najdete na Cisco IBGS. Kompletní informace o jeho vlastnostech, názorech na něj a inovativních nápadech zákazníků získáte na stránkách Cisco ExecNet, Connected home a Cisco Connected Life Content results.

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

DigiZone.cz: R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

DigiZone.cz: Optimedia: hybridní kampaň Nescafé

Optimedia: hybridní kampaň Nescafé

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vitalia.cz: Jsou čajové sáčky toxické?

Jsou čajové sáčky toxické?

Měšec.cz: Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu