Hlavní navigace

„Master of Maya“ – nová interaktivní Java hra

[Tisková zpráva] S nudou je konec: společnost Siemens, ve spolupráci s UFA/FremantleMedia, vyvinula interaktivní hru, ve které proti sobě hraje více hráčů prostřednictvím svých mobilních telefonů. Mobilní hra Master of Maya (Pán Mayů) nabízí zábavu na všech současných telefonech s podporou Java - prostřednictvím jednotlivých sítí a prodejců. Inovativní obchodní model této aplikace umožní mobilním operátorům oslovit segment trhu s vysokým potenciálem růstu.

Trhu mobilních telefonů stále dominují hry, které neumožňují žádný nebo jen minimální prostor pro další rozšiřování – a tím zkracují životnost produktu od samého začátku. Budoucnost však slibuje nové možnosti: mobilní multiplayer aplikace jako je Master of Maya přinášejí uživatelům dlouhodobý požitek ze hry a zároveň nabízejí mobilním operátorům zcela nové obchodní modely. Master of Maya jako první aplikace na světě sjednocuje prvky online her pro více účastníků s prvky her, založených na vyměňování karet, které jsou populární především v Americe a Japonsku.

Ve hře Master of Maya se hráč převtělí do role mayského panovníka a sestaví si svůj tým z řady různých postav, se kterými pak vyráží do boje proti ostatním hráčům. Pomocí speciálních mutačních karet se postavy mohou proměňovat a zdokonalovat své bojové a kouzelnické umění. Tyto karty se dají koupit přímo pomocí mobilního telefonu a použít v právě probíhající hře.

Varianta pro více účastníků (multiplayer mode) umožňuje přizvat ke hře přátele – bez ohledu na to, kde se právě nacházejí. Pokud hráč nemůže najít žádné soupeře mezi svými přáteli, může se nechat automaticky spojit s neznámými protivníky z hráčské komunity prostřednictvím multiplayer platformy „Exit Games Neutron“. Hráči se mohou na internetu zaregistrovat v této komunitě a využít i dalších funkcí, jako např. navštívit webové stránky, kde se vyměňují hrací karty, či pořádat turnaje. Master of Maya lze hrát na všech GPRS a W-CDMA mobilních telefonech, které podporují technologii Java a jsou vybaveny barevným displejem a dostatečnou paměťovou kapacitou.

Podle odborníků tento nový druh zábavy skýtá obrovský potenciál růstu: nezávislé studie předpovídají, že do roku 2010 bude celkový objem prodejů z online her pro více účastníků přesahovat 2,3 miliardy dolarů a činit tak zhruba 21 procent trhu her pro mobilní telefony.

„Tímto inovativním projektem oslovujeme segment s obrovským tržním potenciálem,“ zdůraznil Stefan Jenzowsky, ředitel oddělení Business Innovation společnosti Siemens. „Master of Maya představuje obchodní model, který otevírá operátorům zcela nové perspektivy. Díky našim dlouholetým zkušenostem s technologiemi a službami v oblasti mobilní komunikace, spolu s know-how v oblasti vývoje a implementace zábavního obsahu, který do projektu přináší náš partner UFA/FremantleMedia, jsme první na světě, kteří mohou mobilním operátorům nabídnout pohromadě všechny komponenty, ze kterých tato komplexní aplikace sestává.“

„Master of Maya představuje inovativní způsob, jak převést naše know-how z oblasti vývoje atraktivních zábavních produktů pro širokou veřejnost do rychle rostoucího segmentu elektronických her,“ uvedl Wolf Bauer, prezident společnosti UFA Film & TV Produktion GmbH. „Tento projekt je zásadním pilířem v naší strategii stálého rozšiřování portfolia činností, které se doposud soustředilo na výrobu televizních pořadů. Jsme rádi, že se nám ve společnosti Siemens podařilo najít optimálního partnera, který tomuto novému produktu věří stejně jako my.“

Společnosti Siemens a UFA/FremantleMedia sestavily síť partnerů, podílejících se na dodávkách obsahu hry, pravidel, designu a technologické implementaci: Java klienta, grafickou realizaci a design uživatelských rozhraní vyvinula společnost InfoSpace; multiplayer platformu „Exit Games Neutron“, založenou na průmyslovém standardu Open Mobile Alliance (OMA), vyvinula společnost Exit Games. Kromě Master of Maya předvádí společnost Siemens na letošním veletrhu 3GSM také hru „Armored Forces“. Obě aplikace budou uvedeny na trh v druhé polovině tohoto roku.

UFA je jednou z nejstarších a nejprestižnějších obchodních značek v oblasti zábavy v Německu. Jakožto silná produkční skupina si UFA v posledních letech trvale upevňovala své prvenství na německém trhu jako filmový a televizní producent. Je to produkční společnost s nejpestřejší nabídkou stanic a žánrů v Německu. UFA zastřešuje veškeré produkční aktivity FremantleMedia v Německu. FremantleMedia je jedna z největších produkčních společností na světě. Další informace o společnosti UFA najdete na www.ufa.de.

Siemens, divize Komunikace, je jedním z největších světových dodavatelů v oblasti telekomunikací, který svým zákazníkům poskytuje kompletní portfolio inovativních řešení pro hlasovou a datovou komunikaci, zahrnující jak zařízení pro koncové uživatele, tak komplexní síťové infrastruktury pro podniky a služby pro bezdrátové, pevné a podnikové sítě. Jedná se o největší divizi v rámci koncernu Siemens, která působí ve více než 160 zemích světa. V obchodním roce 2005 (skončil 30. září) měla tato divize se 54 500 zaměstnanci obrat přesahující 13 miliard EUR.

Další informace o divizi Komunikace najdete na http://www.si­emens.cz/com