Hlavní navigace

Společnost McAfee upozorňuje na rostoucí rizika digitální hudby a filmů

17. 9. 2010

[Tisková zpráva] Vyhledávání bezplatného obsahu představuje pro uživatele řadu hrozeb

Praha – Společnost McAfee, Inc. (NYSE: MFE) vydala studii Digital Music & Movies Report: The True Cost of Free Entertainment (Zpráva o digitální hudbě a filmech: Skutečná cena bezplatné zábavy). Analýza ukazuje, že obliba on-line zdarma dostupné hudby a videa/filmů s sebou nese rostoucí počet bezpečnostních hrozeb. Výzkumníci společnosti McAfee zjistili, že přidání slova „free“ při vyhledávání zvyšuje riziko, že uživatel bude ve výsledcích vyhledávače odkázán na stránky obsahující malware. Studie také ukazuje, že internetoví podvodníci se snaží odkazy na škodlivý obsah propašovat i na seriózní weby týkající se hudby či filmů i na fanouškovské stránky. V posledních letech mají uživatelé Internetu stále větší zájem o on-line video nebo stahování hudby. Společnost comStore uvádí, že zatímco před rokem sledovalo on-line video 157 milionů uživatelů Internetu v USA, letos tento počet vzrostl na 177 milionů.

Shrnutí hlavních výsledků
Výzkumníci ve studii uvádějí řadu konkrétních hrozeb spojených s „free“ softwarem, soubory MP3, streamovaným videem, fanouškovskými weby, ale i s nebezpečnou reklamou, která se může zobrazovat i na renomovaných serverech. Průzkum ukazuje, že např. přidání slova „free“ při hledání vyzvánění pro mobilní telefony s sebou nese 300% nárůst odkazů na rizikové weby ve výsledcích vyhledávačů. Vyhledávání souborů ve formátu MP3 je pochopitelně méně rizikové, než když se k dotazu ve vyhledávači přidá „free“. Ovšem i když při vyhledávání MP3 souboru uživatelé deklarují, že chtějí za hudbu zaplatit, výsledky vyhledávání stále obsahují velký podíl odkazů na závadný obsah.

Společnost McAfee také detekovala tisíce velmi nebezpečných adres URL spojených s fanouškovskými kluby nebo s komentáři zveřejněnými v sociálních sítích, jako je YouTube a Twitter. Podvodná reklama (malvertising), který se snaží uživatele přivést na stránky distribuující malware nebo pokoušející se o zneužití zranitelností prohlížeče, je rovněž obvyklým trikem podvodníků. Společnost McAfee identifikovala takovou reklamu např. letos v červnu v souvislosti s webem perezhilton.com.

Kompletní zprávu naleznete na: http://newsro­om.mcafee.com/i­mages/10039/DM­MRReport_UK_25Au­g2010.pdf

Jak se bránit
Společnost McAfee doporučuje uživatelům několik postupů, které sníží riziko plynoucí ze sledování digitální hudby a filmů:

  • Vyhýbejte se vyhledávání obsahu „zdarma“ (free) a namísto toho si hudbu a filmy kupujte na legitimních placených webech.
  • Neklikejte na reklamu (bannery) ani na odkazy na webech, u nichž neexistuje záruka solidnosti.
  • Používejte komplexní sady zabezpečení, např. sadu McAfee Total Protection, která poskytuje ochranu i před nejnovějšími hrozbami.
  • Používejte zdravý rozum, neklikejte bez rozmyslu na odkazy v diskusních fórech, sociálních sítích nebo na fanouškovských stránkách.
  • Nainstalujte si do webového prohlížeče plug-in kontrolující bezpečnost odkazů ve výsledcích vyhledávání, jako je např. nástroj McAfee SiteAdvisor. Tento nástroj barevně odliší odkazy z hlediska jejich bezpečnostních ri­zik.
  • Uvědomte si, že čím populárnější je určité téma, film nebo umělec, tím rizikovější budou i výsledky vyhledávání. Internetoví podvodníci sledují příslušné trendy a snaží se zneužívat aktuálních událostí.

O společnosti McAfee
Společnost McAfee, Inc. se sídlem v Santa Clara, Kalifornie, je největší specializovanou společností na technologickou bezpečnost. McAfee se neústupně angažuje a řeší největších světové bezpečnostní výzvy. Společnost dodává zákazníkům proaktivní osvědčená řešení a služby, které chrání systémy a sítě po celém světě, poskytuje uživatelům možnost se bezpečně připojovat na Internet, bezpečně prohlížet web či nakupovat na webu. Společnost McAfee, která je podporována vítězným výzkumným týmem, vytváří inovační produkty, které umožňují domácím uživatelům, firmám, veřejnému sektoru a poskytovatelům služeb, být ve shodě s regulacemi, chránit data, předcházet poruchám, identifikovat zranitelnosti a průběžně sledovat a zdokonalovat jejich bezpečnost. http://www.mca­fee.com

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Lupa.cz: Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy