Hlavní navigace

Mercury oznamuje akvizici technologii spolecnosti Vertical Solutions a Tefensoft

[Tisková zpráva] MOUNTAIN VIEW, KALIFORNIE – 20. června 2006 – Společnost Mercury Interactive Corporation, globální lídr v oblasti softwaru pro optimalizaci podnikových technologií (BTO), oznámila akvizici technologií a prostředků výzkumu a vývoje v oblasti service desku a ITIL od společností Vertical Solutions, Inc. (VSI) a Tefensoft Inc. za celkovou částku 18,5 miliónu dolarů v hotovosti. Tato částka podléhá úpravám k datu uzavření transakce a zároveň se počítá s převzetím některých čistých závazků. Transakce byly uzavřeny dne 7. června 2006.

V důsledku transakce nyní společnost Mercury vlastní produkt VSI PowerHelp IT a související technologie. Zároveň koupila personál výzkumu, vývoje a podpory a také zařízení v průmyslovém parku Tefen v severním Izraeli. Společnost Mercury uskutečnila tyto akvizice v rámci své strategie BTO pro správu služeb IT (ITSM). Cílem strategie ITSM společnosti Mercury je pomáhat zákazníkům používat řešení Mercury BTO Enterprise k vytvoření integrované, komplexní základny ITSM, jež bude zahrnovat aplikace a týmy provozu IT a pomůže automatizovat procesy ITIL z podnikové perspektivy.

Produkty získané akvizicí představují vyspělou sadu technologií založených na metodice ITIL, jež umožňují společnostem řídit pracoviště podpory v souladu s podnikovými potřebami a s nízkými náklady. Tyto technologie poskytují vyspělé funkce ITIL pro správu případů, řešení problémů, správu konfigurací, správu změn a verzí spolu s robustní funkčností pro správu aktiv a inventáře. Mercury tuto technologii poskytuje jako součást produktu Mercury Service Desk, který je součástí řešení Mercury BTO Enterprise a také Mercury Application Change Lifecycle. Mercury plánuje tuto technologii dále začlenit do své sady produktů ITSM v rámci řešení Mercury BTO Enterprise.

Získání výzkumného a vývojového týmu společnosti Tefensoft dále rozšiřuje stávající provozy Mercury v Izraeli. Nově získaný tým se spojí s R&D organizací Mercury v Izraeli, bude se podílet na probíhajícím vývoji a integraci získané technologie service desku a ITIL do řešení Mercury BTO Enterprise a také bude pomáhat v oblasti služeb a podpory zákazníků. Strategie BTO společnosti Mercury pro ITSM řeší tlak, jemuž jsou vystaveny podniky, které potřebují snížit riziko negativního dopadu problémů a změn IT na klíčové podnikové procesy a výsledky podnikání. Společnosti nyní investují do nového typu pracovišť podpory a do technologií založených na metodice ITIL, jež mají nahradit dosavadní postupy reakce na problémy proaktivnějším, integrovanějším přístupem k řízení problémů, úrovně služeb a změn IT. Mercury se domnívá, že skutečná základna ITSM orientovaná na potřeby podniku vyžaduje těsnou spolupráci mezi týmy aplikací a provozu IT, jež zodpovídají za optimalizaci praktického fungování produkčních aplikací.

„Organizace dříve označovaná jako helpdesk dozrává. Pod hlavičkou ‚service desk‘ rozšiřuje svou působnost o nové funkce jako správu problémů, změn a konfigurací,“ řekl Chip Gliedman, viceprezident výzkumu ve společnosti Forrester Research. „Dnes jsme ve větších a komplikovanějších organizacích svědky všeobecného prosazování struktury, jež vychází z modelu správy služeb ITIL (Information Technology Infrastructure Library (ITIL).“

„Tyto akvizice upevňují pozici společnosti Mercury jako jediného dodavatele BTO, který je skutečně schopen pomoci zákazníkům vybudovat základnu ITSM orientovanou na potřeby podniku,“ řekl Yuval Scarlat, senior viceprezident produktů ve společnosti Mercury. „Díky naší vedoucí pozici v oblasti správy životního cyklu aplikací jsme schopni pomáhat zákazníkům využívat znalosti o kvalitě a výkonnosti aplikací při řešení případů, problémů a změn v provozu. Získaná technologie ITIL se snadno integruje s produkty Mercury BTO Enterprise a s dalšími systémy pro pracoviště podpory a pomůže zákazníkům rychleji vybudovat základnu ITSM orientovanou na potřeby podniku.“

Kris Brittain a David Coyle v nedávno publikované zprávě Gartner Magic Quadrant for IT Service Desk 2006 uvedli: „Mnohé organizace IT kvůli oblibě platforem pro řízení procesů a zároveň ve snaze snižovat náklady a zvyšovat úroveň služeb a podpory přecházejí z tradičních systémů správy případů na produkty dodavatelů, kteří nabízejí bohatší sadu nástrojů na podporu služeb IT.“ Brittain a Coyle dále dodávají: „Zčásti díky popularitě metodiky ITIL dochází k tomu, že nástroje service desku už nejsou nakupovány jen na základě své schopnosti sledovat případy, ale jsou také posuzovány podle toho, jak jsou integrovány s ostatními nástroji podpory služeb IT, zejména se správou problémů, správou změn a správou inventáře.“

Transakce je strukturována jako akvizice technologických aktiv od společnosti Vertical Solutions, Inc. a nákup volného kapitálu společnosti Tefensoft Inc. VSI je vývojář softwaru pro správu služeb a automatizaci prodeje, sídlí v Cincinnati ve státě Ohio. Tefensoft Ltd., stoprocentní dceřiná firma společnosti Tefensoft Inc., je vývojář softwaru se sídlem v Tefenu v Izraeli.