Hlavní navigace

Microsoft se ujímá vedení v oblasti OLAP

[Tisková zpráva]

Microsoft se ujímá vedení v oblasti OLAP

Analytické služby Microsoft SQL Serveru předběhly vývoj v daném průmyslovém sektoru

Společnost Microsoft zveřejnila výsledky nezávislého výzkumu, které dokládají, že v průběhu roku 2002 firma dominovala sektoru výměny obchodních informací (business intelligence, BR) a dokonce dosáhla vedoucího postavení v oblasti zpracování on-line analýz (OLAP). Výsledky výzkumu jsou prezentovány ve zprávě OLAP (The OLAP Report), jež je nejvýznamnějším zdrojem nezávislého výzkumu a analýzy v oblasti OLAP (http://olapre­port.com/Market­.html). Společnost Microsoft, jež v roce 2001 zdvojnásobila základnu svých produktů v této oblasti, pokračovala v expanzi i v průběhu roku 2002 a dokonce se jí podařilo předstihnout společnost Hyperion Solutions Corp., která do té doby tomuto průmyslovému sektoru s obratem 3,5 miliardy dolarů ročně dominovala. Společnost Microsoft dosáhla v tomto sektoru podílu na globálním trhu ve výši 24,4%. Společnost Microsoft vůbec poprvé integrovala OLAP do relační databáze produktu Microsoft SQL ServerTM v roce 1998.

„Analytické služby produktu Microsoft SQL Server ve svém rozvoji předstihly vývoj na trhu, a společnosti Microsoft se tudíž opět podařilo zvýšit svůj tržní podíl,“ uvedl Nigel Pendse, jeden z hlavních autorů zprávy OLAP a přehledu OLAP (OLAP Survey), v letošní zprávě o podílu na trhu. „Stejně jako v předchozích letech, i loni rostlo používání analytických služeb (Analysis Services) rychleji než používání samotného SQL serveru, a to i proto, že servery pod Oracle i DB2 používaly analytických služeb k budování BI řešení jako nástavby stávajících relačních databází.“

Růst tržního podílu společnosti Microsoft pokračoval i přesto, že loňský rok byl pro sektor výměny obchodních informací značně nepříznivý a několik předních společností zaznamenalo v této oblasti propad: například společnost Oracle vypadla z první šestice (top six) a pokračovala tak v trendu dlouhodobého poklesu. Její tržní podíl činil pouhá 4,7 procenta.

Rozšíření produktu Microsoft SQL Server 2000 je zčásti dáno tím, že čím dál větší počet organizací instaluje komponent analytických služeb pro aplikace zabývající se obchodní inteligencí. Klienti jako například Motorola Inc. si zvolili analytické služby produktu Microsoft SQL Server 2000 pro jeho skvělou škálovatelnost, zabezpečení a snadnou správu, takže zaměstnanci těchto firem dnes sklízejí plody robustních BI řešení, jež se jim navíc podařilo pořídit za velmi nízkých celkových nákladů na vlastnictví.

Microsoft® SQL Server 2000 je kompletním databázovým a analytickým řešením umožňujícím rychlý přechod k nové generaci řešení pro elektronický obchod, propojení podniků a skladování dat. Analytické služby produktu Microsoft SQL Server 2000 nabízejí informace z oblasti výměny obchodních informací, bez nichž se firmy při správném rozhodování nemohou obejít. V delší časové perspektivě mohou mít rozhodnutí učiněná na základě těchto informací dramatický dopad na výsledky hospodaření společnosti. Více informací o obchodní inteligenci nabízené produktem Microsoft SQL Server najdete na adrese http://www.mi­crosoft.com/sql/tec­hinfo/bi/.

Zpráva OLAP, vydávaná každoročně od roku 1995, je striktně nezávislým zdrojem informací o produktech, aplikacích, případových studiích a celém sektoru OLAP. Zprávu vydává společnost Optima Publishing Ltd. a její vydávání nesponzoruje žádná firma. Ve zprávě není tištěná žádná inzerce. Přístup ke zprávě lze získat na adrese http://www.ola­preport.com/