Hlavní navigace

Motorola a IDC zjistily, že organizace oceňují nové technologie, ale jsou opatrné při jejich implementaci

[Tisková zpráva] Většina podniků chce být blízko špičkové technologie, ale ne příliš blízko

Praha 14. prosince 2010 – Divize Motorola Solutions společnosti Motorola  oznámila výsledky průzkumu, který provedla společnost IDC. Tento průzkum, sponzorovaný společností Motorola, byl publikovaný jako white paper s názvem Budoucí využití komunikačních technologií v oblasti EMEA. Trend zmiňovaný v názvu ukazuje, že  
i když většina firem je nadšená z nových technologií, které slibují nárůst produktivity, jsou tyto společnosti zároveň opatrné, pokud mají být první, kde bude technologie instalována. Dávají raději přednost tomu počkat, než začnou být tato řešení obecně přijímána ve větší míře. 

Pouze 19 % společností udává, že inovují – jinými slovy, že jsou prvními ve svém odvětví, které instalují nové technologie. Většina buď přijímá inovace v rané fázi (22 %) nebo jsou mezi prvními z většiny, která přijímá novinky (30 %). Pouze 7 % společností přiznává, že inovacím odolává.  

Pokud jde o to, kde podniky hledají inspiraci pro oblast technologií, jsou jako nejvíce inovativní chápána média a telekomunikační společnosti (37 %), po kterých následuje výroba (28 %), doprava a logistika (23 %). 

Zatímco zjištění  poukazují na opatrný přístup k investicím do technologií, objevují se zajímavá statistická data, co se týče konkrétních technologických instalací (viz níže). 

Klíčová fakta: 

  • Velké množství organizací v  oblasti EMEA využívá WLAN sítě (84 %), mobilní terminály (81 %) a VoIP (69 %). Zhruba polovina respondentů (52 %) tvrdí, že jejich organizace využívá venkovní přístup k internetu.
  • Překvapivé je, že RFID je jako relativně nová technologie využívána téměř čtvrtinou všech dotazovaných organizací (27 %)
  • Široké přijímání nových technologií.  Průzkum ukázal, že 49 % respondentů využívá sjednocenou komunikaci, 47 % využívá cloud computing a 40 % video s vysokou kvalitou. Je zajímavé, že 40 % společností využívá firemní sociální sítě a 27 % hlasem ovládaná zařízení.
  • Z těch společností, které v současné době nevyužívají tato řešení, 33 % nemá zájem o využívání cloud computingu v příštích pěti letech a 22 % se nechystá využívat sjednocenou komunikaci. Tato data podporují trend počkat a vidět, který zmiňuje nadpis.
  • Různé trhy mají různé hybatele. V Saudské Arábii uváděla téměř polovina respondentů jako největší výhodu vyšší produktivitu podniku. Zatímco pro holandské společnosti je největším přínosem ekologická efektivita.
  • Místní variace: vzorky z jednotlivých zemí poukázaly na vyšší využívání sjednocené komunikace v Itálii (63% využití), v Saudské Arábii (64 %) a ve Španělsku (61 %). Objevily se také náznaky nižšího využívání v Nizozemí (26 %) a ve Francii (35 %).
  • Vysoká úroveň nasazení sociálních médií. 40 % respondentů využívá podnikové sociální technologie, což naznačuje, že sociální technologie se posouvají od sociální stránky ke skutečnému vlivu na pracovišti.
 

„Zjištění ve zprávě naznačují, že prodejci technologií se musí soustředit na prokazování přínosu nových instalací pro podniky spíše než na jednoduché zdůrazňování vlastností a výhod. Když vezmeme v úvahu současné ekonomické klima, je pochopitelné, že investice jsou obklopené určitou opatrností, která nepochybně vede k váhání, zda být první v přijímání nových technologií. Nicméně pokroky v mobilním computingu, bezdrátových sítích, VoIP a cloud computingu mohou organizacím, které mají odvahu investovat nabídnout významné a okamžité výhody, avšak organizace musejí mít jistotu, že jejich angažovanost vyústí v podstatnou návratnost jejich investic,“ tvrdí Marco Landi, viceprezident pro EMEA, Motorola Solutions. 

O společnosti Motorola

Společnost Motorola je celosvětově zná­má inovacemi v oblasti komunikačních technologií a soustředí se na pokrok ve způsobu, jakým se svět spojuje. Od širokopásmových komunikačních infrastruktur, podnikové mobility a řešení pro veřejnou bezpečnost až po HD video a mobilní zařízení vede Motorola další vlnu inovací, které pomáhají lidem, podnikům i státním institucím v kontaktu s jejich blízkými, k získávání potřebných informací a neomezenému přístupu k informacím. Motorola (NYSE: MOT) dosáhla v roce 2009 prodeje ve výši 22 miliard USD. Pro podrobnější informace o společnosti, prosím, navštivte www.motorola.com.