Hlavní navigace

Mystery shopping: zlepšování e-shopů pomocí testu kvality

[Tisková zpráva] Praha, 18.září 2007 –Asociace pro elektronickou komerci (APEK), nejvýznamnější autorita v elektronickém obchodě v České republice dnes představila svůj projekt druhého stupně certifikací, hodnotící kvalitu nákupu v internetových obchodech. Součástí certifikace je i nově navrhovaná jednotná terminologie u termínů dodání zboží zákazníkovi.

Sdílet

Druhý stupeň certifikace přímo navazuje na již existující certifikaci APEK –Certifikovaný obchod, jež kontroluje bezpečnost a bezproblémovost nákupu v internetových obchodech. V současné době se touto značkou může pochlubit 33 společností provozujících na 180 internetových obchodů. Všem těmto nositelům značky APEK – Certifikovaný obchod je nyní nabízena možnost podstoupit náročný proces certifikace druhé úrovně.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) připravila komplexní metodiku, podle které obchod v několika kolech otestuje. Obchodník následně získá dokument, z kterého jednoznačně pozná, v kterých oblastech by měl svůj e-shop zlepšovat a kde je třeba naopak daleko před konkurencí. I díky použití metody „mystery shopping“, kdy je testery APEK proveden klasický nákup až do samotného doručení zboží, dnes APEK představil revoluční metodu měření kvality na českém Internetu. Výkonný ředitel APEK Jan Vetyška ke spuštění nového testu kvality říká: „Značka APEK – Certifikovaný obchod dává zákazníkovi jistotu, že obchodník plní veškeré povinnosti dané zákonem. Všichni ale víme, že mezi obchodníky jsou velké kvalitativní rozdíly. Proto jsme se rozhodli připravit i metodiku, jejíž pomocí budeme moci ohodnotit reálnou kvalitu poskytovaných služeb. Zákazník tak bude mít přehled o tom, kteří obchodníci se nebojí takové hodnocení podstoupit a u nich pak uvidí jasné skóre, kterého dosáhli. Věříme, že tento druhý stupeň certifikace bude vést k velké kultivaci prostředí internetových obchodů a zásadnímu zlepšení kvality nabízených služeb.“

Součástí spuštění nových testů kvality je i zveřejnění kodexu „Terminologie lhůt dodání u internetových obchodníků“. Tento kodex obsahuje návrh jednoznačných termínů, které by měli obchodníci uvádět u nabízených produktů. Zákazník tak získává možnost se na stránkách obchodníků hlásících se ke kodexu terminologie mnohem lépe orientovat. Jan Vetyška ke zveřejnění kodexu dodává: „Jedná se o dokument, jehož vznik podpořila většina členů APEK. Snažili jsme se vytvořit terminologii pojmů, v kterých se musí jednoznačně orientovat i méně zkušený uživatel internetu. Zároveň tato terminologie nedává šanci žádným machinacím s termíny dodání zboží, vše je zřetelné a transparentní. Očekáváme, že na konci září zveřejníme seznam prvních obchodníků, kteří se ke kodexu přihlásili a své obchody podle něj upravili.“

Informace o nové certifikaci kvality i o „Kodexu terminologie lhůt dodání u internetových obchodníků“ jsou dostupné na webu www.certifikovany-obchod.cz, případně přímo na stránkách Asociace pro elektronickou komerci www.apek.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).