Hlavní navigace

Na internetovou reklamu klikají čtyři z pěti uživatelů internetu

[Tisková zpráva] Internetovou reklamu pozitivně přijímá 77 českých uživatelů internetu. Berou jí jako kompenzaci za to, že je obsah internetu zdarma. Jen necelá tři procenta uživatelů by byla ochotna za informace na internetu platit a mít ho za to bez reklam.

Osmdesát procent lidí na síti také přiznává, že na online reklamy klikají. Častější klikání uvádí 31 procent uživatelů a „řídké“ klikání přiznává 49 procent dotázaných. Naopak nikdy na internetovou reklamu nereaguje 19 procent lidí.

Vyplývá to z průzkumu, který mezi 6. a 14. červnem 2006 provedly společnosti Gemius a MediaResearch ve spolupráci s portálem Centrum.cz, který poskytl prostor pro sběr dat. Na dotazy, které byly vznášeny prostřednictvím pop-up oken odpovědělo 2869 respondentů.

Téměř šedesát procent respondentů vnímá reklamy jako informativní. V tomto směru jsou podle nich online reklamy na internetu přínosnější než reklamy televizní. Naopak internetové reklamy lidi dráždí méně než v televizi.

Nejvíce zaujmou reklamy díky své kreativitě, až na druhém místě je důvodem upoutání pozornosti samotný produkt.

Podle 43 procent respondentů je online reklama účinná. Jako spíše neúčinnou ji označilo 16 procent a jako velmi neúčinnou přes 2 procenta dotázaných. Více než polovina respondentů také vnímá společnosti, které na internetu inzerují, jako moderní.

Nejznámější formát reklamy je stále billboard (v podstatě větší banner, přes celou šíři monitoru), nejoblíbenější ale banner. Preferuje ho 35 procent dotázaných. „Největší obliba právě tohoto formátu je nejspíš dána i tím, že se jedná o standardní a neagresivní reklamní formát, používaný velmi dlouho a lidé si na něj zvykli více než na novější formy online reklamy,“ říká analytik Centrum.cz Miroslav Kůta.