Hlavní navigace

Na internetovou reklamu klikají čtyři z pěti uživatelů internetu

19. 8. 2006

[Tisková zpráva] Internetovou reklamu pozitivně přijímá 77 českých uživatelů internetu. Berou jí jako kompenzaci za to, že je obsah internetu zdarma. Jen necelá tři procenta uživatelů by byla ochotna za informace na internetu platit a mít ho za to bez reklam.

Osmdesát procent lidí na síti také přiznává, že na online reklamy klikají. Častější klikání uvádí 31 procent uživatelů a „řídké“ klikání přiznává 49 procent dotázaných. Naopak nikdy na internetovou reklamu nereaguje 19 procent lidí.

Vyplývá to z průzkumu, který mezi 6. a 14. červnem 2006 provedly společnosti Gemius a MediaResearch ve spolupráci s portálem Centrum.cz, který poskytl prostor pro sběr dat. Na dotazy, které byly vznášeny prostřednictvím pop-up oken odpovědělo 2869 respondentů.

Téměř šedesát procent respondentů vnímá reklamy jako informativní. V tomto směru jsou podle nich online reklamy na internetu přínosnější než reklamy televizní. Naopak internetové reklamy lidi dráždí méně než v televizi.

Nejvíce zaujmou reklamy díky své kreativitě, až na druhém místě je důvodem upoutání pozornosti samotný produkt.

Podle 43 procent respondentů je online reklama účinná. Jako spíše neúčinnou ji označilo 16 procent a jako velmi neúčinnou přes 2 procenta dotázaných. Více než polovina respondentů také vnímá společnosti, které na internetu inzerují, jako moderní.

Nejznámější formát reklamy je stále billboard (v podstatě větší banner, přes celou šíři monitoru), nejoblíbenější ale banner. Preferuje ho 35 procent dotázaných. „Největší obliba právě tohoto formátu je nejspíš dána i tím, že se jedná o standardní a neagresivní reklamní formát, používaný velmi dlouho a lidé si na něj zvykli více než na novější formy online reklamy,“ říká analytik Centrum.cz Miroslav Kůta.

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání