Hlavní navigace

Nákupy Čechů v krizi: jsou opatrnější při výběru, razantně roste využívání nákupních rádců a srovnávačů cen. Oproti loňsku se srovnávače na tržbách VIVANTISU podílejí dvojnásobně

24. 10. 2010

[Tisková zpráva] Chrudim, 21. 10. 2010 - V období globálního ekonomického útlumu je i v České republice cítit větší tlak na cenu nakupovaného zboží. Zároveň Češi nechtějí slevit z osvědčené kvality značkových produktů, na kterou jsou již zvyklí. Řešení jim přináší prověřené internetové obchody nabízející značkové zboží za příznivější ceny než obchody kamenné. Češi také stále více používají internetové nákupní rádce a srovnávače cen jako je heureka.cz nebo zbozi.cz. „Výrazně nám stoupl počet nakupujících, kteří přicházejí z nákupních rádců a srovnávačů cen typu heureka.cz či zboží.cz.

Meziročně sledujeme téměř 100% narůst, v roce 2009 jsme prostřednictvím těchto srovnávačů realizovali 5 % celkových obratů, v roce 2010 se je to již necelých 10 % celkových obratů,“ říká Martin Rozhoň, ředitel internetových obchodů VIVANTIS, mezi které patří například obchody Parfemy.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz, Krasa.cz, Prozdravi.cz či Nakupnicentrum.cz.

Nákupní rádci a srovnávače cen jsou oblíbenými nejen díky tomu, že dokáží najít nejpříznivější cenu daného výrobku, ale zároveň zde uživatelé hodnotí jednotlivé internetové obchody. „Nákup na internetu za nejlevnější cenu nemusí být vždy výhra. V APEK (Asociaci pro internetovou komerci) evidujeme spousty stížností na případy, kdy zákazník po zaplacení nedostal své zboží nebo se nedomohl například reklamace,“ říká Martin Rozhoň, který je zároveň členem předsednictva APEK.

Kromě příznivé ceny a kvalitních služeb tak Češi čím dál více dají na doporučení a reference ostatních spotřebitelů. Ze 67 000 zákazníků, kteří na Heureka.cz hodnotili internetové obchody Vivantis, by 96 % z nich doporučilo tyto obchody svým známým. Kromě nárůstu obratu realizovaného prostřednictvím rádců a srovnávačů roste také hodnota průměrné objednávky. V roce 2009 byl průměrný nákup v internetových obchodech Vivantis ve výši 1292 Kč, v roce 2010 je to 1371 Kč.

Ačkoliv vývoj maloobchodních tržeb opakovaně klesá, přední internetoví prodejci hlásí pravidelné nárůsty prodejů. „Kromě výše zmíněných aspektů, jako je cena, kvalita služeb a doporučení ostatních zákazníků, požadují nakupující také široký výběr nabízeného zboží a odborné poradenství,“ říká Martin Rozhoň. „Tento fakt potvrzují výsledky našich obchodů. Na všech máme širokou nabídku zboží a zároveň kvalitně zpracované informace o jednotlivých produktech. Navíc nabízíme aplikace nákupní rádce a okamžitý servis v případě dotazů nakupujících. Konkrétně mohu jmenovat například kosmetickou poradnu zdarma na krasa.cz, hodinářský slovník na hodinky.cz nebo portál celostnimedici­na.cz, který je propojený s e-shopem zdravi.cz a připravuje jej tým odborníků,“ dodává Martin Rozhoň.

O společnosti VIVANTIS a.s.
Společnost VIVANTIS a.s. je předním internetovým prodejcem v České republice. Zaměřuje se na prodej kosmetiky, parfémů, šperků, hodinek a produktů pro zdraví a provozuje největší internetové obchody v těchto oborech s názvy Parfemy.cz, Hodinky.cz, Krasa.cz, Sperky.cz, Prozdravi.cz a Nakupnicentrum.cz.

Zákazníkům internetových obchodů společnosti VIVANTIS a. s. již bylo odesláno více než 1 125 000 zásilek, měsíčně její servery zaznamenají v průměru více než milion návštěv. V široké nabídce najdou zákazníci celkově přes 50 000 výrobků od 680 značek, mezi nimi například 3100 parfémů, 7800 typů hodinek, 5 900 druhů kosmetických výrobků, 7800 šperků či 1 100 produktů pro zdraví.

Společnost VIVANTIS a. s. je členem Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Její internetové obchody získaly certifikaci APEK Certifikovaný obchod 1. a 2. stupně, což zákazníkům zaručuje jistotu bezpečného a bezproblémového nakupování. Internetové obchody společnosti VIVANTIS jsou držiteli značky SOS – Spotřebitelský audit obchodních podmínek (SAOP), což je zárukou jistoty, že obchodní podmínky nejsou v rozporu se zákonem. Dle nezávislého nákupního rádce Heureka.cz by 96 % z 67 tisíc zákazníků doporučilo internetové obchody VIVANTIS svým známým.

Vitalia.cz: Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Měšec.cz: Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?