Hlavní navigace

Linka bezpečí nárůst problémů dětí spojených s používáním internetu

[Tisková zpráva] Praha 22. února 2010 - Jak potvrzuje statistika na telefonických a elektronických komunikačních kanálech Linky bezpečí, problémy dětí a mládeže spojené s používáním internetu se ve srovnání let 2008 a 2009 zvýšily na dvojnásobek. Témata obtěžování, zneužívání, lákání na schůzku či šikany patřily loni k hlavním problémům, na něž si v roce 2009 stěžovaly děti ve spojení s užíváním internetu.

Sdružení Linka bezpečí tato data zveřejnilo u příležitosti letošní konference Junior Internet, která se konala 21. března v Praze a jíž se zúčastnilo několik set dětí studentů mladších 18 let, kteří se velmi aktivně podílejí na využívání internetu (www.juniorin­ternet.cz).

Bezplatná poradna bezpečnějšího internetu www.pomoconline.cz funguje ve Sdružení Linka bezpečí v rámci projektu Safer Internet CZ (viz www.saferinter­net.cz) od roku 2007. Projekt spolufinancuje Evropská komise. Stránky pomáhají dětem a dospívajícím i rodičům porozumět možným rizikům spojeným s užíváním internetu. Děti mohou s problémy na internetu kdykoliv kontaktovat Linku bezpečí na bezplatné nonstop krizové lince, na chatu nebo e-mailem.

Ve spolupráci Sdružení Linka bezpečí a jejího projektu pomoconline.cz se Školním informačním kanálem (www.sikcz.cz) byly vytvořeny videospoty na téma bezpečnějšího internetu, které na 219 základních a středních školách po celé ČR vidělo na pevně instalovaných plazmových obrazovkách kolem 140 tisíc dětí a studentů.

Videospot se třemi motivy s varováním pro děti, že na internetu se může na deklarovaným kontaktem skrývat někdo naprosto jiný a možná také nebezpečný, shlédlo v kinech v síti Cinestar na 11 místech v ČR celkem přes 200 tisíc lidí. Outdoorová kampaň s plakáty s třemi vizuály smajlíka se stejným tématem varování před skrývanou identitou na internetu byla umístěna v 1500 citylightech po celé ČR.

Projekt Pomoconline.cz s pomocí partnerské agentury DDB průběžně realizuje outdoorovou a tiskovou kampaň zaměřenou na bezpečný internet, jejímž hlavním mottem je „Na internetu nikdy nevíš, kdo je na druhé straně“. Ke komunikaci se využívají také reklamní spoty promítané v kinech a ve školách.

V roce 2010 se komunikace projektu pomoconline.cz v souladu s celoevropským zaměřením projektu soustředí na problematiku ochrany osobních údajů na internetu.