Hlavní navigace

Nové bezplatné nástroje pro firmy na Mapách Google

[Tisková zpráva] V dnešní době obzvlášť pro malé a střední podniky (MSP) platí, že kdo není na internetu, jako by nebyl. Potvrzuje to i fakt, že více než 50 % oslovených MSP se domnívá, že internet má velmi důležitý vliv na jejich podnikání. Google nabízí několik bezplatných nástrojů pro online prezentaci a analytických funkcí s ní souvisejících. Nově uvádí funkci Přehled v Adresáři firem na Mapách Google a anotace v rámci služby Google Street View.

Funkce Přehled v Adresáři firem
Novinkou v Adresáři firem na Mapách Google je funkce Přehled. Tento bezplatný nástroj poskytuje společnostem, které využívají službu Adresář firem Google, informace o vyhledávání jejich firemních záznamů ve Vyhledávači Google i na Mapách Google. Přehled nabízí i data o trendech a uživatelích, která mohou být dále využita pro změny a vlastní podnikatelská rozhodnutí.

Pro využití funkce Přehled je potřeba mít vlastní firemní záznam v Adresáři firem na Mapách Google. Zaregistrovat se může snadno a bezplatně každý podnikatel nebo firma pomocí funkce Zařaďte svoji firmu do služby Mapy Google na hlavní stránce. Dále už jen stačí firmu umístit přímo do map a vložit základní informace o svém podnikání: adresu, provozní dobu nebo i fotografie obchodů nebo produktů. V případě změn je zápis možné rychle aktualizovat. Výhodou adresáře je, že firma bude na internetu dohledatelná i v případě, že nemá vlastní webové stránky.

Po zaregistrování mohou firmy v rámci Přehledu sledovat tyto informace:

  • Imprese: Četnost výskytu záznamu ve výsledcích Google vyhledávání nebo v Mapách Google za dané období.
  • Činnosti: Počet případů, kdy uživatel využil záznamu firmy. Například kolikrát se přes záznam proklikl na webovou stránku podniku, anebo si vyžádal informace o tom, jak se k podniku dostane.
  • Top výsledky vyhledávání: Které dotazy dovedly zákazníky k záznamu o dané firmě. Například zda vyhledal uživatel záznam díky dotazu „čaj“ nebo „káva“?
  • PSČ kódy klientů: Z jakých okresů pocházejí klienti, kteří si vyhledávají informace o tom, jak se do firmy dostanou.

„Zejména pro menší firmy je funkce Přehled jednoduchý a rychlý nástroj, jakým dát o sobě vědět, získat základní analytické informace zdarma a pochopit tak procesy vyhledávání, které usnadní další podnikatelské rozhodování nebo inspirují k novým nápadům,“ říká Daniel Nohel, Industry Sales Manager českého Googlu a dodává: „Firmy či podnikatelé tak mohou přilákat více zákazníků, přemístit své podnikání blíže ke klientům nebo upravit nabídku služeb dle nejčastěji vyhledávaných pojmů.“

Funkce Přehled v Adresáři firem umožní uživatelům s daty pracovat a používat nejrůznější seznamy, mapy nebo grafy, jako je například tento, který měří imprese a činnosti pro záznam jednoho hotelu:

Mapy

V této chvíli je možné pro registrované záznamy najít data za posledních třicet dnů. Později však budou nové informace přidávány každý den, takže vývoj bude možné monitorovat průběžně. Veškerá data sdělovaná prostřednictvím této funkce jsou anonymní a agregovaná, aby ochrana soukromí uživatelů Google byla řádně zajištěna.

Anotace ve službě Street View
Pro podnikatele ne méně zajímavou možnost prezentace na internetu v kombinaci s Adresářem firem nabízí i služba Street View. Je-li místo, kde se společnost nachází (a je zaregistrované na Mapách Google), zmapované pro Street View, objeví se při zobrazení informací o hledané společnosti možnost na něj přepnout. Uživatel tak vidí danou restauraci, obchod či sportovní klub přímo v panoramatických fotografiích Street View.

Více informací o Adresáři firem najdete na hlavní stránce Map Google mapy.google.cz nebo zde, informace o službe Street View na mapy.google.cz/stre­etview.

O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, srpen 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 40 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledavání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pres­satgoogle.com/cz

Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.