Hlavní navigace

Největší asymetrie ve firmách - nespravedlivá kritéria kariérního růstu

[Tisková zpráva] Výsledky ankety mezi zaměstnanci pražských business center

Praha, 4. června 2009 – Většina zaměstnanců pražských firem nevěří tomu, že by jejich kariérní růst závisel na stejných kritériích jako u ostatních kolegů. Tuto skutečnost označila většina dotázaných za největší asymetrii v českých firmách. Pracovníci z různých oborů uvedli jako nesouměrné také odměňování vzhledem k pohlaví. Tato možnost by zvítězila mezi ženami. Anketu, jejímž cílem bylo zjistit největší asymetrii v českých firmách, uspořádala společnost Volný, která 10. června spouští službu Business Internet jako nejvýhodnější symetrické připojení na pevné lince na českém trhu.

Na první pohled asymetrické dvojice zpovídaly zaměstnance pražských business center v otázkách největších asymetrií na českých pracovištích. Respondenti se vyjádřili jasně, když z 272 jich více jak polovina označila za nejvíce asymetrická (nespravedlivá) kritéria kariérního postupu.

„Děkujeme všem, kteří nám pomohli odhalit největší firemní asymetrie. V případě kariérního růstu můžeme pouze apelovat na spravedlivější přístup zaměstnavatelů,“ říká Aleš Zeman, předseda představenstva společnosti Volný, jejíž služba Business Internet přináší na český trh nejlevnější symetrické připojení SHDSL.

Výsledky ankety se výrazně lišily v závislosti na pohlaví dotázaných. Zatímco muži vidí největší asymetrii v kritériích kariérního růstu, ženy jsou přesvědčeny, že nejvíce nesouměrná je, vzhledem k mužům na stejných pozicích, finanční odměna. Přibližně jedna pětina respondentů uvedla za největší asymetrii ve firmách velikost kanceláří šéfů proti prostornosti pracovních míst jejich podřízených.

Ve výsledcích ankety nechyběly ani nečekané odpovědi. Jedna z dotázaných HR manažerek se raduje z větší kanceláře než má její nadřízený. Nebo například osmadvacetiletá právnička se při zodpovězení dotazů zmínila o některých fyzických parametrech svých kolegů. Odlišný je také pohled různých věkových skupin. Mladší manažeři jsou vzhledem k firemním rozdílům výrazně méně skeptičtí.