Hlavní navigace

Cestovní agentura NewTravel.cz hodnotí letošní léto: i přes stagnaci trhu zvýšila tržby o 32 %

[Tisková zpráva] Praha, Chrudim, 8. září 2010 – Cestovní agentura NewTravel.cz, do které na jaře 40% podílem vstoupil jeden z lídrů tuzemského internetového obchodování – společnost Vivantis, přichází s hodnocením letošního léta. Ekonomická a finanční krize dopadla letos na další subjekty z řad cestovních kanceláří, agentur, hotelů a restaurací. Spousta z nich stagnovala, některé se propadly do větší ztráty a některé zkrachovaly nebo byly nuceni změnit majitele či najít strategického investora. Celé situaci přitížila řecká krize a výbuch islandské sopky, která na několik týdnů zpomalila prodej zejména leteckých zájezdů. NewTravel.cz se však může pochlubit úspěchem, oproti loňskému létu zvýšil tržby o 32 %.

„Krize v cestovním ruchu opravdu přetrvává, důkazem je mimo jiné výrazně kratší prodejní sezóna zahraničních zájezdů. Letošní letní sezóna začala až o několik týdnů později než je běžné, přibližně v polovině června,“ popisuje Roman Břenek z NewTravel.cz. Klienti sice čekali na last minute zájezdy do poslední chvíle, ale nedá se říct, že by na nich pak šetřili. „Průměrná hodnota cestovní smlouvy za léto 2010 byla 35 458 Kč, což je o 6,5 % více než v létě 2009,“ počítá Břenek.

Důvodem váhání s nákupem zájezdu byly v části případů jarní události okolo výbuchu islandské sopky. Kvůli mraku sopečného popelu a dýmu byly v dubnu jen v Evropě zrušeny statisíce letů a prodej zájezdů byl ještě několik týdnů po výbuchu výrazně nižší. „Právě kvůli výbuchu začala sezóna last minute zájezdů později než květnu jako každý rok. V létě pak klienti naštěstí na sopku zapomněli a letecké zájezdy kupovali bez obav,“ doplňuje Břenek z NewTravel.cz, která nabízí široké portfolio zejména právě leteckých zájezdů.

Špatné prognózy vyvolala také letošní řecká ekonomická krize. Řecko je mezi Čechy čtvrtou nejoblíbenější dovolenkovou destinací, u NewTravel.cz pak po Egyptě dokonce druhou, finanční problémy a protesty vůči reformám však letos některé turisty odradily. „Špatné jarní předpovědi se ale nenaplnily, podle naší zkušenosti si čeští turisté dovolenou v Řecku ani letos neodpustili,“ informuje Roman Břenek z NewTravel.cz. Nepopírá, že řecká krize a výbuch sopky plánované obraty snížily. „Přesto jsme letní objem prodaných zájezdů navýšili oproti loňsku o 32 % procent,“ dodává.

„S obchodními výsledky NewTravel.cz za první měsíce, navíc díky výše uvedeným skutečnostem, jsme ve Vivantisu spokojeni,“ říká Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis, která je od jara novým podílníkem NewTravel.cz a která provozuje například internetové obchody Parfemy.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz, Krasa.cz, Prozdravi.cz či Nakupnicentrum.cz. „Naše akvizice je důkazem, že jak pro Vivantis, tak pro NewTravel.cz bylo spojení správným krokem a NewTravel.cz dokázal hned od prvních měsíců využít a zhodnotit know-how a marketingovou podporu ze strany Vivantisu,“ dodává Martin Rozhoň z Vivantisu.

Trendy letošního léta v cestovním ruchu podle NewTravel.cz
Letošní léto opět ukázalo rostoucí zájem klientů o zájezdy autobusovou nebo vlastní dopravou, a to především do Itálie a Chorvatska. Oproti loňsku vzrostla poptávka asi o 5 – 10 procent. Výhled do budoucna vidí Roman Břenek optimisticky: „Myslím, že trend klesající poptávky po zájezdech v celém odvětví se v příštím roce zastaví. Velmi úspěšné roky jako 2007 a 2008 neočekáváme, ale o letecké zájezdy bude slušný zájem. Moře prostě nemáme a nedá se nahradit. Navíc dovolená v tuzemsku nepřijde o nic levněji při zachování podobné kvality služeb jako v zahraničí,“ uzavírá Roman Břenek.

Jaké byly tři nejoblíbenější destinace prodávané přes NewTravel.cz letos v létě?
Nejvíc našich klientů letos v létě odcestovalo do Egypta, pak následovalo Řecko a třetí nejpopulárnější bylo Turecko. První dvě země jsou standardní prodejní hity v každé letní sezóně. Turecko je však pro nás mírným překvapením. V posledních letech popularita této země strmě stoupá.

Oproti roku 2009 pak dochází k mírnému ústupu poptávky po Španělsku a Tunisku. Děje se to právě ve prospěch Turecka, které v posledních 10 letech mohutně investovalo do rozvoje turistického ruchu a především kvality hotelových služeb.

O společnosti New Travel.cz s.r.o.
Společnost New Travel.cz nabízí tisíce zájezdů do celého světa. Partnery agentury jsou jak největší cestovní kanceláře působící po celém území ČR, tak i menší cestovní kanceláře se specializovanými nabídkami a individuálním přístupem ke klientům. Zaměřuje se na internetový prodej zájezdů na internetové adrese www.newtravel.cz. New Travel.cz je autorizovaný prodejce zájezdů pouze plně pojištěných cestovních kanceláří.

Služeb internetové cestovní agentury New Travel.cz využilo již přes 30 000 klientů. Letos agentura očekává meziroční nárůst počtu klientů až o 40 %. V nabídce má průměrně přes 10 000 zájezdů do více jak 80 zemí. Má podepsané provizní smlouvy se 135 pojištěnými cestovními kancelářemi. V letech 2006 až 2009 získala řadu partnerských ocenění kvality prodeje od renomovaných CK jako jsou Exim Tours, Čedok, Fischer, Neckermann a další. Společnost New Travel.cz s.r.o. je členem AČCKA – Asociace českých cestovních kanceláří a agentur a také členem Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

O společnosti VIVANTIS a.s.
Společnost VIVANTIS a.s. je předním internetovým prodejcem v České republice. Zaměřuje se na prodej kosmetiky, parfémů, šperků, hodinek a produktů pro zdraví a provozuje největší internetové obchody v těchto oborech s názvy Parfemy.cz, Hodinky.cz, Krasa.cz, Sperky.cz, Prozdravi.cz a Nakupnicentrum.cz.

Zákazníkům internetových obchodů společnosti VIVANTIS a. s. již bylo odesláno více než 1 094 000 zásilek, měsíčně její servery zaznamenají v průměru více než milion návštěv. V široké nabídce najdou zákazníci celkově přes 50 000 výrobků od 680 značek, mezi nimi například 2 900 parfémů, 6 900 typů hodinek, 5 700 druhů kosmetických výrobků, 6 200 šperků či 1 100 produktů pro zdraví.

Společnost VIVANTIS a. s. je členem Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Její internetové obchody získaly certifikaci APEK Certifikovaný obchod 1. a 2. stupně, což zákazníkům zaručuje jistotu bezpečného a bezproblémového nakupování. Internetové obchody společnosti VIVANTIS jsou držiteli značky SOS – Spotřebitelský audit obchodních podmínek (SAOP), což je zárukou jistoty, že obchodní podmínky nejsou v rozporu se zákonem. Dle nezávislého nákupního rádce Heureka.cz by 96 % z 64 tisíc zákazníků doporučilo internetové obchody VIVANTIS svým známým.