Hlavní navigace

NextiraOne Czech získala mezinárodní certifikát ISO 20 000

[Tisková zpráva] Praha, 12.prosince – Společnost NextiraOne Czech uspěla v nezávislém odborném auditu a získala významný certifikát v oblasti řízení služeb ICT, ISO 20 000. Stala se tak jednou z prvních firem v České republice, které mohou tímto certifikátem prokázat vysokou úroveň poskytovaných služeb. Získání certifikátu dokládá vysokou úroveň procesního řízení servisní organizace NextiraOne Czech.

„Procesní řízení naší servisní organizace se vždy opíralo o doporučení ITIL. Úspěšná certifikace dle mezinárodního standardu ISO 20000 jen potvrdila její vyspělost a schopnost poskytovat služby té nejvyšší kvality,“ říká Martin Švambera, Service & Delivery Director NextiraOne Czech. Zájem o získání tohoto prestižního certifikátu v České republice graduálně narůstá. V tuto chvíli jej však vlastní minimální počet společností. Mimo jiné proto, že k naplnění požadavků ISO 20 000 je nutné zavést konkrétní pravidla v mnoha oblastech procesního řízení jako např. SLA management, kontinuity management, management bezpečnosti informací, incident management nebo management problémů. Takto rozsáhlé změny kladou zvýšené nároky na profesionální odbornost managementu a všech zaměstnanců.

Přínosy zavedení ITSM podle normy ISO 20000 jsou zřejmé. Martin Havlíček, ITSM manager NextiraOne Czech, k tomu ze zkušenosti dodává: „Implementované teoretické principy ITIL ukázaly celou řadu zajímavých efektů, které teorie nikdy nedokáže předem odhalit. ISO 20 000 nám přineslo nejen zlepšení našeho fungování, ale zároveň praktické zkušenosti, o které se dokážeme podělit se svými zákazníky v rámci konzultací a implementace procesního řízení IT.“ Kromě zlepšení fungování společnosti přináší zavedení procesů podle ISO 20000 zefektivnění činností při poskytování IT služeb, jejich komplexní řízení, minimalizaci výpadků, standardizaci služeb s ohledem na změny v podnikání a rozdílné požadavky klientů, zefektivnění vlastního „core businessu“ a v neposlední řadě také konkurenční výhodu před ostatními dodavateli IT služeb.

O certifikaci ISO 20 000
ISO 20 000 vychází z původně britského standardu BS 150000, který navazuje na doporučení shrnutá v IT Infrastructure Library (ITIL). Tato norma existuje ve dvou částech, první „ISO/IEC 20 000–1:2005 Information technology – Service management – Part 1: Specification“ je určena pro posuzování a certifikaci kvality služeb IT, druhá část „ISO/IEC 20 000–2:2005 Information technology – Service management – Part 2: Code of practice“ slouží jako návod pro zavedení funkčního systému. Smyslem této normy je vlastní implementace procesů, podle konkrétních a jasně nadefinovaných pravidel. Proces a aplikace je ověřován třetí stranou, akreditovanou certifikační autoritou, díky čemuž je proces certifikace maximálně objektivní.

O společnosti NextiraOne Czech
Společnost NextiraOne s ústředím v Paříži je předním evropským expertem na komunikační služby. Navrhuje, implementuje a poskytuje podporu pro řešení všech komunikačních potřeb svých zákazníků, od hlasu a mobility, přes zabezpečení až po aplikace. Dodává dokonale integrovaná, ucelená komunikační řešení, jež dlouhodobě využívají nejlepší technologie na trhu a přinášejí zákazníkům maximální užitek. Společnost je držitelem partnerských certifikací nejvyššího stupně, tzv. zlatých certifikací, společností Alcatel-Lucent, Cisco a Genesys, které odráží odborné schopnosti jejích zaměstnanců. V roce 2007 se NextiraOne Czech stala nejlepším EMEA partnerem pro střední a východní Evropu společnosti Genesys a získala cenu Enterprise Partner of the Year společnosti Cisco Systems. V září 2008 se také stala certifikovaným partnerem Microsoft. Další informace najdete na webu: www.nextiraone­.eu.com nebo www.nextiraone.cz.