Hlavní navigace

Obchod se službami prudce roste, Nokia překračuje důležité milníky

[Tisková zpráva] Barcelona/Praha, 15. února 2010 - Díky velkému důrazu na pohled uživatele, agresivní strategii pro uvádění nových služeb a silnému zaměření na lokální specifika se společnosti Nokia skutečně daří oslovovat stále více zákazníků – silný růst tak pokračuje.

“Náš recept na úspěch je jednoduchý: spokojený spotřebitel. Naše služby jsou dostupné více lidem na více místech, z našeho obchodu je staženo více než milion aplikací denně; služba Comes with Music je nyní k dispozici na více než 25 trzích a každý druhý den, 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, si jiný uživatel stáhne naši novou aplikaci Ovi Maps. Jedná se o velké úspěchy, ale naším cílem je uspokojit stovky milionů uživatelů po celém světě – a jsme na dobré cestě," říká Niklas Savander, vedoucí obchodních služeb, Nokia.

“Rychle se nám podařilo oslovit velký počet lidí, kteří používají různé telefony a smartphony. Nový rok jsme začali s uvedením bezplatné služby Ovi Maps a právě jsme oznámili uvedení pilotního projektu Nokia Money, který bude fungovat v jedné z největších indických metropolí. V budoucnu se chystáme soustředit na vývoj dalších skvělých služeb, které budou moci lidé využít.” dodal Savander.

Nokia zdůraznila úspěchy v těchto klíčových oblastech poskytovaných služeb:

Lokalizace: Nové Ovi Maps byly představeny 21. ledna 2010. Jejich součástí je pěší i automobilová navigace pro 74 zemí světa a jsou lokalizovány do 46 jazyků. V deseti zemích pak aplikace přidává i dopravní informace. A to vše zcela zdarma. Ovi Maps budou přeinstalované, včetně lokálních mapových podkladů, ve všech nových smartphonech Nokia vybavených čipem GPS.

  • více než 3 miliony stažení od lednového představení;
  • na každou sekundu, po celý den, připadá jedna stažená aplikace (kolem 100 000 stažení denně);
  • mnoho funkcí a nejlepší mobilní pokrytí map na světě.

Hudba: Minulý týden Nokia oznámila dostupnost služby Comes With Music na trzích Středního východu a v Africe, čímž je dostupná již na 27 trzích. Majitelé přístrojů se službou Comes With Music mohou hudbu stahovat z obchodu Ovi Music neomezeně a na rozdíl od jiných online poskytovatelů hudby, si skladby mohou natrvalo ponechat ve svých přístrojích. Veškerá nabízená hudba v obchodu Ovi Music je bez DRM ochrany.

  • Obchod Ovi Music je dostupný na 33 trzích, což činí ze společnosti Nokia největšího světového poskytovatele digitální hudby.
  • Průměrný uživatel si stáhne přibližně 500 skladeb, za které by na portálu iTunes zaplatil 450 EUR;
  • V katalogu Ovi Music je přes devět milionů skladeb.

Obchod: Služba byla spuštěna v květnu 2009 a je neustále vylepšována. Prohlížení obchodu a vyhledávání položek v něm je pohodlnější, což vede k neustálému dennímu nárůstu počtu stažených položek. V roce 2010 přinese Ovi Store podporu více jazyků, přibude v něm mnoho nových aplikací a v neposlední řadě budou rozšířeny způsoby účtování.

  • více než 1 milion stažení za den;
  • počet uživatelů se zdvojnásobuje každý měsíc;
  • obchod je plně lokalizovaný v osmnácti zemích, podporuje 30 jazyků a slouží 90 % návštěvníkům v jejich místním jazyce;
  • integrované způsoby účtování přes 60 operátorů z 18 zemí.

Messaging: Měsíčně je otevřen milion účtů Ovi Mail; často se jedná o první on-line identitu; za jeden rok bylo aktivováno šest milionů Ovi Mail účtů. Nokia Messaging je nabízen prostřednictvím 70 operátorů.

Nokia Money: Globální finanční služby startují v Indii
Ve spolupráci s YES BANK byl zahájen v Pune, což je jedna z největších indických metropolitních oblastí, pilotní komerční provoz nové globální finanční služby. Kooperovaná služba nabízená v Pune se jmenuje Mobile Money Services by YES BANK a je určena pro uživatele mobilních telefonů.

„Iniciativa Nokia Money, založená na platformě Obopay, je primárně určena pro rozvojové trhy a je navržena pro spolupráci s mobilními operátory a bankami. Mezi další důležité partnery pro ucelenou nabídku nové služby v dynamických a otevřených regionech patří distributoři a obchodníci. YES BANK je naším prvním partnerem v Indii, který přináší službu na trh“, řekl Teppo Paavola, VP a generální manager Mobilních a finančních služeb Nokia.

  • Počáteční fáze: zákazníci mohou převádět peníze jiným osobám pouze za pomoci mobilního čísla příjemce, mohou platit běžné poplatky a mohou si nabíjet své předplacené karty SIM.
  • Následná fáze: zákazníci budou moci platit obchodníkům za zboží a služby.

Nokia Life Tools:
Služba Nokia Life Tools byla spuštěna v roce 2009 v Indii. Je primárně určena obyvatelům vesnických regionů, kterým pomáhá zlepšit jejich každodenní život například informacemi o cenách zemědělských plodin. Mezi uživatele služby patří především zemědělci, žijící na hranici chudoby. Měsíční poplatek za mobilní služby ve výši jednoho až dvou dolarů je pro tyto lidi značnou investicí. Od doby svého uvedení v polovině roku 2009 si službu předplatilo téměř milion uživatelů. Služba je dostupná v Indii a Indonésii a v letošním roce bude uvedena na další trhy.

Pro tiskové materiály, prosíme navštivte: www.nokia.com/pres­s. Pro další informace o aktivitách společnosti Nokia v Barceloně, prosíme navštivte: http://events­.nokia.com/mwc/.

O společnosti Nokia
Nokia je největší světový výrobce mobilních telefonů podle podílu na trhu a zároveň je lídrem v propojování telekomunikací a internetu. Vyrábíme širokou škálu přístrojů pro všechny významné segmenty. Nabízíme též internetové služby, které lidem umožňují využívat hudbu, mapy, média, posílání zpráv a hraní her. Taktéž dodáváme komplexní systém digitálních map prostřednictvím společnosti NAVTEQ a dále vybavení, řešení a služby pro telekomunikační sítě prostřednictvím společnosti Nokia Siemens Networks.