Hlavní navigace

Nově vznikající slevové portály se budou více specializovat a nabídnou kvalitnější služby Nově vznikající slevové portály se budou více specializovat a nabídnou kvalitnější služby

[Tisková zpráva] Praha, 10. února 2011 – Trend hromadného nakupování, díky němuž už Češi dle statistiky slevového agregátoru Skrz.cz ušetřili přes 810 milionů korun a nakoupili přes jeden a půl milionu voucherů, dále roste. Současně vznikají i nové servery. Jejich celkový počet se však podle odborníků ve druhé polovině roku 2011 ustálí na 50 (v současné době je jich okolo 180) a nejvyšší zisky si mezi sebou rozdělí pět šest nejvýznamějších hráčů na trhu.

Podle Dariny Novikové, zakladatelky prvního specializovaného serveru se slevami pro děti, Odmaminky.cz, jsou slevy pro řadu firem marketingově velmi zajímavé a se zvýšeným zájmem o možnost prodeje služeb a zboží pomocí tohoto kanálu lze v budoucnu víceméně počítat. “Zakladatelé nových slevových serverů však musí mít na paměti momentální přesycenost trhu a s tím související ztížené podmínky při hledání spolehlivých a solidních obchodních partnerů. Abyste je získali, musíte umět nabídnout něco nového, originálního, jinak budete pouhou kopií amerického Grouponu, kterými je český trh doslova zaplaven,” říká Noviková.   

Převážná část slevových serverů v Česku cílí na generaci ve věku 15–24 let a 25–35 let, která má profil na Facebooku a při platbě kartou na internetu se cítí bezpečně. Mezi nabídkami převažuje jídlo, kosmetické a zkrášlovací služby, víkendové pobyty. Úzce profilovaných portálů, zaměřených například na děti nebo na vyznavače sportu, je zatím minimum a dají se spočítat na prstech jedné ruky – Golfoveslevy.cz, Odmaminky.cz, Sportovnizazit­ky.cz.  

“Specializované servery mohou ze současné nabobtnalé nabídky hromadných slev vytěžit, neboť nabízí profilované zboží či služby, o které má daná skupina skutečný zájem. Cílem specializovaných servrů je zjednodušit stávajícím zákazníkům orientaci na trhu hromadného nakupování, ale rovněž i získat zákazníky nové, kteří tvoří cílovou spotřebitelskou skupinu, ale zatím nemají se slevovými servery zkušenosti.” říká Michal Trunkát, spoluzakladatel Odmaminky.cz.  

Na českém trhu je v současné  době na 180 nejrůznějších slevových serverů. Kromě  těch “klasických” typu Slevomat.cz, Zapakatel.cz nebo Nebeslev.cz existují tzv. klubové servery (Bigbrands.cz nebo Fashiondays.cz), kde lze získat členství jen na pozvání, a zvláštní skupinu tvoří výše zmíněné specializované servery zaměřené na užší segment trhu. Příští týden spustí svůj server take český portál Seznam.cz. Společně se slevovými servery se raketově rozrostla také nabídka slevových agregátorů (Skrz.cz, SlevaX.cz, Slevin.cz) shromažďujících slevy podle druhu nabídky a měst, ve kterém lze slevu uplatnit.   

ODMAMINKY.CZ

Odmaminky.cz je první  specializovaný sle­vový server založený na systému hromadného (kolektivního) nakupování zaměřený na děti a jejich rodiče. Nabízí slevy 30 až 90 % na volnočasové aktivity s dětmi, nejrůznější kurzy na rozvoj dítěte, slevy dětského zboží a slevové akce pro rodiče a nastávající maminky. Více informací na Odmaminky.cz nebo na stránkách Facebook