Hlavní navigace

Novou homepage Seznamu vytvoříte jednoduše sami

[Tisková zpráva] Avizovaná změna hlavní strany Seznamu je tady. Na www.seznam.cz najdete nejen nový design, ale podle vlastních představ si tu můžete sami nastavit všechno, co potřebujete.

Příprava nové homepage trvala v Seznamu řadu měsíců. Během nich se na práci s více jak stovkou návrhů vystřídalo několik týmů. K části uživatelských testů byla poprvé využita zcela unikátní metoda – eyetracker. Uživatelská veřejnost poprvé testovala samotnou alfa verzi a uživatelské připomínky z diskuzních fór se průběžně zapracovávaly do finální podoby. Ta je v ostrém provozu nasazena od 17. října.

Čitelnost a informační přehled
Stránka je o poznání větší -. rozhodnutí o této změně vycházelo ze snahy dostat do dvousloupcové stránky všechny uživatelsky oblíbené informace a to v čitelné a graficky přehledné podobě.

Levá část homepage dala prostor informačnímu servisu. Nejčtenější Novinky tu nabízejí headliny a u první zprávy i část textu (lze nastavit u všech zpráv). Článků je také početně více, navíc uživatel může sám volit, kolik zpráv se mu má na homepage zobrazovat. Stejný formát mají i Sport.cz a Super.cz .

Pravá část homepage obsahuje to, na co byli uživatelé převážně zvyklí: email, počasí, kurzy, televizní program, horoskopy. Nové jsou tu však Firmy.cz pro rychlou navigaci do katalogu firem.

Co vše si nastavíte
Stránka je opravdu tak variabilní, že lze pracovat se všemi jejími částmi. Už ve vyhledávači může uživatel přidávat záložky vyhledávání anebo měnit jejich pořadí (zobrazuje se pouze na homepage). Ve zpravodajské části homepage lze tlačítkem „Přidat obsah“ nastavit pomocí RSS další oblíbené informační kanály. Na rozdíl od původní homepage je možno RSS také jednoduše vyhledat.

V emailu si uživatel sám volí, kolik doručených zpráv chce vidět přímo z homepage. V horoskopech si může zvolit jen to své znamení místo všech a televizní program si zase namíchat podle svých představ.

Celkově se dá změnit i celý skin stránky. Na výběr je devět variant vzhledu a další budou přibývat. Anebo se dá přidat ta úplně originální – vlastní.

Design
Design podporuje jednoduchost a snadnou čitelnost. Základní barvou je uživatelsky oblíbená červená a na žádost uživatelů zůstal i psí maskot (teď dokonce ve větší velikosti.)

K umístění informací i služeb uživatelům „pod ruku“ sloužil návrhářům nový nástroj – eyetracker. S jeho pomocí vznikla pohledová mapa, tedy náčrt míst, kam se uživatelé na stránce dívali nejčastěji. Všechny nové poznatky sloužily k rozhodování, kam nejoblíbenější služby na homepage umístit.

„Pro mě osobně je nová homepage maximálně příjemná svou variabilností. Každý uživatel si může svobodně nastavit to, co mu vyhovuje a jiné věci naopak potlačit,“ říká produktový ředitel Seznamu Josef Šíma. „Přitom je tu stále velký fokus na vyhledávání, které je naší hlavní službou.“