Hlavní navigace

Obchodní řetězce nabízejí před Vánocemi v letácích až dvakrát více položek než během roku

[Tisková zpráva] Server AkčníCeny.cz, který sdružuje nabídky obchodních řetězců, zjistil, že obchodní řetězce uvádějí před vánočními svátky ve svých akčních letácích mnohem více výrobků. Slevy však jsou však ve srovnání se zbytkem roku spíše nižší.

Praha, 19. prosince 2007 – Server AkčníCeny.cz dnes zveřejnil výsledky svého celoročního průzkumu nabídek a letáků obchodních řetězců. Z průzkumu vyplývá, že obchodníci jsou se svými akčními nabídkami a letáky nejaktivnější v závěru roku, v době předvánočních nákupů. V této době dosahuje počet nabídek v jejich letácích až dvojnásobku ve srovnání s jinými měsíci roku a hodnota nabízeného zboží přesahuje dva a půl násobek. Celková sleva, kterou mohou zákazníci v tomto období získat, je však vyšší jen o 124%.

Patrik Mališ, ředitel společnosti Retail Info, která je provozovatelem serveru AkčníCeny.cz, k těmto číslům uvádí: „Obchodníci před vánoci výrazně zvyšují aktivitu – zvyšuje se počet letáků, jejich frekvence, objevují se tématické katalogy a letáky. Vyšší procentní nárůst celkové ceny než je nárůst počtu položek ukazuje, že obchodníci do svých letáků dávají na konci roku spíše dražší a dárkové zboží. Vědí, že zákazníci jsou ochotni před vánocemi utrácet více než během roku.“

Průměrná výše slev se v průběhu roku výrazně nemění, zákazník při využití akčních nabídek ušetří kolem 25 %. Mírně více je to na začátku roku, v době povánočních výprodejů, kdy lze nakoupit nejvýhodněji, s průměrnou slevou 27,8 %, v prosinci je to 24,4 %. Tyto hodnoty odpovídají hodnotám a trendu roku 2006.

Server AkčníCeny.cz sdružuje letákové a akční nabídky více než 30 maloobchodních řetězců. Mezi hlavní patří například Tesco, Hypernova, Interspar, OBI nebo Electroworld. Návštěvníci zde však najdou i nabídky specializovaných obchodníků, jako je drogerie Rossmann nebo sportovní potřeby DRAPA Sport.