Hlavní navigace

Oblíbenost jednotlivých značek mobilních telefonů

[Tisková zpráva] Internetoví uživatelé nejčastěji používají mobilní telefon značky Nokia, jsou s ním nejvíce spokojeni a zároveň uvádějí tuto značku jako jednoznačně nejpreferovanější při potencionálním nákupu nového telefonu. K dalším nejpoužívanějším značkám mobilních telefonů patří Siemens a Sony Ericsson.

Následující údaje jsou výsledkem internetového průzkumu NetMonitor Consumer, který zrealizovala výzkumná agentura Mediaresearch na vzorku internetové populace o velikosti více než 1 700 respondentů starších 15-ti let. Tito respondenti jsou rovněž zapojeni do výzkumu českého internetu v rámci projektu NetMonitor (výzkum návštěvnosti českého internetu a sociodemografie návštěvníků). Výzkum NetMonitor Consumer proběhl ve druhé polovině měsíce září 2006.

Internetová populace představuje v České republice 3,5 milionu osob (ve věku 12 a více let), jak vyplývá z výsledků výzkumu NetMonitor, který pro SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu) realizuje Mediaresearch ve spolupráci se společností Gemius.

Jaké značky mobilních telefonů vlastní internetoví uživatelé nejčastěji a jak jsou s nimi spokojeni?
Naprostou převahu na českém trhu má značka Nokia, kterou používá více než polovina internetových uživatelů (51%), přičemž více než 98% z nich je s touto značkou velmi spokojeno (72,2 %) nebo spíše spokojeno (25,9 %).Z velkým odstupem téměř 35%, následují značky Siemens s 16,9% a Sony Ericsson s 15,3%. Značka Siemens se, i přes velký počet uživatelů, dostala mezi značky s nejvyšším počtem nespokojených uživatelů (6,63%). Jen 39,9 % z vlastníků mobilního telefonu Siemens odpovědělo, že je s telefonem velmi spokojeno a 53,5 % spíše spokojeno. Naproti tomu o značce Sony Ericsson prohlásilo 96,4 % z vlastníků tohoto telefonu, že jsou spíše až velmi spokojeni a jen 3,6% je nespokojeno.

Mezi další značky mobilních telefonů, které se používá více než 3% internetových uživatelů ještě patří Samsung (5,4%) a Motorola (3,6%). Počet internetových uživatelů ostatních značek (LG Electronics, Alcatel, Panasonic, Philips, Sagem, Benq-Siemens, ad.) se pohybuje mezi 2,5–0,4%.

Jaké značky mobilních telefonů jsou mezi internetovými uživateli nejpreferovanější?
Internetoví uživatelé, kteří plánují nákup mobilního telefonu, odpovídali v rámci výzkumu také na otázku „Jakou značku mobilního telefonu si nejspíše pořídíte?“. Z těchto internetových uživatelů uvedlo 56,8% značku Nokia, která je tedy s přehledem nejpreferovanější značkou mezi internetovými uživateli. Zároveň u této značky můžeme zaregistrovat, že toto procento preference značky při další koupi je větší, než procento lidí, kteří mobilní telefon značky Nokie dnes používají. Podobně to platí i pro značku Sony Ericsson (preference při dalším nákupu 19,9 %). Naopak značka Siemens, je na tom s oblíbeností nesrovnatelně hůře. Oproti počtu uživatelů jenž mobilní telefon Siemens vlastní a užívají, by si ho dnes jako preferovanou značku zvolila přibližně jen polovina (8,9 %).