Hlavní navigace

Online nakupování na Slovensku je stále populárnější

[Tisková zpráva] 2. března 2011, Praha – Již 82% slovenských uživatelů internetu nakupuje online, tedy o 6% více než v roce 2009. Tento významný nárůst počtu e-zákazníků je způsoben především výhodami tohoto způsobu nakupování. Téměř pro 60% slovenských internetových uživatelů je online nakupování levnější a pro polovinu rychlejší nežli nákup v tradičních obchodech. Více než polovina slovenských e-zákazníků utratí za nákup přes internet do 200 EUR a pouze jeden z dvaceti přes 500 EUR za měsíc. Tyto informace přináší nejnovější studie E-commerce realizována společností Gemius.

Studie, která je pokračováním obdobných výzkumů z předchozích let, byla provedena výzkumnou agenturou Gemius ve spolupráci s partnery Ringier Axel Springer Slovakia, a. s. a Zoznam s.r.o. E-commerce 2010 analyzuje oblast nakupování přes internet na Slovensku a je součástí výzkumného projektu, který proběhl také v ČR a Polsku. Studie analyzuje především obecný postoj k online nakupování, frekvenci nakupování na internetu a budoucnost odvětví e-commerce na Slovensku.

Podle studie se slovenští uži­vatelé  internetu při nakupování za­měřují předev­ším na vysokou kvalitu zboží, ale zajímá je také cena výrobků a dále i strávení času příjemným způsobem a rychlost nákupu. Velký počet slovenských internetových uživatelů používá internet jako zdroj informací o plánovaných nákupech. Více než polovina z nich hledá na internetu informace o jízdenkách na vlak a autobus a o letenkách, cestovních službách a také o spotřební elektronice a domácích spotřebičích, mobilech a GSM příslušenství. Pokud se jedná o vyhledávání výrobků nebo služeb, které internetoví uživatelé zamýšlejí nakoupit, tak nejčastějším způsobem je použití vyhledávače a také hledání v nabídce internetových obchodů.

Zpráva publikuje také žebříček nejpopulárnějších internetových obchodů a aukcí mezi slovenskými e-zákazníky. První místo získal Hej.sk (uvedlo ho 14% respondentů) a další Martinus.sk (12%) a Alza.sk (10%). Nejpopulárnější internetovou aukcí je Aukro.sk, které se během posledního roku stalo hlavním hráčem na slovenském trhu (30% respondentů), následuje ho eBay se 13%. E-shopy stále zůstávají u slovenských uživatelů internetu mnohem populárnější než e-aukce: více než 80% e-zákazníků již někdy nakoupilo v internetovém obchodě a pouze pětina z nich na e-aukci. Pokud se jedná o nejčastější důvod, který je motivujícím faktorem pro nákup v e-shopech nebo na e-aukcích, tak je to pro více než 60% internetových uživatelů v SR nižší cena než v tradičních obchodech.

Slovenský segment e-commerce se stále mění, například za poslední rok značně stoupla popularita nástrojů pro srovnávání cen. Více než  polovina e-zákazníků prohlašuje, že již použila tyto servery, což je mnohem více než v roce 2009. Nejoblí­benější portály, které nabízejí tyto služby jsou Najnakup.sk, Heureka.sk a Pricemania.sk.

„Slovenské e-zákazníky můžeme rozdělit do dvou hlavních skupin. První skupina si online nakupování oblíbila natolik, že na internetu nakupuje přibližně jednou za měsíc. Druhá skupina uživatelů nenakupuje tak často, přibližně jedenkrát za rok. Pozitivním trendem je také to, že více než dvě třetiny internetových uživatelů prohlašují, že si za poslední měsíc koupili nějaký výrobek či službu online,“ říká Tomáš Gregor, ředitel společnosti Gemius pro český a slovenský trh. „Na druhou stranu, i když je online nakupování velice populární a za poslední rok zaznamenalo velký nárůst, stále existuje poměrně velká skupina uživatelů internetu, která není online nákupům nakloněna. Od posledního výzkumu se nezměnil počet internetových uživatelů, kteří vnímají online nakupování negativně: pro čtvrtinu z nich je online nákup stále riskantní a pro 6% komplikovaný,“ doplnil Gregor.

Studie E-commerce 2010 obsahuje krátkou, bezplatnou zprávu a plnou verzi, kterou je možné zakoupit u agentury Gemius. Bezplatná zpráva prezentuje vybrané výsledky za rok 2010 a plná studie obsahuje údaje z průzkumů provedených v letech 2009 a 2010 a detailně analyzuje oblast e-commerce na Slovensku.  

Krátkou verzi E-commerce pro slovenský  trh naleznete zde:

E-commerce 2010

Studie E-commerce 2010 – Základní data pro studii byla shromážděna dotazováním pomocí webového formuláře. Studie se zúčastnilo 1500 respondentů. Oslovení respondenti, slovenští uživatelé internetu, vyplnili dotazník, který se náhodně objevoval na vybraných slovenských webových stránkách. Studie E-commerce se provádí každoročně již od roku 2007.  

Gemius – Mezinárodní výzkumná agentura, evropský lídr a inovátor v oblasti průzkumu internetu. Společnost nabízí profesionální průzkumná řešení a analytické a poradenské služby, od site-centric a user-centric studií až po

technologicky pokročilé nástroje pro analýzu chování inter­netových uživatelů na vybraných webových stránkách (gemiusTraffic), socio-demografických profilů internetových uživatelů (gemiusProfile), kvality používání webových

stránek (gemiusUsability) a efektivity internetových reklamních kampaní (gemiusEffect). Gemius také provádí průzkum týkající se témat vyžádaných zákazníky (gemiusAdHoc). Kromě výše zmíněných výzkumů, poskytuje G. Také studie o chování uživatelů prohlížejících multimediální obsah online (gemiusStream) a nástroj pro okamžité měření všech kliknutí uživatelů internetu na webové stránce (gemiusHeatMap). Gemius poskytuje standardy

měření návštěvnosti internetu a internetových aplikací (gemi­usAudience) téměř v polovině všech evropských zemí. 

Gemius, založen v Polsku v roce 1999, působí ve 20-ti státech Evropy a Blízkého východu.

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Podnikatel.cz: Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Vitalia.cz: Máslo? Margarín? A co takhle sádlo?

Máslo? Margarín? A co takhle sádlo?

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Měšec.cz: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D