Hlavní navigace

Online nebezpečí číhající na děti se neomezuje jen na nevhodný webový obsah

25. 8. 2008

[Tisková zpráva] Common Sense Media a tým Trend Micro Internet Safety for Kids & Families radí rodičům, vychovatelům a mládeži na téma vhodnosti webových stránek z hlediska věku a internetového zabezpečení.

Cupertino, Kalifornie – 26. srpna 2008 – Společnost Trend Micro Incorporated (TSE: 4704), globální leader v oblasti zabezpečení internetového obsahu, a Common Sense Media, významná národní nezisková organizace zaměřená na zlepšení dopadů médií na děti, oznámily dnes své partnerství, které pomůže rodičům, vychovatelům a mladým lidem lépe porozumět možnostem, jak co nejlépe využít potenciál internetu pro kreativitu, spolupráci a výuku. Partnerství by zároveň mělo zvýšit povědomí o problémech internetové bezpečnosti, jako jsou kyberzločin, krádeže identity, spam, spyware a adware.

Common Sense Media poskytuje rodičům tipy na využívání médií a věrohodně recenzuje média a zábavu z hlediska rozvoje dětské osobnosti. Toto partnerství s týmem Trend Micro Internet Safety for Kids & Families, který je součástí programu Trend Micro Global Citizenship Program (Globální občanský program Trend Micro), se zaměřuje na zvýšení povědomí a vzdělávání rodičů, vychovatelů a mládeže tak, aby mladí lidé mohli používat internet bezpečně a naplno.

Jedním z cílů Common Sense Media je vychovávat dětskou generaci, která vytváří a konzumuje online média, ale zároveň je v bezpečí, chytrá a etická,“ řekl Jim Steyer, CEO a zakladatel Common Sense Media. „Spojení technických zkušeností Trend Micro v oblasti internetové bezpečnosti s našimi ověřenými postupy pomůže rodičům i dětem získat znalosti potřebné pro plné využití naší nepřetržitě fungující digitální mediální kultury.“

I když mnoho rodičů ví o online nebezpečích ve formě nevhodného webového obsahu, kyberšikany nebo online predátorů, výzkumní pracovníci Trend Micro zabývající se internetovými hrozbami hovoří o méně známých nástrahách, kdy se na zdánlivě neškodných webových stránkách tajně skrývá škodlivý kód umístěný tam kyberzločinci zaměřenými na zisk. Výsledkem je infiltrace uživatelova počítače zcizení osobních dat, jako jsou čísla sociálního pojištění, informace o bankovních účtech a čísla kreditních karet.

Například weby sociálních sítí jsou velmi populární u mladých lidí mezi devátým a sedmnáctým rokem, z nichž mnozí uvádějí, že na nich tráví stejně času jako před televizní obrazovkou . Tyto stránky obvykle bývají vytvořeny na základě technologií Web 2.0 a jsou prvořadými cíli kyberzločinců a autorů malwaru, kteří využívají jejich interaktivnosti ke spouštění škodlivých útoků. Podle nedávno vydané zprávy Trend Micro Threat Report & Forecast se počet hrozeb v prostředí Webu 2.0 vyšplhal v lednu 2008 přes 1,5 milionu měsíčně ve srovnání s 1,0 milionu v prosinci 2007.

Kyberzločinci také využívají tzv. „typo-squatting“ a lákají nic netušící uživatele, kteří omylem zadají chybnou URL adresu na škodlivé webové stránky. V minulosti byly často takovým způsobem děti přesměrovány na pornografické stránky.

„I když se mladý člověk nikdy nestal terčem útoku online prodátorů nebo kyberšikany, stále existují rizika spojená se surfováním po webu, která mládeži nebo jejich rodičům nemusí být zřejmá,“ uvedla Lynette Owens, ředitelka Trend Micro pro záležitosti online komunit. „Naší snahou je, abychom ve spolupráci s Common Sense Media byli schopni rodičům ukázat, jak mají uvažovat o podstatě a bezpečnosti obsahu, který si prohlížejí online.“

O organizaci Common Sense Media
Common Sense Media je přední americká organizace zaměřená na zlepšení vlivu médií a zábavy na děti a rodiny. Common Sense Media poskytuje důvěryhodné hodnocení a recenze médií a zábavy z hlediska rozvoje dětské osobnosti, které jsou zpracovávané předními odborníky. Více informací naleznete na www.commonsen­semedia.org.

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?