Hlavní navigace

Osvětovou akci POSVIŤTE SI NA INTERNET navštívilo přes 30 000 lidí

[Tisková zpráva]

Osvětovou akci POSVIŤTE SI NA INTERNET navštívilo přes 30 000 lidí

Praha, 9. listopadui 2001 – Akce se zúčastnilo v 8 městech České republiky přes 30 000 lidí. Zkušenost s internetem mělo 80% návštěvníků. Lidé neumějí vyhledávat na internetu.

Návštěvníci osvětové akce „Posviťe si na Internet“ mají povědomí o internetu, ale jejich znalosti jsou základní. To jsou závěry z osvětové akce Posviťte si na Internet organizované společnostmi Microsoft, Intel, Centrum.cz a eBanka. V uplynulých dvou měsících ji v 8 největších městech ČR navštívilo přes 30 000 lidí. Dopoledního programu pro školy se účastnilo celkem přes 2000 žáků základních a středních škol.

Program byl koncipován pro 3 různé cílové skupiny. Na dopolední hodiny byly připraveny přednášky pro studenty základních a středních škol. Od 13:00 probíhala každých 60 minut atraktivní prezentace základního využití internetu pro širokou veřejnost. V podvečerních hodinách se podnikatelé dozvídali vše o internetu jako nástroji k rozvoji malých a středních firem. Získané informace si návštěvníci prověřili a vyzkoušeli přímo na místě, v internetovém sále na osmi počítačích připojených do internetu.

„Naším cílem bylo nabídnout prostor pro praktické vyzkoušení internetu na počítačích přímo v internetové hale, ukázat jeho výhody a jednoduché užívání. Mnoho lidí před návštěvou akce nevědělo o širokém spektru možností internetu,“ komentuje koordinátor projektu Radek Šulc. „Zkušenější uživatelé internetu se nejčastěji ptali, jak mají vyhledávat informace na internetu a zaujalo je internetové bankovnictví. Nováčci mnohdy s úžasem zjišťovali, že internet nevyžaduje zvláštní odborné znalosti a je uživatelsky přívětivý,“ doplňuje Radek Šulc.

Ve většině měst 80% návštěvníků již o internetu někdy slyšelo. Výjimkou byla Ostrava s 30% nováčků. Akci navštěvovali hlavně mladí lidé do 25 let (75%). Nejvíce internetových začátečníků bylo ze střední věkové skupiny. Pořadí jednotlivých měst dle návštěvnosti:
1. Olomouc
2. Brno
3. Ostrava
4.-5. Hradec Králové a Pardubice
6. Liberec
7. Plzeň
8. České Budějovice

Hradec Králové je v žebříčků internetových znalostí obyvatel a vybavenosti škol internetem na prvním místě. Poslední příčku obsadila Ostrava díky většímu počtu návštěvníků ze střední věkové kategorie (40%).

„Osvětová akce plně splnila naše očekávání. Pomohla mnoha lidem v ČR zkvalitnit jejich práci s internetem. Motivovala nováčky k práci s internetem a pomohla rozptýlit jejich obavy z využívání tohoto média,“ zdůrazňuje Ondřej Tomek, ředitel internetového portálu Centrum.cz – organizátora celé akce.

Provoz portálu centrum.cz zahájila v září 1999 společnost NetCentrum, s.r.o. Dnes je druhým nejnavštěvovanějším a zároveň nejrychleji rostoucím serverem na českém internetu. Na www.centrum.cz využívají zákazníci výkonný vyhledávač, používají e-mailové schránky zdarma nebo se baví na Xchatu či na Herně. Samozřejmostí je velké množství aktuálních a praktických informací (zpravodajství, počasí, program televize atd.), internetová prodejna letenek (letenky.centrum­.cz) a internetový obchod (nakupni.centrum­.cz).

Kontakt:

Ingrid Fikr
Public Relations
NetCentrum, s.r.o.
Tel. 0605 45 86 20
E-mail: ingrid.fikr@net­centrum.cz