Hlavní navigace

Poláci se online nákupů bojí, Češi využívají jejich výhod

2. 9. 2010

[Tisková zpráva] Zatímco Poláci si myslí, že je nakupování na internetu riskantní a složité, Češi jsou přesvědčeni, že je levnější než klasické obchody a zabere méně času. Vyplývá to z průzkumu společnosti Gemius E-commerce 2009, který předkládá zjištění, jež odpovídají zkušenostem internetového obchodu Kasa.cz. Studie ukázala, že z obyvatel zemí Vyšegrádské čtyřky na internetu někdy nakupovalo 81 procent Čechů, 76 procent Slováků, 69 procent Poláků a 66 procent Maďarů.

Zatímco Poláci si myslí, že nakupování na internetu je riskantní (40 procent) a složité (10 procent), Češi jsou přesvědčeni, že je levnější než v klasických obchodech (65 procent) a zabere méně času (57 procent). „Polsko opravdu není v oblasti internetového nakupování tak vyspělé jako ČR, v eshopech nakupují převážně obyvatelé větších měst. Češi jsou v tomto směru mnohem dále a znají přednosti online nakupování,“ říká Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz. „V Polsku provozujeme nákupní portál EUkasa.pl, kde nám sice stabilně roste počet registrovaných zákazníků o desítky procent ročně, většinou jde však o obyvatele měst s více než 50 tisíci obyvateli.“

Častěji nakupovat na internetu chtějí především Poláci (29 procent), Češi o něco méně (24 procent). Hlavní věcí, která by Čechy přiměla k většímu nakupování online je nižší cena (39 procent), širší sortiment (15 procent) a speciální nabídky (12 procent). Naproti tomu dvě procenta Čechů a tři procenta Slováků by k častějším nákupům nepřesvědčilo nic. „Ceny internetových obchodů v ČR plošně klesat nebudou, protože již dnes se v oboru pracuje s maržemi v řádu jednotek procent. Z hlediska rozšiřování sortimentu tam však existuje značný prostor. Kasa.cz například během posledního půl roku zařadila do svojí nabídky cestovní zavazadla, která se mezi zákazníky těší značné popularitě. Speciální cenové akce dnes nabízí majorita internetových i kamenných obchodů, je tedy poměrně složité touto formou zákazníka zaujmout. Je však potřeba si uvědomit, že nabídkou akčních cen se většinou výrobci zbavují posezónního zboží či skladových ležáků. Proto je dobré si u těchto nabídek ověřit, zda již na trhu není nástupce s podobnou cenou, ale modernějším vzhledem a širší nabídkou funkcí,“ komentuje Součková.

Češi při rozhodování o nákupu nejčastěji hledají online informace o spotřební elektronice a domácích spotřebičích (56 procent), cestování (55 procent) a telefonech a příslušenství (52 procent). Zajímavé je, že Slováky nejvíce zajímají informace o lístcích na vlak, autobus a letenky (61 procent), cestovní služby (58 procent) a pak teprve spotřební elektronika (54 procent) a telefony (53 procent), polovina Slováků hledá knihy, hudbu a filmy. „Zatímco v Česku se naši zákazníci hodně zajímají o televizory, DVD/BR přehrávače a další elektroniku, Slováci upřednostňují vybavení do kuchyně a praktické věci,“ dodává Součková.

O internetovém obchodu KASA.cz
Přední český internetový obchod KASA.cz nabízí kompletní sortiment od audio-video techniky, přes bílé zboží, spotřební elektroniku, sportovní potřeby, auto-moto či zahradní techniku až po kosmetiku, dětské vybavení, hračky a další. Celkem zahrnuje více než 1 000 světových značek. KASA.cz již 11 let poskytuje zákazníkům řadu nadstandardních služeb. Podrobnosti získáte na www.kasa.cz.

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Vitalia.cz: Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu