Hlavní navigace

Polovina české populace na internetu

[Tisková zpráva] Růst internetové populace (12+) v České republice se nezastavil a v únoru 2009 tak její velikost poprvé v historii překonala hranici pět milionů. Kromě přehledu základních internetových ukazatelů za únor jsme připravili rozbor současné struktury internetových uživatelů z hlediska věku a pohlaví. Uvedená zjištění vyplývají ze statistik projektu NetMonitor, který pro SPIR realizuje agentura Mediaresearch.

Na konci minulého roku jsme vás informovali o přiblížení se internetové populace (starší 12 let) hranici pěti milionů lidí. V roce 2009 k překročení této hranice skutečně došlo a konkrétní hodnota universa v únoru čítala 5 049 176 lidí. V porovnání s celkovou českou populací (10,4 mil.) jde o téměř polovinu všech obyvatel. Aby však srovnání bylo vypovídající, musíme zmiňovanou internetovou populaci starší 12 let porovnávat s celkovou populací ve stejné věkové struktuře (9,2 mil.). V tomto případě již internetová populace (12+) tvoří 55 % celkové populace ČR (12+).

Z pochopitelného hlediska počet reálných uživatelů (RU) co do počtu stíhá velikost internetové populace. V únoru počet RU pokračujícím růstem přesáhl 4,9 mil. Vzhledem k růstovým tendencím statistik můžeme tedy očekávat, že v letošním roce běžně navštíví měřené servery více než pět milionů reálných uživatelů měsíčně. V únoru 2009 strávili internetoví uživatelé z ČR na internetu každý v průměru téměř 30 hodin (ATS), během kterých si dohromady zobrazili 7,2 mld. webových stránek (PV). Celkový počet návštěv roste podobným tempem jako počet zobrazených stránek a v únoru tak čítal 816 mil.

Tabulka - SPIR

Aktuální demografická struktura internetových uživatelů
Z dlouhodobých statistik vyplývá, že internetová populace je mladší, vzdělanější a má větší podíl mužů než celková populace ČR. V únoru letošního roku byli muži proti ženám na internetu v převaze v poměru 54:46. Až do 24 let je poměr žen a mužů na českém internetu vyrovnaný. Od 25. roku věku však podíl žen mírně klesá a v dalších věkových skupinách již převažuje zastoupení mužského pohlaví. Největší část internetových uživatelů v únoru připadla na věkovou skupinu 15 24 let (28 %). S přibývajícím věkem uživatelů podíly starších věkových skupin klesají. Necelá čtvrtina uživatelů je ve věku 25 34 let, 35 44letí mají mezi uživateli téměř pětinový podíl, uživatelé ve věku 45–54 let představují 14% podíl a do nejstarší věkové skupiny spadá desetina uživatelů. Nejmenší podíl připadá na uživatele ve věku 12 14 let (6 %), což je dáno i nejmenším věkovým rozsahem této skupiny.

Graf - SPIR

Gemius S.A. (www.gemius.pl) je největší internetovou výzkumnou agenturou ve střední a východní Evropě a poskytuje širokou škálu online výzkumů pro významné klienty v regionu. V současnosti rozbíhá svoji činnost také v Dánsku. Cílem jeho základního výzkumu gemiusAudience je zavést jednotný způsob měření návštěvnosti internetu ve všech zemích, kde společnost působí. Prostřednictvím spolupráce s významnými internetovými profesními sdruženími a dalšími klíčovými hráči na trhu Gemius poskytuje přesné, vysoce kvalitní data pro mediální plánování, nákup a prodej. Ve spolupráci s Mediaresearch realizuje komplexní výzkum internetu v České (NetMonitor) a Slovenské republice (AIMmonitor).

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

NetMonitor projekt výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetových serverů. Výstupy NetMonitoru umožňují analyzovat efektivitu obsahu internetových serverů a plánovat internetovou reklamu.

Podnikatel.cz: Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

DigiZone.cz: Zdeněk Gerlický: nový ředitel nangu.tv

Zdeněk Gerlický: nový ředitel nangu.tv

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů pro podnikatele

Změny v daních z příjmů pro podnikatele

DigiZone.cz: Vedení ČRo: personální změny od ledna

Vedení ČRo: personální změny od ledna

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Lupa.cz: Teletext je „internetem hipsterů“

Teletext je „internetem hipsterů“

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Podnikatel.cz: Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla