Hlavní navigace

Pomoc na lince 115 - Siemens Business Services získal kontrakt od italské požární a záchranné služby

[Tisková zpráva]

Pomoc na lince 115 – Siemens Business Services získal kontrakt od italské požární a záchranné služby na nová operační a řídicí centra

Praha, 22. 4. 2004 – Pomoc na lince 115 – Siemens Business Services získal kontrakt od italské požární a záchranné služby na nová operační a řídicí centra

Kompletní modernizaci informační infrastruktury požární a záchranné služby v Itálii provede společnost Siemens Business Services, jež zároveň zavede nové technologie jako například GPS (Global Positioning System). Italská požární a záchranná služba provedla přezkoumání celostátního systému tísňových volání a na jeho základě zahájila projekt vytvoření nových operačních a řídicích center ve všech italských regionech. Siemens Business Services už úspěšně realizoval podobný projekt pro sbory italských policistů.

Když obyvatelé Itálie kdekoli v zemi v případě požáru nebo jiné nouzové situace vytočí číslo 115, očekávají, že se hasiči dostaví pohotově a s odpovídajícím vybavením. V budoucnu bude systém fungovat tak, že operační a řídicí centrum poskytne hasičům před zásahem přesné informace o tom, jak pomocí technologie GPS najít místo požáru. Zatímco budou hasiči na cestě, centrum jim podá všechny dostupné informace související s akcí, včetně informací o lidech a materiálech, případně i plánů budovy. Hasiči tato data neprodleně dostanou na své kapesní počítače. Operační a řídicí centrum má fungovat jako informační a komunikační ústředí a udržovat neustálý kontakt se všemi hasiči v akci.

Společnost Siemens Business Services vybaví novým hardwarem, softwarem a telefonními ústřednami operační a řídicí centra, jež se nacházejí v 16 regionálních ředitelstvích a 100 provinčních ústředích po celé zemi. Zvolené telefonní ústředny jsou schopny přijímat jak telefonní hovory, tak rádiové zprávy a zároveň jsou vybaveny softwarem pro jejich dokumentaci. Regionální divize koncernu Siemens bude mít dále na starosti údržbu informační infrastruktury, školení hasičů a vybavení vozidel systémy GPS.

Siemens Business Services je jedním z vedoucích poskytovatelů IT služeb. Siemens Business Services je součástí skupiny Siemens a zaměřuje se na poskytování IT služeb v celém hodnotovém řetězci – od strategického IT poradenství až po systémovou integraci a provoz IT infrastruktury svých zákazníků. Společnost je schopna svým zákazníkům poskytovat měřitelnou přidanou hodnotu díky komplexnímu know-how a znalosti specifik jednotlivých odvětví. Siemens Business Services se řadí mezi deset největších světových poskytovatelů služeb v oblasti outsourcingu, správy a údržby IT. Společnost dosáhla v obchodním roce 2003 tržeb ve výši 5,2 miliardy EUR. V České republice patří Siemens Business Services s tržbami 826 miliónů Kč mezi pět největších systémových integrátorů. Příslušnost mezi přední IT společnosti byla potvrzena také odbornou veřejností, která zvolila Siemens Business Services mezi TOP 10 systémových integrátorů v letech 2002 a 2003. Všechny poskytované služby jsou garantovány v nejvyšší spolehlivosti a kvalitě, která je podpořena zavedením systému řízení jakosti podle norem ISO 9001:2000. Více informací naleznete na http://www.sbs­.siemens.cz

Pro více informací prosím kontaktujte:

Ing. Petr Adámek
Marketing & Alliance Manager

Siemens Business Services spol. s r.o.
Evropská 33a Praha 6
Telefon: +420 233 034 280
Telefon: +420 233 034 211
E-mail: marcom@sbs.si­emens.cz
http://www.sbs­.siemens.cz