Hlavní navigace

Posviťte si na úspory z nové microsite Skupiny ČEZ

[Tisková zpráva] Byla spuštěna internetová prezentace Posviťte si na úspory aneb šetřit se dá každý den (www.posvittesinauspory.cz), jejímž cílem je podporovat efektivní využívání energie v domácnosti. Nový web je součástí stejnojmenného putovního turné Skupiny ČEZ, které od 6. května vzdělává spotřebitele, jak šetřit elektřinou. Specialitou microsite je interaktivní Virtuální byt a dům.

Technická realizace webu je již několikátým projektem lídra českého energetického trhu a internetové agentury FG Forrest. „S dodavateli se snažíme budovat dlouhodobá partnerství. Proto oceňuji zejména pochopení našich potřeb a kvalitní podporu ze strany FG Forrest,“ říká ke spolupráci Webmanager ČEZ Pavel Foršt.

Možnosti efektivního užívání elektřiny Skupina ČEZ prezentuje do konce června formou putovní akce POSVIŤTE SI NA ÚSPORY aneb šetřit se dá každý den, zahrnující expozici vzorové domácnosti s úspornými spotřebiči nebo program pro děti. Veškeré údaje o turné jsou na webu v sekci Posviťte si na úspory.

Virtuální byt a dům umožňuje procházet jednotlivými místnostmi a na konkrétním vybavení domácnosti získat údaje o spotřebě a možnostech úspor. „Ve spolupráci se specialisty na virtuální prohlídky Neq4 a za podpory partnerů projektu, ateliéru Dimenze 11 a časopisu HOME, se nám podařilo vytvořit uživatelsky příjemnou, atraktivní a do jisté míry zábavnou vzdělávací pomůcku,“ říká k interaktivní sekci Client Service Manager FG Forrest Lubor Zoufal.

Uživatel na webu také snadno zjistí roční náklady na provoz svých domácích spotřebičů a spočítá, kolik ušetří výměnou klasických žárovek za úsporné zářivky i za jak dlouho se mu vrátí investice do jejich nákupu. Horkou novinkou je pak aplikace pro výpočet uhlíkové stopy domácnosti, tedy množství emisí oxidu uhličitého a ostatních skleníkových plynů, které domácnost vyprodukuje svou činností.

Pro rychlou a pohodlnou správu obsahu, který je během turné třeba aktualizovat, dodal FG Forrest vlastní produkt Edee CMS. Ten Skupina ČEZ využívá také pro korporátní web www.cez.cz, nedávno spuštěnou microsite www.zelenaener­gie.cz i v rámci intranetu pro svých 14 tisíc zaměstnanců.

Hlavními výhodami Edee CMS je plné oddělení obsahu a vzhledu webových stránek a možnost publikování informací bez znalostí internetových technologií. Základem je technologie J2EE, zajišťující stabilní fungování i přenositelnost mezi různými platformami a využití různých úložišť dat. Systém splňuje nároky na přístupnost webů státní správy i požadavky SEO (optimalizace pro vyhledávače).

Na www.posvittesi­nauspory.cz se podílela agentura SYMBIO Digital, s.r.o., která stejně jako v případě zmíněných webů www.cez.cz a www.zelenaener­gie.cz dodala design.

FG Forrest, a. s., od roku 1996 poskytuje komplexní řešení pro elektronická média. Za využití nejmodernějších kreativních technologií a postupů zajišťuje analýzy a monitoring a realizuje celou řadu projektů: internetové systémy, intranety, webové aplikace, informační a zábavní portály, korporátní či produktové prezentace, online marketing nebo multimediální CD a DVD. Spokojenými klienty FG Forrest jsou např. Coca-Cola, Skupina ČEZ, Kancelář prezidenta republiky, Kooperativa, Komerční banka, McDonald's nebo T-Mobile.

Skupina ČEZ vznikla v roce 2003 spojením akciové společnosti ČEZ s distribučními společnostmi (Severočeská energetika, Severomoravská energetika, Středočeská energetická, Východočeská energetika a Západočeská energetika). Dnes patří do evropské desítky největších energetických koncernů a je nejsilnějším subjektem na domácím trhu s elektřinou. V České republice je největším výrobcem elektřiny a tepla, na většině území provozovatelem distribuční soustavy a nejsilnějším subjektem na velkoobchodním i maloobchodním trhu s elektřinou. Většina výrobních kapacit je soustředěna v mateřské společnosti ČEZ, a. s..