Hlavní navigace

ABC Českého Hospodářství: Přes internetové tržiště se dá sehnat cokoli

[Tisková zpráva] PRAHA, 19. února 2008 – Pokud podnikatelé potřebují rychle sehnat nedostatkové zboží, spolupráce s internetovým tržištěm zvyšuje jejich šanci, že na trhu získají, co potřebují. Na to, že čas jsou peníze, přišel už Benjamin Franklin. V moderním světě podnikání nabízí rychlou úsporu času i financí internetové B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

„Potřeboval jsem nutně řešit neodkladný problém, a tak jsme do systému ABC vložili poptávku po dodání nesehnatelných výpalků,“ popsal Juraj Brťka z firmy ND STYL. „Jaké bylo mé překvapení, když mě příští den kontaktovalo několik mně neznámých firem s tím, že požadované výpalky chtějí dodat. A cena jednoho dodavatele byla navíc ve srovnání s ostatními poloviční. To znamená, že roční spolupráci s internetovým tržištěm mám už zaplacenou. A to díky třem minutám, které jsem věnoval zadání poptávky na portálu.“

Podobnou zkušenost s internetovým tržištěm ABC Českého Hospodářství získal i Pavel Heřmanský, náměstek ředitele pro tuzemský obchod firmy ZRUP Příbram, která vynaložené prostředky získala zpět hned v začátku spolupráce. „Díky pravidelnému vkládání nabídek se nám podařilo uskutečnit několik zakázek a již jedna z prvních vynaloženou investici vrátila. Šlo o prodej panelů v hodnotě asi 500 tisíc korun,“ řekl Heřmanský.

Na českém trhu se stává, že aktuální převis poptávky nad nabídkou dostane podnikatele do krátkodobých potíží. Známý je příklad z loňského léta, kdy kvůli rostoucímu stavebnímu tempu přestaly být k dostání stavební materiály, zejména cihly a izolace. Materiál také kvůli vysoké poptávce citelně podražil.

„Největší nedostatek je oceli a surovin. Je to všeobecný trend. Chybějí dodavatelé na českém trhu nebo jsou špatné dodací termíny,“ vysvětlil Predrag Dukič, spolumajitel nejstaršího tuzemského internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství. „Většinou se používají dodavatelé ze zahraničí. Oslovené firmy, které mají u nás vložené poptávky, počítají s tím, že dodavatelé se jim ozvou v případě, že jim některý odběratel zruší objednávku.“

Na internetovém B2B tržišti ABC Českého Hospodářství je více nabídek než poptávek. Tržiště eviduje 13 815 nabídek a 3226 aktuálních poptávek. Nejvíce nabízejících je z oborů stavebnictví, strojírenství a průmyslových potřeb. Nejvyšší rozdíl je u služeb, například ve službách pro oblast dopravy je 479 nabídek a 23 poptávek. Internetové tržiště pomáhá také nabízejícím obchodníkům, kteří nemohou narazit na poptávajícího.

„Naše firma využívá tržiště ABC Českého Hospodářství přes rok. Po celý rok byly vkládány nabídky našich služeb a díky tomuto systému se naše nabídky dostaly do firem, které potřebovaly tyto služby. Tím se nám podařilo každý měsíc uskutečnit nějakou zakázku,“ řekl Michal Langer, ředitel reklamní sekce firmy Brnometal. „Můžeme i říci, že jsme díky ABC získali spolupráci s jednou větší firmou, se kterou stále spolupracujeme.“

Vždy ale záleží na konkrétním produktu či službě. „Firmy obchodní partnery oslovují buď pravidelně, nebo mohou využit tržiště,“ vysvětlil Dukič. „Tržiště jim usnadní práci v tom, že klienti vědí, že u nás naleznou poptávky, takže na ně mohou rychle reagovat. A nebo je informujeme prostřednictvím e-mailu, ve kterém získávají přehled o nově zadaných poptávkách.“

Mezi zboží, po kterém je na internetovém B2B tržišti ABC Českého Hospodářství největší poptávka, patří suroviny pro další zpracování – například papír, plasty, ropa, pryž – dále obalový materiál, potraviny, náhradní díly, palivové dřevo, dřevo pro další použití, okna, dveře a pohonné či odpadové hmoty.

„Většinou se jedná o převis v hodnotě 54 až 77 procent,“ vypočítal Predrag Dukič, spolumajitel nejstaršího tuzemského internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství. „Podle oborů převažuje poptávka po papíru, dopravě, dřevě, potravinách a nápojích. Ze služeb jsou nejvíce poptávány lidské zdroje. Nejsme ale pracovní portál. U nás jsou poptávky spíše po nižším managementu a po vyučených specialistech podle daného oboru.“

Podle konkrétních produktů se na internetovém B2B tržišti ABC Českého Hospodářství nejvíce poptává kovový odpad s převisem 77 procent, dřevo – surové dřevo, truhlářské, stavební řezivo – s převisem poptávky 75 procent, papír s převisem 62 procent, plasty v primární podobě s převisem 61 procent a železný odpad s převisem 54 procent.