Hlavní navigace

Přesnější vyhledávání s Googlem

7. 12. 2009

[Tisková zpráva] Společnost Google uvedla nový nástroj Možnosti vyhledávání, který umožňuje filtrovat výsledky vyhledávání tak, aby se ještě víc přiblížily potřebám uživatele. Díky této aplikaci je lze upřesnit na základě několika kritérií: typu informace, časového hlediska a formy zobrazení.

Do vyhledávače Google stačí zadat dotaz a na stránce výsledků se v horní levé části objeví funkce Zobrazit možnosti. Po jejím rozkliknutí se zobrazí jednotlivé kategorie. Nabízí se hned několik variant, jak vyhledávání upřesnit a zúžit. Uživatelé mohou vybírat z následujících oblastí:

  • Typ výsledků
    • všechny výsledky
    • podkategorie: videa, zprávy, blogy, knihy, fóra
  • Časové kritérium
    • kdykoliv
    • upřesnění: za poslední hodinu, den, měsíc, konkrétní časové období
  • Zobrazení
    • standardní zobrazení nebo
    • kolo informací – síť souvislostí
  • V rámci standardního zobrazení ukázat:
    • obrázky ze stránky
    • více textu
    • vícejazyčné

„Do češtiny lokalizovaná funkce Možnosti vyhledávání je další krok k tomu, aby bylo vyhledávání pro české uživatele snadnější a efektivnější,“ říká marketingová manažerka českého Googlu Kateřina Holcmanová a dodává: „Jen za poslední rok jsme ve vyhledávání udělali více než 360 inovací včetně komunitního Wikihledání nebo Wikikomentářů a stále pracujeme na vývoji nových zlepšení, která uvedeme v roce 2010.“

Službu Možnosti vyhledávání lze využít zejména při vyhledávání, které se obtížně vyjadřuje klíčovými slovy, jako například „Zobrazit diskuse o Oscarech ve fórech“. Služba poslouží stejně dobře i v případě, kdy chce uživatel zkoumat určité téma ve větší šíři, anebo naopak výběr zúžit (příklad: „Zobrazit dotazy, které se obvykle týkají ledního medvěda“).

O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, srpen 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 40 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledavání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pres­satgoogle.com/cz

Vitalia.cz: Jak vybrat ořechy do cukroví a kde mají levné

Jak vybrat ořechy do cukroví a kde mají levné

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Vitalia.cz: Jsou čajové sáčky toxické?

Jsou čajové sáčky toxické?

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Vitalia.cz: Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Měšec.cz: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Vitalia.cz: Dáte si jahody s plísní?

Dáte si jahody s plísní?

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů