Hlavní navigace

Prodej chladniček přes internet roste až o 40 %

[Tisková zpráva] Praha, 8. července 2008: Internetový obchod www.bilezbozi.cz, který patří do nákupní galerie největšího tuzemského internetového obchodníka MALL.cz, hlásí meziroční růst prodeje volně stojících chladniček o 40 %. To znamená, že ačkoliv se velké bílé zboží u nás prodává z Evropy přes internet nejvíce, stále rekordně roste.

S nástupem horkého letního počasí přichází každý rok i sezóna prodeje chladniček. Statistiky největšího internetového obchodu s bílou technikou www.bilezbozi.cz potvrzují, že letošní rok je pro prodej chladniček mimořádně příznivý. Oproti loňskému roku se zvýšil prodej volně stojících chladniček v období května až června o 40 %.

Mezi prodanými značkami dominuje tradiční Electrolux, který je u českých zákazníků stále nejoblíbenější. Roste také prodej nerezových modelů, ty tvoří zhruba 20 % všech prodaných chladniček, nejčastěji se však v českých kuchyních vyskytuje stále bílá barva. Prognózy ze začátku roku, které předvídaly pro letošní rok vzrůstající trend barevných chladniček, se naopak nepotvrdily.

„Obliba nákupu chladniček přes internet roste každým rokem, nicméně letošní sezóna tomuto sortimentu přeje nebývale. Je dobře, že jsme zájem nepodcenili a dostatečně jsme zásobili naše distribuční centrum,“ říká Jan Kolář, obchodní ředitel společnosti Internet Mall, a.s., která obchody MALL.cz provozuje a dodává: „Tento rok pozorujeme další zajímavost a sice zvyšující se oblibu dražších a luxusnějších modelů volně stojících chladniček. Není divu, nerezovou chladničku amerického stylu s výrobníkem ledu koupíte dnes již pod 30 000 Kč. V roce 2006 byla průměrná cena na dvojnásobku.“

U nákupu chladniček přes internet je čím dál populárnější nákup na splátky. Oproti loňskému roku vzrostl počet schválených úvěrů na obchodech MALL.cz o téměř 60 %, z nichž byla většina právě na sezónní zboží.