Hlavní navigace

Ředitelé Cisco a Microsoftu se podělili o své vize budoucnosti počítačového oboru

[Tisková zpráva] John Chambers, předseda správní rady a CEO společnosti Cisco Systems, a Steve Ballmer, CEO Microsoftu, spolu diskutovali o technologiích budoucnosti a o nutnosti spolupráce obou společností při poskytování vzájemně spolupracujících technologií zákazníkům.

Sdílet

24. srpna 2007 — V diskuzi, která se uskutečnila v New Yorku, se John Chambers a Steve Ballmer vyjádřili k plánům obou firem na posílení vzájemné spolupráce. Jejím cílem je především vyhovět požadavkům zákazníků na zlepšení interoperability mezi síťovými a softwarovými řešeními, které obě společnosti dodávají.

Rozhovor mezi Chambersem a Ballmerem byl řízen televizním moderátorem a novinářem Charliem Rosem a byl součástí kulatého stolu, u něhož s oběma CEO seděli ředitelé informatiky předních amerických společností. Cílem akce bylo hlubší porozumění tomu, jak spolu mohou Microsoft a Cisco spolupracovat a pomáhat podnikům uspět na trzích. Součástí diskuze bylo i jednání obou ředitelů o čtyřech oborových trendech, na které by se obě firmy měly podle svých zákazníků soustředit. Zároveň zmínili sedm specifických technologických iniciativ, na něž Cisco a Microsoft zaměří své úsilí.

V rozhovoru pro PressPass a News@Cisco oba ředitelé hovořili o vzájemné spolupráci Microsoftu a Cisco a o tom, jak mohou obě společnosti spolupracovat v mnoha různých oblastech, i když v jiných jsou vzájemnými konkurenty. O čem jste diskutovali v New Yorku?

Ballmer: Microsoft a Cisco jsou dvě silně si konkurující společnosti. Média se pochopitelně zajímají o to, kde si konkurujeme dnes nebo v které oblasti bychom mohli soutěžit v budoucnu. V diskuzích na téma, kdo zvítězí na takových trzích, jako je sjednocená komunikace nebo například internetová televize, však často zanikají informace o tom, kolik úsilí věnujeme interoperabilitě – jinými slovy, jak obě společnosti zlepšují možnosti spolupráce svých řešení.

Chambers: Především chceme, aby naši zákazníci věděli, že (bez ohledu na konkurenci obou firem v některých oblastech) zůstávají v centru naší celkové pozornosti oni. Proto jim musíme jasně a srozumitelně sdělit, jak a kde spolupracujeme na minimalizaci problémů s interoperabi­litou. Naši zákazníci to po nás vyžadují – a když zákazníci mluví, my jim nasloucháme.

Je to poprvé, kdy jste vy dva byli na jednom pódiu. Znamenají setkání v New Yorku, že pro obě společnosti začíná nějaká nová éra? Chambers: Cisco a Microsoft spolupracují už téměř deset let. V rámci této spolupráce vedeme otevřené diskuze o tom, v jakých oblastech můžeme nabízet vzájemně spolupracující technologie, které budou splňovat požadavky našich zákazníků. Obě společnosti značný počet zákazníků sdílejí a tito zákazníci vyžadují, abychom spolupracovali více než v minulosti. Téměř každý náš zákazník má nějakou kombinaci technologií obou firem, které tvoří kriticky důležité komponenty jejich informační infrastruktury. Pro úspěch podniků je dnes propojení sítí a softwaru životně důležité a my chápeme, jak významný je pro ně cíl naší kooperace – zajistit, aby naše produkty spolupracovaly tak bezproblémově a hladce, jak je to jen možné.

Ballmer: Nacházíme se v období, kdy mobilní zařízení, výkonnější zpracování, růst úložných kapacit a větší propustnost proměňují všechny oblasti od zdravotnictví k zábavě, vzdělávání, globálnímu obchodu a mnoha jiným segmentům. Zákazníci chtějí využívat výhody nových podnikatelských scénářů a nových příležitostí, které tyto inovace umožňují. Interoperabilita mezi našimi produkty bude pro naše zákazníky znamenat zjednodušení a umožní jim zaměřit se na tvorbu strategické výhody spíše než na řešení problémů vznikajících nedostatečnou spoluprací IT systémů. To je dobré pro ně a v konečném důsledku i pro nás.

V jakých oblastech tedy spolupracujete? Ballmer: Existuje sedm iniciativ, do kterých směřujeme naše společné investice – od bezpečnosti, kde jsme už od roku 2004 spolupracovali na integraci Cisco Network Admission Control a Microsoft Network Access Protection, až po optimalizaci síťové infrastruktury. Tam naše společnosti společně vyvíjejí spojený architektonický plán, který zákazníkům pomůže snížit náklady zavedením řešení konzistentně kombinujících produkty Microsoftu a Cisco. Pro naše zákazníky z oblasti státní správy jsme nedávno ohlásili společně vyvinutou referenční architekturu, která pomůže vládním institucím navzájem komunikovat a zároveň lépe chránit citlivé informace. Spolupracujeme také na tom, aby spotřebitelé mohli ve svých domovech bezdrátově přenášet televizní vysílání a digitální video.

Chambers: Jedním z důvodů, proč jsme vedli tuto diskuzi, byla snaha objasnit, jak je spolupráce mezi Cisco a Microsoftem ve skutečnosti rozsáhlá. Obě firmy celkem investovaly téměř 40 milionů USD do společných prací a mají okolo 140 lidí po celé planetě, kteří se tohoto úsilí účastní. Mezi další oblasti, v nichž realizujeme vzájemnou spolupráci, patří sjednocená komunikace, správa systémů, mobilní zařízení, IPTV atd. V každém z případů jde o zlepšení schopnosti našich produktů spolupracovat, takže zákazníci si mohou lépe zvolit technologickou infrastrukturu a lépe využít výhody nových příležitostí a zkušeností, které internet přináší.

Není sjednocená komunikace jednou z oblastí, kde je konkurence mezi oběma společnostmi nejsilnější? Chambers: Přesně tak. Mějte však na paměti, že nejprve a především nasloucháme našim zákazníkům a chápeme, že existuje velmi vysoká pravděpodobnost, že podniky budou při rozvoji své infrastruktury pro sjednocenou komunikaci používat technologie jak od Microsoftu, tak od Cisco. Interoperabilita našich řešení tak zůstává hlavní prioritou.

Současně jde zcela jistě o oblast, kde si budeme navzájem konkurovat. Sjednocená komunikace je rozvíjející se technologie, v níž si konkurujeme dokonce velmi silně a k níž mají obě společnosti odlišné přístupy – Cisco věří, že nejlepším způsobem, jak splnit požadavky zákazníků, je řešení na úrovni sítě, zatímco Microsoft je přesvědčen o tom, že jádro řešení tkví v softwaru.

Ballmer: Je beze sporu, že si konkurujeme nyní a že si v této oblasti budeme konkurovat i nadále. Ale sjednocená komunikace je zajímavá tím, že jde o mnoho věcí – instantní messaging, sjednocený messaging, hlas, video, aplikace pro call centra, integrace s desktopem a podnikové aplikace. Víme, že zákazníci budou tyto věci kombinovat, přičemž některé z nich budou pocházet od Microsoftu, jiné od Cisco a některé další mohou být od kohokoli jiného. To znamená, že interoperabilita v této oblasti je skutečně klíčová – a my si chceme být jisti, že Microsoft a Cisco mají tu nejlepší interoperabilitu v celém oboru.

Jak tuto kombinaci konkurence a spolupráce vybalancujete, zejména když jde o jeden a tentýž trh? Ballmer: Pro realizaci příslibů internetové éry je interoperabilita klíčová. Ale stejné je to i s konkurencí. Abychom dosáhli konkurenční výhody, musíme se zaměřit na inovace. Možná to vypadá nepravděpodobně, že si dvě takové společnosti mohou zároveň konkurovat a spolupracovat. Toto konkurenční partnerství však může být zárukou, že inovace budou pokračovat bez nadbytečných prostojů a přerušení, které jsou důsledkem toho, že nějaké technologie nemohou vzájemně spolupracovat. To je důvodem, proč se zaměřujeme nejen na vzájemnou spolupráci, ale také na konzultace s našimi zákazníky. Chceme lépe pochopit, co od nás potřebují, abychom mohli splnit jejich byznys požadavky. Současně zůstáváme v mnoha oblastech konkurenty. Naše spolupráce nebrání ani jedné z firem, aby využila jakýchkoli konkurenčních příležitostí.

Chambers: Klíčem je, že jsme připraveni na vzájemnou spolupráci tak, aby naši zákazníci byli úspěšní bez ohledu na to, čí řešení si zvolí. Náš přístup je založen na zásadě, že kdekoli si konkurujeme, plníme zároveň požadavky zákazníků na interoperabilitu našich produktů. A to děláme i dnes – společně a přímo oslovujeme naše zákazníky s informacemi o hlubokém vztahu, který Cisco a Microsoft mají v mnoha technologických oblastech. Pevně věřím, že tyto principy se uplatňují i v jiných obchodních vztazích. V konečném důsledku jde přece vždy o úspěch zákazníků.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).