Hlavní navigace

Servery internetových obchodů kolabují pod zájmem koupěchtivých zákazníků

[Tisková zpráva] Mnoho lidí v předvánočním čase přemýšlí, jak nakoupit výhodně a zároveň nestrávit svůj volný čas běháním po obchodech. Řešením je nákup přes internet. Pro zákazníka má tento způsob nakupování mnoho výhod: snadno může porovnat cenu, nakupuje v klidu z domova, zboží je mu doručeno až do domu, má možnost zboží do 14 dnů vrátit bez udání důvodu.

Internetové obchodní domy a nákupní centra nabízejí možnost nejlevnějšího nakupování vůbec. Zboží se prodává v průměru o 10 až 40 procent levněji než v klasických kamenných obchodech. Právě tato největší výhoda způsobuje, že na začátku prosince začínají servery těchto obchodů kolabovat pod náporem zákazníků hledajících vánoční dárky pro své blízké. Například provozovatelé nákupního centra www.nakupnicen­trum.cz, byli zaskočeni nárůstem návštěvnosti až o 300%. „V prvních dnech tohoto měsíce náš server v průběhu dne několikrát zkolaboval, až 40% zákazníků nemohlo dokončit svou objednávku v důsledku přetížení serveru.“, uvádí Martin Rozhoň, majitel společnosti. „Naše IT oddělení už ale na problému úspěšně pracuje“, dodává.

Stejné informace potvrdily i ostatní internetové obchody nabízející podobný sortiment jako www.nakupnicen­trum.cz. Například server www.parfemy.cz, který je známý svou garancí nejnižších cen v ČR, má obdobné potíže. Nejinak tomu je i na serveru www.nabytek-forliving.cz, www.hodinky.cz, www.vltava.cz .

Je evidentní, že stále více lidí dává přednost nakupování přes internet. Jejich počáteční nedůvěra klesá a tak suma, kterou letos za nákupy utrátí bude podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) rekordních 14 miliard korun, což je o 40 procent více než v roce 2005. Největší internetoví obchodníci díky tomuto trendu mohou očekávat nárůst obratu o několik stovek procent.