Hlavní navigace

Sledovanost IPTV zahrnuta do peoplemetrového měření

[Tisková zpráva] Asociace televizních organizací (ATO) schválila na svém posledním jednání návrh Mediaresearch na zahrnutí sledovanosti televize přes internetový protokol - IPTV do projektu Elektronického měření sledovanosti televize, který společnost Mediaresearch, a.s. realizuje v České republice od roku 2002.

O zahrnutí měření této technologie do českých peoplemetrů bylo rozhodnuto na základě výsledků Kontinuálního výzkumu, který mapuje vedle struktury české televizní populace zejména změny v jejím televizním chování a v její vybavenosti televizní technikou. Jeho výsledky vykazovaly dlouhodobě postupný nárůst této technologie v českých televizních domácnostech. Podle říjnové vlny Kontinuálního výzkumu, deklarovalo vybavenost IPTV 2,8 % domácností, v září tohoto roku přitom deklarovaná možnost příjmu dosahovala 2,4 %. Peoplemetry tak v České republice budou zahrnovat měření pozemního, satelitního a kabelového vysílání v analogové i digitální formě a nově i IP TV.

Společnost Mediaresearch (www.mediarese­arch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (AdMosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.