Hlavní navigace

Služba eKnihy Google je nyní dostupná ve Spojených státech

[Tisková zpráva] Společnost Google dnes spustila ve Spojených státech novou službu eKnihy (Google eBooks), dříve známou pod názvem Google Editions. Jde o platformu pro prodej elektronických knih, která spisovatelům umožní snadněji nacházet čtenáře pro své knihy a čtenářům jednoduše vyhledávat, kupovat a číst si knihy na většině elektronických zařízení. Společnost Google usiluje o to, aby v roce 2011 mohla tuto službu uvést na trh i v jiných zemích.

Sdílet

Služba eKnihy Google umožňuje čtenářům vybírat a kupovat si knihy z Google eBookstore, anebo si je opatřovat u nezávislých partnerů z řad knihkupců. Ať už si elektronickou knihu koupí od Googlu nebo od jiného online prodejce, knihy se budou ukládat do online knihovny a budou přístupné z účtu Google.  

Se službou eKnihy Google mohou uživatelé číst knihy na různých zařízeních, od notebooků přes netbooky, tablety, smartphony až po elektronické čtečky knih. Pokud uživatelé využijí novou online čtečku „Google eBooks Web Reader“, mohou si elektronické knihy kupovat, ukládat i číst tzv. v cloudu (tj. uložené na internetu, nikoliv fyzicky v zařízení). Ke svým elektronickým knihám budou mít tedy přístup stejně jako ke zprávám v Gmailu prostřednictvím bezplatného, heslem chráněného účtu Google s neomezenou úložnou kapacitou. Vzhledem k tomu, že ke knihám bude přístup odkudkoli, nezáleží jaké zařízení pro čtení knih uživatelé použijí.  

eKnihy Google budou prostřednictvím bezplatných aplikací fungovat také na zařízeních s operačními systémy Android a Apple. U mnoha knih je možné zvolit font, velikost písma, režim čtení v noci či ve dne a řádkování, které uživatelům vyhovuje. I když produkt dosud nebyl uveden na český trh, čeští čtenáři mohou eBookstore navštívit a prostřednictvím aplikace Web Reader si číst knihy, které už nejsou chráněny autorským právem (volně dostupné).  

Když byla v roce 2004 poprvé spuš­těna služba Knihy Google, jako cíl jsme si vytyčili zpřístupnit na internetu informace, které se nacházejí ve všech knihách světa, a také, aby je uživatelé mohli dohledat a snadno si obstarat. Od té doby jsme do digitální podoby převedli více než 15 milionů knih od více než 35 000 nakladatelů, z více než čtyřiceti knihoven ve více než stovce zemí a ve více než čtyřech stovkách jazyků.  
O společnosti Google Inc.

Inovativní vyh­ledávací  technologie společnosti Google umožňují každo­denní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na <a>www.google­.com. 

Google Česká re­publika 

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 44% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 35. týden 2010). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 70 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Doku­menty Google, Kalendář Google, Překladač Goo­gle, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít  online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google Ad­Sense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Go­ogle Analytic­s, Google Tren­ds, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder). 

Společnost Go­ogle Česká re­publika uzavře­la desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enter­prise, nezisko­vý sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Go­ogle Certified Company. Více informací na <a>www.goo­gleblog.cz ne­bo media centru pro české novináře http://si­tes.pressatgo­ogle.com/cz 

O YouTube

YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnou dceřinou firmou společnosti Google.

YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008. V roce 2010 se stal podle průzkumu TNS Infratest (červenec 2010) vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby. Podle průzkumu to dokazuje i fakt, že tři čtvrtiny uživatelů internetu YouTube používají, třetina z nich dokonce na denní bázi. Povědomí o YouTube má 98% dotazovaných alespoň podle jména, 70 % respondentů však zná tento videoportál velmi dobře. Dvě třetiny uživatelů by YouTube hodnotilo jako velmi dobrý až excelentní. Zajímavý je i fakt, že YouTube u střední věkové kategorie (30–49 let) má srovnatelnou pozici s televizí. U mladší generace (do 30 let) má YouTube mnohem větší zásah. YouTube pokračuje expanzí do mobilního prostředí, kde 44 % dotazovaných potvrdilo, že již využívá či plánují využívat mobilní verzi této platformy. Ve srovnání s listopade 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Česku o 20 % (zdroj: Google) a nadále se zvyšuje. 

Technická  podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry  

z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).