Hlavní navigace

Sdružení SOLUS nabídne dlužníkům službu SMS výpis

[Tisková zpráva] Praha, 9. února 2010 – Výrazně jednodušší dostupnost informace o stavu svých dluhů začalo spotřebitelům nabízet sdružení SOLUS. Služba SMS výpis umožní spotřebitelům do jedné minuty přístup k informaci o tom, kolik a komu dluží.

Sdružení SOLUS v únoru spustilo službu SMS výpis. Spotřebitelé se díky ní snadno a rychle dozví o svých aktuálních dluzích, které mohou mít vliv na získání hypotéky, spotřebitelského úvěru či jiné služby poskytované ze strany členských společností sdružení SOLUS. „V SMS výpisu si lidé přečtou u jaké společnosti a v jaké výši evidujeme jejich závazek po splatnosti, případně zdali byla aktualizována úhrada jejich dluhu. Služba se dá využívat opakovaně, tudíž je pro spotřebitele ideálním nástrojem pro sledování vývoje jejich pravděpodobnosti pro získání nové služby a užitečným nástrojem pro lepší načasování jejich žádosti,“ vysvětlil Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.

Služba SMS výpis pomocí prémiových SMS je dostupná v sítích Telefónica O2, T-Mobile a Vodafone a je zpoplatněna částkou 99 Kč. „V loňském roce jsme prostřednictvím hlasování mapovali zájem spotřebitelů o tuto službu a zjišťovali jsme, zdali je pro ně částka dostupná. Více než 76 % hlasovalo, že má o službu zájem a 56 % uvedlo, že je částka 99 Kč odpovídající. Výpis pomocí SMS představuje při opakovaném dotazování oproti klasickému papírovému výpisu úsporu až 93 Kč,“ dodává Jan Stopka. Aktuálně sdružení SOLUS eviduje informace o více než 874 tisících spotřebitelích, kteří tak budou mít možnost za přijatelnou cenu získat kdykoliv informaci o aktuálním stavu svých závazků u členů sdružení SOLUS.

V zájmu zajištění maximální bezpečnosti sdělovaných informací přidělí SOLUS každému zájemci jedinečný SIN (Solus Identification Number), osmimístný kód, který spolu s telefonním číslem bude jediným identifikátorem tazatele. O ten si musí spotřebitelé zažádat klasickou cestou vyplněného formuláře s úředně ověřeným podpisem. „Doporučujeme, aby se spotřebitelé ke svému SIN chovali obdobně jako k PIN u platební karty, tedy nesdělovali je dalším osobám a v případě vyzrazení jej zablokovali,“ doporučuje Jan Stopka.

Uživatel při žádosti o SMS výpis odešle SMS ve znění „SOLUSmezeraSIN“, a to vždy jen na telefonní číslo 902 02, ze kterého mu do minuty přijde SMS výpis. V něm bude informace o výši aktuálního dluhu, o členské společnosti sdružení SOLUS, která tento dluh eviduje, a datum a čas, kdy byl výpis zhotoven. V SMS výpisu není uveden žádný identifikační osobní údaj.

SOLUS je zájmovým sdružením právnických osob se sídlem v Praze. Jeho název vznikl složením počátečních písmen původního názvu, a to Sdružení na Ochranu Leasingu a Úvěrů Spotřebitelům, který zároveň nejlépe charakterizuje jeho hlavní cíl. SOLUS byl zaregistrován a zahájil svou činnost 18. června 1999.

Aktuálními členy sdružení SOLUS jsou: BRE Bank S.A., organizační složka podniku (mBank), CCS Česká společnost pro platební karty s.r.o., Citibank Europe plc, organizační složka, Českomoravská stavební spořitelna, a.s., COFIDIS, s.r.o., Československá obchodní banka, a.s., Český Triangl, a.s., CETELEM ČR, a.s., ČSOB Leasing, a.s., E.ON Česká republika, s.r.o., Credium, a.s., ESSOX s.r.o., Home Credit a.s., , Komerční banka, a.s., LBBW Bank CZ a.s., Makro Cash & Carry ČR s.r.o., Modrá pyramida stavební spořitelna, a.s., PROFI CREDIT Czech, a.s., Raiffeisenbank a.s., Santander Consumer Finance a.s., s Autoleasing, a.s., s Autoúvěr, a.s., Telefónica O2 Czech Republic, a.s., T-Mobile Czech Republic a.s., UniCredit Bank Czech Republic, a.s., UniCredit Leasing CZ, a.s., VB Leasing CZ, spol. s r.o., VLTAVÍN leas, a.s. a Vodafone Czech Republic a.s.