Hlavní navigace

SOS vydalo tiskovou zprávu s nesprávnými informacemi

[Tisková zpráva] Sdružení na ochranu spotřebitelů (SOS) vydalo tiskovou zprávu, kde uvádí nepravdivé informace o ČESKÉM TELECOMU. Podle ní ČESKÝ TELECOM údajně neinformuje přesně své zákazníky. Svá tvrzení si SOS bohužel neověřilo.

Sdílet

Z tiskové zprávy SOS: „Český Telecom deklaruje možnost využít předvolbu operátora u tarifního programu Telefon Mini, ačkoliv to u tohoto tarifu není a nebude možné.“

Skutečnost: Veškeré informace jsou pravdivé, využít služeb jak předvolba, tak i volba operátora bude od 11.5. 2006 možné u všech tarifů ČESKÉHO TELECOMU, tedy nově i v případě tarifů Telefon Mini a Telefon Expres Mini. Přesně tak, jak bylo oznámeno.

Z tiskové zprávy SOS: „…a to včetně podmínek a poplatků za změnu tarifu.“

Skutečnost: změny cenových programů jsou zcela zdarma

Podle SOS také ČESKÝ TELECOM informace zamlčuje. Z tiskové zprávy SOS: „…informace o zvýšení paušálních poplatků, které se týkají naprosto všech zákazníků, ve zprávě chybí“.

Skutečnost: Je tomu právě naopak. Tisková zpráva o nových cenových tarifech ČESKÉHO TELECOMU obsahuje veškeré potřebné informace – text shrnuje hlavní změny včetně změny výše cen za užívání telefonní linky. Tuto úpravu zmiňuje hned dvakrát. Přílohou zprávy jsou pak ceníky, které uvádějí ceny jak měsíčních paušálů tak hovorného všech programů.

Každý zákazník navíc přehledný ceník všech tarifů pro domácnosti obdrží spolu s Vyúčtováním za telekomunikační služby (většině již bylo doručeno, zbývající část v nejbližších dnech). Informace jsou na internetových stránkách, poskytují je prodejny Telepoint a Telepoint Partner a operátoři bezplatného Telefonického centra služeb.

Z tiskové zprávy ČESKÉHO TELECOMU: „…v souladu s ním jsme upravili také stávající cenové tarify, včetně měsíčních poplatků, …“

„Razantní snížení hovorného a zavedení neomezeného volání za paušál ČESKÉMU TELECOMU umožnila celková restrukturalizace stávajících tarifů včetně cen za měsíční používání telefonní linky. Ty budou upraveny v průběhu května 2006.“

SOS dále navrhuje: „SOS ČR apeluje k vytvoření nástrojů, např. webových kalkulaček …“

ČESKÝ TELECOM děkuje za návrh, tento nástroj již dlouhodobě využívá a svým zákazníkům jej na internetu zpřístupňuje v podobě aplikace: „Výpočet optimálního tarifu a volitelných balíčků“ – jeho aktualizovaná verze byla spuštěna spolu s oznámením cenových úprav.

Informace obsažené v dnešním prohlášení SOS jsou zavádějící a poškozují dobré jméno ČESKÉHO TELECOMU. Společnost si cení zájmu SOS o její služby, v budoucnu ale přivítá, bude-li si toto sdružení fakta pro svá prohlášení lépe ověřovat. Správný postup ČESKÉHO TELECOMU dokládá rovněž stanovisko Českého telekomunikačního úřadu, které novou nabídku považuje za další krok k ještě lepšímu fungování telekomunikačního trhu v České republice.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).