Hlavní navigace

Souboj o prvenství mezi internetovými vyhledávači z pohledu reklamních investic

[Tisková zpráva] Na přelomu roku 2011 se na českém trhu rozpoutal reklamní souboj o prvenství mezi internetovými vyhledávači. Seznam.cz vsadil na sílu televizní kampaně podpořené tiskem, Google Czech Republic volil strategii televizní a internetové reklamy. Společně obě společnosti za období od listopadu 2010 do ledna 2011 proinvestovaly v ceníkových cenách více než 96 milionů korun.

Přelom roků 2010 a 2011 se nesl ve znamení reklamního souboje společností Seznam.cz a Google Czech Republic o první pozici mezi tuzemskými internetovými vyhledávači. Společnost Admosphere tuto událost zachytila z pohledu reklamních investic obou konkurentů. Výdaje jsou monitorovány v ceníkových cenách. 

Za období listopad 2010 – leden 2011 utratil Seznam.cz za reklamní aktivity více než 54,6 milionů korun. Vydal se přitom cestou silné televizní kampaně (46,6 mil. Kč), kterou podpořil inzercí v tisku (7,7 mil. Kč).  

Google Czech Republic své celkové výdaje rozprostřel mezi televizní (23,2 mil. Kč) a internetovou (12,2 mil. Kč) reklamu. V lednu 2011 výrazně posílil své investice i na poli outdooru (4 mil. Kč). Celkem v tomto období Google proinvestoval 41,4 milionů korun. 

Česká republika se řadí mezí výjimky tím, že zde dosud není Google jasným lídrem trhu, jako je tomu ve většině ostatních zemí. 

Admosphere, s­.r.o. je dceřiná společnostMEDI­ARESEARCH, a. s­., která se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a v out of home mediích na území České republiky. Na tomto poli jsou jejími partnery významné profesní organizace, mezi něž patří Asociace televizních organizací (ATO), Asociace komunikačních agentur (AKA) a Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Cílem projektu AdMosphere je díky inovativním řešením pomáhat zákazníkům efektivně a účelně investovat do reklamní komunikace.