Hlavní navigace

Slovinská reklamní komora (SOZ) zavádí ve spolupráci se společnostmi Valicon jako dodavatelem a společností Gemius jako subdodavatelem nové standardy v provádění výzkumu internetové populace.

[Tisková zpráva] Slovinsko je 16. zemí, která schválila metodologii gemiusAudience jako standard pro výzkum profilu internetových stránek. Výzkumná a konzultační společnost Valicon spolu se svým partnerem, společností Gemius, poskytla v červnu 2009 pro MOSS první oficiální analýzu zvyků slovinských internetových uživatelů.

Obě společnosti poskytují důvěryhodná, transparentní a regionálně porovnatelná data o pohybu na internetových stránkách a profilech uživatelů pro sdružení MOSS (Merjenje Obiskanost Spletnih Strani). MOSS působí pod patronací Slovinské reklamní komory (Slovenska Oglaševalska Zbornica) a bude zároveň oficiálním názvem výzkumu gemiusAudience ve Slovinsku. Smlouva o poskytování výsledků byla podepsána až do konce roku 2011 se společností Valicon jako s hlavním dodavatelem a se společností Gemius, která poskytne své nejmodernější know-how jako subdodavatel.

Ve skutečnosti již Gemius a Valicon ve Slovinsku spolupracují na projektu gemiusAudience od roku 2007, kdy byla poskytnuta první data o tomto trhu. Vítězství v tendru, který organizoval MOSS, pouze potvrdil to, že tato země potřebuje poskytovatele, který má přehled o dění a trendech v celém regionu. To také dokazuje, že slovinští vydavatelé a agentury potřebují více, než analýzu rankingu pohybu na stránkách. Většina z nich je ochotna investovat do praktického nástroje pro mediální plánování, který jim umožní připravovat internetové marketingové strategie založené na znalosti struktury internetové populace a zvyků uživatelů. Širší je také poskytované portfolio statistik a množství dodávaných dat. Je důležité poznamenat, že vydavatelé mohou získat nejen své vlastní statistiky v rámci analytického nástroje gemiusTraffic, ale také srovnávací analýzy spolu s výsledky MOSS, které jsou dodávány jednou za měsíc v souborech aplikace gemiusExplorer.

Kompletní hybridní výzkum internetové populace, v rámci něhož společnost Gemius odpovídá za části site-centric, user-centric a integraci dat, by nebylo možné provádět bez strukturální offline studie, za kterou je odpovědná společnost Valicon. Cílem tohoto komplexního výzkumu je určit strukturu internetové populace tak, aby mohly být výsledky váženy a srovnávány. Vážení dat probíhá z toho důvodu, aby došlo ke korekci případné nerovnováhy v rámci profilu vzorku uživatelů.

"Společnost Gemius je hrdá na to, že může poskytovat data o slovinském internetovém trhu jako partner MOSSu. Naše spolupráce s Valiconem má v regionu již dlouho tradici a obě společnosti mají přehled o potřebách a očekáváních internetového trhu, které jak doufáme naplníme pomocí našeho online měření internetové populace” říká Gregor Nisavic, country manager společnosti Gemius ve Slovinsku.

“Využití údajů z výzkumu MOSS bude klíčové pro další vývoj trhu, což velmi vítají hlavní internetové subjekty, které tak získají nové nástroje pro analýzu online dat. Věříme, že s pomocí těchto nástrojů bude mediální plánování efektivnější protože obsah webových stránek bude optimalizován,” souhlasí Vesna Zakarić, ředitelka prodeje Valiconu.

V rámci analýzy prvních oficiálních výsledků výzkumu, které byly prezentovány na tiskové konferenci v Lublani, bylo možné zaznamenat několik zajímavých trendů a tendencí. Podle výzkumu MOSS za červen 2009 bylo ve Slovinsku 1,143,187 inter­netových uživatelů (ve věku 10–75). Reach všech 109 webů, které byly zapojeny do výzkumu v tomto období, dosáhl 1,086,028 inter­netových uživatelů z různých slovinských IP adres. Toto číslo odpovídá zhruba 95% všech slovinských uživatelů a předpokládá se jeho další růst.

V červnu 2009 provedli uživatelé ze Slovinska 513 mil. zobrazení, přičemž průměrný počet zobrazení na návštěvníka se pohyboval kolem 472. Na základě výzkumu gemiusAudience se výsledky pro chorvatský trh za tento měsíc pohybovaly kolem 381 zobrazení na uživatele, což je značně méně. Navíc pokud srovnáme průměrnou dobu, kterou na internetu v červnu strávil průměrný slovinský návštěvník, uvidíme, že chorvatský výsledek je kratší o téměř 2,5 hodiny. V červnu Slovinci strávili na internetu v průměru téměř 10 hodin na uživatele a Chorvaté 7 hodin 23 minut na uživatele. Pokud jde o počet reálných uživatelů, pak jsou nejpopulárnějšími slovinskými weby 24ur.com, najdi.si, siol.net, rtvslo.si, bolha.com a tis.telekom.si.

MOSS (Merjenje Obiskanost Spletnih Strani) je lokální sdružení, které působí pod patronací Slovinské reklamní komory (Slovenska Oglaševalska Zbornica). Zavádí standardy kvality a zajišťuje sběr dat pomocí vybrané metodologie; tato data jsou základem výzkumu internetových komunikačních aktivit, které ve Slovinsku provádějí inzerenti. MOSS poskytuje nejaktuálnější informace a je klíčovým zdrojem informací při plánování internetových obchodních aktivit pro všechny slovinské internetové subjekty.

Valicon d.o.o. je jedna z vedoucích marketingových společností působících ve střední a východní Evropě. Společnost vznikla v roce 2007 spojením dvou partnerů – Cati (založena 1996) ze Slovinska a Prizma Istraživanja (založena 2000) z Chorvatska. Valicon se specializuje na malé trhy, zakázková řešení, pokročilé technologie a vysokou angažovanost. Valicon je partnerem společnosti Gemius SA při realizaci jednoho z jejích klíčových výzkumů gemiusAudience ve Slovinsku, Chorvatsku, Bosně a Hercegovině, Srbsku a Makedonii.

Gemius SA je největší internetovou výzkumnou agenturou ve střední a východní Evropě. Firma v součastnosti působí ve více než 20 zemích, včetně skandinávie a zemí zapadní Evropy jako jsou Velká Británie a Rakousko. Gemius SA nabízí profesionální výzkum, analýzy a konzulatční služby. Kombinací vášne a talentu svých zaměstnanců s vlastními řešeními je společnost schopna neustále rozširovat oblast své působnosti a dodávat mezinárodním klientům komplexní vědomosti o internetu. Gemius poskytuje údaje o zvycích internetových uživatelů (gemiusTraffic), profilech internetové populace (gemiusProfile) a o efektivitě internetových reklamních kampaní (gemiusEffect). Výzkum gemiusAudience je již standardem napříč Evropou, kde Gemius poskytuje spolu s klíčovými subjekty internetového trhu přesné a vysoce kvalitní měření internetové populace pro mediální plánování, prodejce i zákazníky.