Hlavní navigace

SPIR vybral "short list"

[Tisková zpráva]

SPIR vybral „short list“

kontakt: Marek ANTOŠ, tel: 4144 2481

Praha, 1.11.2000 – Po prozkoumání nabídek výzkumných agentur vybral SPIR, Sdružení pro internetovou reklamu, tři projekty, ze kterých vzejde budoucí realizátor komplexního výzkumu sledovanosti internetu v ČR.

Výběr budoucího realizátora komplexního výzkumu sledovanosti internetu v ČR se blíží svému rozuzlení. Ze 6 došlých projektů splňujících zadání vybrala Výkonná rada SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu) na doporučení Metodologické komise SPIR tři, které nejlépe splňují stanovená kritéria.

Na „short list“ se tak dostaly nabídky těchto subjektů: GfK Praha, Median + Lerach a Net-Market Research Alliance (Stem/Mark, Millward Brown, SC&C).

Společnosti, jejichž návrhy postoupily do 2. kola výběru, nyní čeká osobní prezentace projektu, která se uskuteční v druhém týdnu v listopadu. Obsahem této prezentace bude bližší vysvětlení projektu, odpovědi na otázky vztahující se k připravovanému výzkumu i na konkrétní dotazy k dané nabídce. Na základě výsledků prezentací padne rozhodnutí o vítězi soutěže, se kterým budou zahájena jednání směřující k uzavření smlouvy o realizaci výzkumu.

O sdružení SPIR:

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) bylo založeno 29. srpna 2000 a sdružuje významné subjekty na poli internetové reklamy v České republice. V současnosti má sdružení 13 členů (ARBOmedia, Atlas.cz, Carat ČR, HI-Media, Internet Billboard, Internet Info, Internet Servis, M.I.A., Mindshare, Pegas Internet, Run Interactive, Solution, Starcom). SPIR má dvě samostatné sekce – Sekci zadavatelů internetové reklamy (zakládajícími členy jsou společnosti Internet Servis, Pegas Internet a Run Interactive) a Sekci internetových médií (zakládajícími členy jsou společnosti ARBOmedia, M.I.A a Internet Info).

V čele sdružení SPIR stojí výkonná rada ve složení:

Marek Antoš (předseda), Tomáš Řehák (místopředseda), Petra Červenková, Petr Hübner, Michal Krejčí, Radek Mařík.

Cílem sdružení SPIR je:

  • Stát se zadavatelem a garantem jednotného výzkumu návštěvnosti internetu. Tento výzkum by měl sledovat kvalitativní a kvantitativní chování uživatelů českého internetu.
  • Zasadit se o standardizaci reklamy a komerční komunikace na českém internetu.
  • Prosazovat internet jako plnohodnotné a perspektivní médium.
  • Navázat spolupráci s dalšími profesními organizacemi nejen v oboru reklamy

Filozofií sdružení SPIR je co možná největší otevřenost novým členům v souladu se stanovami sdružení SPIR. Nejbližším úkolem SPIR je zadání jednotného výzkumu návštěvnosti internetu. Účelem tohoto výzkumu je překonání současné situace, kdy nejsou dostupná jednotná data a charakteristiky českého internetu.