Hlavní navigace

SPIR vydal Ročenku českého internetu 2006

[Tisková zpráva] Poprvé za svou existenci vydalo Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) svoji offline vizitku - ročenku hodnotící vývoj internetu v České republice pod názvem Internet 2006. Podle předsedy SPIR Daniela Nohela jsou hlavním motivem lidé a jejich virtuální svět – svět internetu. Publikace obsahuje dvě tematické části. První je poměrně podrobná zpráva přinášející zajímavé informace o uživatelích internetu, jejich zvycích, mediálním a spotřebním chování. Zabývá se také analýzou trhu internetové reklamy u nás – změnami na trhu, vývojem reklamních formátů a trendy, které můžeme očekávat v příštích letech.

Druhá část ročenky představuje členy Sdružení, a to jak ze sekce Zadavatelů internetové reklamy, tak ze Sekce médií a vrcholový orgán SPIR Výkonnou radu. „Chtěli jsme, aby vizuál a polygrafické zpracování našeho materiálu se odlišovalo o podobných publikací na trhu, což se nám podařilo,“ říká výkonná ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová. „Abychom dosáhli tohoto výsledku použili jsme v České republice ojedinělou technologii tisku a laku“. Nestandardně působící Internet 2006 vyjde i v elektronické podobě a bude k dispozici i na web stránkách SPIR.

SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetové reklamy od roku 2000. Skládá se ze dvou sekcí reprezentující obě strany reklamního trhu – Sekce internetových medií a Sekce zadavatelů internetové reklamy. V současné době tvoří členská základna sdružení celkem 27 členů v obou sekcích. Kromě provozování jednotného, široce respektovaného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, se aktivně snaží o kultivaci celého internetového reklamního trhu.