„Rok na realizaci výběrového řízení a přípravu projektu se může zdát jako dlouhá doba“, poznamenává k tomu Pavel Ševera, projektový manažer SPIRu. „Je však třeba si uvědomit, že se jedná o velmi rozsáhlý projekt, pro který jsme letos připravili nejkomplexnější zadání v historii českého internetového měření.“ V projektu se pro další tři roky počítá s měřením návštěvnosti nejen klasických webových stránek, ale také sledovanosti on-line videa, přístupů na internet z mobilních telefonů nebo zásahu objektů (např. reklamních polí) ve stránkách. Jeho součástí jsou také zaváděcí a průběžné offline výzkumy pro správné nastavení parametrů.
Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka SPIR, si od nové vlny projektu slibuje další rozšíření a zkvalitnění projektu. „Při vypracovávání zadání jsme komunikovali s mezinárodním sdružením IAB, inspirovali se na zahraničních konferencích a diskutovali jej podrobně s našimi členy. Naše požadavky tak zohledňují poslední vývojové trendy v oblasti internetového měření.“
SPIR pro výběrové řízení počítá se zájmem domácích i zahraničních subjektů. Zadání výběrového řízení je k dispozici na webu Sdružení pro internetovou reklamu.
SPIR (www.spir.cz) je profesní sdružení působící v oblasti internetové reklamy od roku 2000. V současné době tvoří členská základna sdružení celkem 64 členů. Kromě provozování jednotného, široce respektovaného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC a poskytuje expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás.