Hlavní navigace

Stanou se internetové televize silnou konkurencí klasických televizních stanic?

[Tisková zpráva] Stále větší divácká obliba vlastní tvorby Stream.cz tomu nasvědčuje.

Praha, 3. dubna 2008 – Statisíce diváků budou od dnešního dne usedat k blikající obrazovce, aby si vychutnaly nové příběhy ze života gynekologické ordinace. Obrazovka však nebude televizní, zmíněná ordinace se nenachází v zahradě plné růží a nenabízí dojemné příběhy hrdinných lékařů a sestřiček vzešlé z pera mladých scénáristek. Počet diváků, který by z koláče televizní sledovanosti ukrojil nezanedbatelný kus, bude patřit třetí řadě originálního projektu Petra Čtvrtníčka Gynekologie 2 vysílaném na internetové televizi Stream.cz.

V České republice má internet již více než 4,5 milionu uživatelů, kteří nehledají jen informace, ale zejména zábavu nesvázanou limity tištěných médií či televizních stanic. Na tento narůstající zájem zareagovala v březnu loňského roku společnost Global Inspiration spuštěním internetové televize Stream.cz. O půl roku později se jejím spolumajitelem stal Seznam. Toto partnerství Stream.cz doslova katapultovalo mezi desítku nejnavštěvova­nějších českých internetových serverů s měsíční návštěvností dosahující aktuálně téměř 1,5 milionu reálných uživatelů a více než 26 miliony zobrazení (únor 2008: 1.479.42 reálných uživatelů – zdroj: NetMonitor – SPIR). Narůstající zájem uživatelů se odráží v neustále narůstající návštěvnosti a zejména v rekordní návštěvnosti serveru Stream.cz v únoru 2008. Z uvedených údajů vyplývá, že Stream.cz oslovuje více než ¼ uživatelů internetu v České republice.

Jejich věkové složení kopíruje běžnou internetovou populaci, nejčastěji jsou zastoupeny věkové skupiny 20 – 29 let (26 %), 12 – 19 a 30 – 39 let (po 22 %). Nezanedbatelnou část návštěvníků tvoří také skupiny 40 – 49 let (15 %) a 50 – 59 let (12 %) – zdroj: NetMonitor – SPIR.

Zakladatel Stream.cz PhDr. Miloš Petana nepopírá inspiraci úspěšným video serverem Youtube.com, Stream.cz však nevsází jen na videa svých uživatelů, ale produkuje také vlastní tvorbu, která se ve sledovanosti přibližuje leckterým televizním stanicím. „Divácký úspěch Streamu nás velmi těší a potvrzuje náš počáteční optimismus. Diváci klasických televizí stále hledají alternativy a nacházejí je právě na internetu. Ve velice krátké době jsou schopni přijmout nové obsahy i formáty vysílání. To nás zavazuje i pro další rok Streamu,“ komentuje PhDr. Miloš Petana roční existenci serveru.

Mezi nejúspěšnější pořady vlastní tvorby patří Peklo s Landou, které se stalo jednoznačně nejlepší reality show roku 2007. Poslední díl Pekla s Landou zaznamenal téměř 600 tisíc zhlédnutí, všech 24 dílů, pořady ze zákulisí a další speciály celkem asi devět a půl milionu zhlédnutí. Internetová televize Stream.cz slaví úspěch i s dalším projektem vlastní tvorby, Kalendářem Míši a Ríši, ve kterém Michal Suchánek s Richardem Genzerem každý den komentují aktuální jmeniny. Týdně zaznamená 700 tisíc zhlédnutí se zhruba 350 tisíci unikátními návštěvníky. Za zmínku stojí také satirický politický týdeník autorů Martina Komárka a Miloše Čermáka Je nás pět aneb obnažená pozadí reflektující aktuální dění na české politické scéně.

Na úspěchy předchozích sérií se právě chystá navázat také nová 9ti dílná řada v úvodu zmíněného seriálu Petra Čtvrtníčka Gynekologie 2. Předchozí řada sitkomu, který se odehrává v prostředí gynekologického oddělení „nejmenované nemocnice na kraji města“ si připsala téměř 2 miliony zhlédnutí. Režisérem první série byl Igor Chaun, druhou i třetí nejnovější řadu režíroval Petr Zahrádka. Šéfproducentem je již tradičně Daniel Netušil. Fanoušci seriálu se i tentokrát setkají se známými postavami MUDr. Šmukem (Petr Čtvrtníček), okresním gynekologem Čudákem (Jiří Lábus), primářem Lexou Káďou (Robert Nebřenský), MUDr. Janíkem (Josef Polášek), MUDr. Vlkem (Marek Daniel), Slávečkem (Jan Hampl), MUDr. Tetkou (Leoš Noha) a dalšími. První díl nové série bude uveden na Stream.cz ve čtvrtek 3. dubna ve 20.00 hod.

Premiéry dalších částí pak každý další čtvrtek ve stejnou hodinu. Nasazování pořadů naší tvorby v pravidelném schématu se nám velmi osvědčilo. Stejně jako u předchozích dílů Gynekologie 2 nebo v případě Pekla s Landou se diváci mohou i tentokrát těšit na nový díl svého seriálu, který umístíme na www.stream.cz vždy v daný den a hodinu tak, jak je to běžné u klasických televizních stanic,“ říká Petr Bednář, výkonný ředitel Stream.cz. Klíčovým pořadům z vlastní tvorby zajišťuje Stream.cz také silnou marketingovou podporu zejména formou bannerů na partnerských serverech Seznam.cz a Super.cz, a PR kampaní.

Stále se zvyšující zájem o pořady Stream.cz podporuje plány pro další rozvoj této internetové televize. Pro letošní rok předpokládá programová strategie uvedení nového velkého pořadu vlastní tvorby každé tři měsíce. „Do budoucna zvažujeme i nasazení celovečerních filmů. K tomu je ale potřeba lepší kvalita obrazu. Na technologii, která by kvalitu obrazu zvýšila, právě pracujeme,“ říká Miloš Petana. „Současný vývoj nasvědčuje tomu, že se internetové televize stanou velmi brzy silnou konkurencí běžných televizních stanic,“ dodává Petana.