Hlavní navigace

Strategická aliance IBM a SAS s cílem zásobovat obory finančních služeb a telekomunikací

[Tisková zpráva]

Strategická aliance IBM a SAS s cílem zásobovat obory finančních služeb a telekomunikací

-- Vedoucí společnosti v oboru budou dodávat řešení integrovaného řízení vztahů se zákazníky (CRM) --

San Francisco, 4. října 2001 – SAS Institute, největší světová soukromě vlastněná softwarová společnost a přední dodavatel v oblasti datových skladů a e-inteligence, a IBM (NYSE: IBM) ohlásily novou strategickou alianci, jejímž cílem je dodávat komplexní řešení pro analytická řízení vztahů se zákazníky (CRM) klientům ze specifických oborů, počínaje finančními službami a telekomunikacemi.

Nové spojení, které pozvedá SAS na nejvyšší úroveň v partnerském programu IBM, bylo ohlášeno na akci Solution: The IBM Technical Developer Conference, výroční konferenci IBM spojené s největším výročním setkáním pracovníků vyvíjejících software ve spolupráci s IBM.

Obě společnosti zdokonalí své nabídky zákazníkům a budou dále integrovat své technologie tak, aby poskytly organizacím v cílových odvětvích nejkompletnější, spolehlivá a efektivní řešení, která jsou dnes k dispozici pro budování a údržbu dlouhotrvajících a ziskovějších vztahů se zákazníky. Aliance spojuje silná analytická řešení SAS a jeho technologii datových skladů se schopnostmi společnosti IBM v infrastruktuře e-businessu, technologii, správě dat a služeb.

„Trh softwaru a služeb pro aplikace CRM letos pravděpodobně dosáhne hodnoty 68 miliard dolarů a do roku 2005 až 162 miliard dolarů,“ řekl oborový analytik Bob Blumstein, ředitel výzkumu analýz CRM společnosti IDC. „Aliance IBM a SAS se svým potenciálem úspěšnosti v prolínající se bázi zákazníků obou firem na tomto obrovském trhu ukazuje zvyšující se důležitost integrace analýz CRM a následného vybudování výkonnějšího marketingového procesu.“

Finanční služby
Se softwarem pro automatizaci podnikového marketingu a službami SAS a IBM umožní nová, integrovaná řešení pro obor finančních služeb bankám, makléřským společnostem a dalším finančním institucím integrovat informace o zákaznících ze všech marketingových kanálů a získat tak pravdivé informace o zákaznících. S takovými informacemi mohou potom provádět efektivnější marketingové kampaně, doručovat vysoce zacílené osobní zprávy a zjišťovat i předvídat nové významné prodejní příležitosti. Prodejní personál společnosti IBM, zaměřený na bankovní a finanční obor, bude propagovat nové řešení v těsné spolupráci s divizí Globálních služeb IBM.

Telekomunikace
Nové integrované řešení pro obor telekomunikací bude zahrnovat řešení společnosti SAS pro analýzu odchodů zákazníků a expertizu divize Globálních služeb IBM v oblasti business inteligence a znalosti oboru. Integrované produkty a služby pomohou poskytovatelům telefonních a bezdrátových služeb předvídat, kteří zákazníci by mohli pravděpodobně odejít, takže budou moci podniknout příslušné kroky k tomu, aby si cenné klienty udrželi. Shromažďováním a skladováním obrovských objemů zákaznických dat a použitím předpovědních analytických modelů zpracovávajících tato data dokážou společnosti lépe porozumět chování svých zákazníků a předvídat jejich činy. Prodejní personál společnosti IBM zaměřený na obor telekomunikací bude toto řešení účinně propagovat.

SAS bude pro nová CRM řešení v oblasti financí a telekomunikací využívat hardware, middleware, služby a financování IBM. SAS a IBM také připraví marketingové plány pro společnou propagaci řešení a sdílení obchodních příležitostí v těchto oborech.

Společnosti budou také spolupracovat na integraci a optimalizaci nových řešení s využitím technologií obou firem. Například, jak SAS tak IBM budou pokračovat v těsné spolupráci při integraci všech řešení SASu a databáze DB2 a middlewaru IBM, včetně produktů WebSphere MQ Series a WebSphere Application Server, směřující k dalšímu zlepšení výkonnosti na všech serverových platformách IBM.

„Spojení IBM a SAS je první, které přímo podporuje divize IBM Global Services, což zdůrazňuje skutečnou synergii technologií a služeb našich dvou společností. V tomto případě jedna a jedna se rovná třem pro zákazníky, kteří z našich kombinovaných a integrovaných nabídek mohou jen získat,“ řekl Mike Fuller, viceprezident a výkonný ředitel IBM pro konzultace a služby business inteligence.

„S obrovským objemem zákaznických dat, která přicházejí do organizací z mnoha kanálů – aplikací e-businessu a e-commerce, call center, webových stránek atd. – je pro nás výzvou to dát všemu smysl a skutečně porozumět zákazníkům a tomu, co je motivuje.“

„Kombinace kritických CRM řešení SASu se silnou rodinou e-serverů společnosti IBM, úspěšnou databází DB2 a zkušeností konzultantů divize Globálních služeb IBM v oblasti business inteligence umožní organizacím transformovat zákaznická data z jakéhokoli zdroje do jednoho komplexního zákaznického přehledu, který pak poslouží jako základ pro dlouhodobé, individualizované a ziskové vztahy.“

Tříletá dohoda bude zpočátku orientována na Severní Ameriku, i když je strukturována tak, aby umožnila rozšíření i do jiných zeměpisných oblastí.

Jako součást strategické aliance budou obchodníci IBM propagovat řešení SASu u svých zákazníků. To nejenom rozšíří sílu a hloubku nabídky IBM ve specifických zákaznických oblastech, ale pomůže to i SASu dosáhnout cíle zvýšení nových příjmů od partnerů.

„Mnohé organizace postrádají expertizu, která by podporovala komplexní dolování dat, analýzu a předpovědní analýzy, které jsou zásadní pro udržení zákazníků v telekomunikačním oboru nebo při plánování efektivních marketingových kampaní v oboru bankovnictví a finančních služeb,“ řekl Graeme Woodley, starší viceprezident pro rozvoj obchodu SASu.

„SAS a IBM mají tisíce společných zákazníků, kteří investovali do e-serverů IBM a databáze DB2 na podporu svých provozních systémů a současně se spoléhají na řešení SAS, která z těchto systémů získávají informace a znalosti. IBM a SAS společně dodávají kompletní řešení, která poskytují firmám v oboru finančních služeb a telekomunikací znalosti, jak vytvářet rychlejší, chytřejší a výnosnější marketingové kampaně a jak předvídat, kteří zákazníci by mohli pravděpodobně odejít, a podniknout včasné kroky k jejich udržení. V dnešním náročném ekonomickém prostředí je využívání zákaznických dat k dosažení konkurenčních výhod důležitější, než kdy jindy a nová společná řešení IBM a SAS přesně tohle nabízejí.“

Více než 4100 společností a organizací na téměř 8500 místech po celém světě používá dnes jak technologie SAS, tak IBM. Tyto společnosti reprezentují všechny významné obory, od finančních služeb a telekomunikací, po energetiku, maloobchod nebo veřejný sektor. Zvýšená spolupráce a těsnější integrace mezi SAS a IBM bude ku prospěchu těchto současných společných zákazníků a získání dalších.

Historie spolupráce
Nová strategická dohoda obou firem je pouze posledním příkladem dlouhodobé snahy IBM a SAS dodávat lepší řešení, která odpovídají potřebám zákazníků. Od svého založení v roce 1976 má SAS technologické vztahy s IBM. Tyto vztahy se během posledních deseti let rozšířily na formálnější partnerství, včetně společného vývoje a marketingu, především s divizí IBM Server Group. V lednu roku 2000 byla uzavřena dohoda, na základě které divize Globálních služeb IBM shromáždila odborníky vyškolené u SASu, aby propagovali společná řešení SASu a IBM v oblastech CRM, řízení dodavatelských vztahů (SRM) a inteligentních datových skladů. Tento vztah byl následně rozšířen tak, aby pro zákazníky zahrnoval možnosti financování s využitím IBM Global Financing a společný vývoj a sdílení technologií v rámci nabídek SurfAid Analytics divize IBM Global Services a pokročilé webové analýzy SASu.

Obě společnosti společně také provozují Mezinárodní kompetenční středisko IBM a SASu, které poskytuje zákazníkům a prodejním týmům po celém světě podporu a potřebné zdroje k návrhu, konfiguraci, výkonovým testům a implementaci serverů pro softwarová řešení SAS – např. dolování dat, datové sklady a další řešení business inteligence – vše běžící na výkonných serverech IBM a databázi DB2. Středisko je zřízeno v centrále SASu v Cary v Severní Karolíně, USA.

Strategická aliance se SASem je dalším příkladem odhodlání IBM jít na trh s nezávislými prodejci softwaru s pomocí programu PartnerWorld for Developers. V řámci této iniciativy IBM podepsala dohody se společnostmi, jako jsou například Siebel Systems, SAP a PeopleSoft. Tyto aliance mají za cíl obory finančních služeb, maloobchodu, výroby a segmenty řešení zahrnující plánování podnikových zdrojů, řízení dodavatelských řetězců, CRM a business inteligence. Cílem je poskytnout vývojářským firmám přístup k novým zákazníkům a obchodním příležitostem v rámci zdrojů marketingu IBM, jeho prodeje a řešení. Na oplátku se softwarové firmy snaží prosazovat middleware, serverové platformy a služby IBM.

O společnosti IBM
IBM je největší světová společnost zabývající se informačními technologiemi, která má za sebou 80 let na vedoucí pozici při podpoře business inovací. Více informací o IBM najdete na webové stránce www.ibm.com.

O společnosti SAS
Společnost SAS poskytuje software a služby umožňující zákazníkům převádět data ze všech oblastí své činnosti na informace a znalosti. SAS řešení pomáhají organizacím na základě těchto informací provádět lepší rozhodování a tím zlepšovat zákaznické, dodavatelské a vnitrofiremní vztahy na maximum. Řešení od SASu, největší soukromé softwarové společností na světě, se využívají ve více než 37 000 obchodních, vládních a univerzitních místech po celém světě. Mezi zákazníky je 98 procent společností ze žebříčku Fortune 100 a 90 procent společností ze žebříčku Fortune 500. Již 25 let poskytuje SAS svým zákazníkům The Power to Know™!. Více informací získáte na adrese www.sas.com.

V případě zájmu o další informace prosím kontaktujte:

Jana Žižková // Daniela Beranová
SAS Institute // Herald Communications
Tel. +420 2 61176310 // Tel. +420 2 24232650
jana.zizkova@e­ur.sas.com // beranova@herald-pr.cz

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

DigiZone.cz: Optimedia: hybridní kampaň Nescafé

Optimedia: hybridní kampaň Nescafé

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Měšec.cz: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Vitalia.cz: Jsou čajové sáčky toxické?

Jsou čajové sáčky toxické?

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů