Hlavní navigace

Další informace z průzkumu - stresující obnova ztracených dar

[Tisková zpráva] Pro 44% IT manažerů je obnova ztracených dat stresující

Sdílet

Praha 20.května 2010 – Podle nedávného průzkumu pro společnost Acronis® téměř polovina dotázaných IT manažerů malých a středních firem v celé Evropě se obává obnovy dat po útoku viru nebo selhání pevného disku a klasifikuje to buď jako stresující nebo velmi stresující zážitek. Dle zjištění tohoto průzkumu, v mnoha dnešních organizacích je to do značné míry způsobeno nedostatečně připravenými postupy pro zálohování a obnovu a potenciálním dopadem, který má ztráta dat na příjmy a produktivitu firmy.

Průzkum malých a středních firem uskutečněný výzkumným institutem Vanson Bourne pro společnost Acronis v říjnu 2010 se zabýval úrovní stresu, ve kterém jsou IT manažeři, pokud se jedná o procesy obnovy po havárii. Průzkum zjistil, že jedním z hlavních zdrojů napětí je zabezpečení dat pro vedení. 29% respondentů hodnotí stres způsobený ztrátou dat výkonného ředitele stejně, jako kdyby před odletem na dovolenou na letišti zjistili, že si zapomněli pas. Dalších 29% respondentů to kvalifikovalo jako stejně stresující, jako kdyby přišli pozdě na pracovní pohovor.

Při dotazu, od koho vnímají při obnově dat největší tlak, 59% cítí největší napětí ze strany výkonného ředitele nebo šéfa, kdežto jedna čtvrtina IT manažerů se vlastně nejvíce stresuje sama. Tento výzkum ukazuje, že i když si IT manažeři uvědomují, jak důležité je zálohování a obnova, přesto často nemají připravené správné procesy, aby plně důvěřovali svým postupům pro obnovu po havárii. To vede k vysoké hladině stresu v mnoha organizacích.

Výzkum ukázal, že většina (72%) organizací se stále spoléhá na strategii zálohování na konci dne, přičemž je zarážející, že 1 z 10 firem zálohuje data nanejvýš jednou týdně. Pouze menšina zálohuje každou hodinu. Spoléhání se na tyto strategie v případě selhání systémů znamená, že mnohé podniky riskují ztrátu celých dnů práce, což může vést k podstatným ztrátám produktivity a zisku.

„Z tohoto výzkumu je jasné, že obnova dat je pro jakoukoli organizaci zásadní. A je překvapivé, že s tak vyspělými a propracovanými technologiemi obnovy dat a tak evidentními důsledky ztráty dat, stále existují v mnoha organizacích značné mezery v procesech zálohování a obnovy“, vysvětluje Zdeněk Bínek z obchodního zastoupení Acronis pro Českou Republiku a Slovensko. „Stejně jako u všech zdrojů stresu je prevence jednodušší než léčba. IT manažeři by měli přezkoumat své strategie obnovy dat, tak aby zabránili vlivu ztráty dat nejen na blahobyt firmy, ale i na své vlastní zdraví.“

Chcete-li si stáhnout doplňující Příručku pro zálohování a obnovu v malých a středních firmách, naleznete ji na http://www.acro­nis.cz/priruc­ka-zalohovani/ .Tento výzkum byl proveden společností Acronis a výzkumným institutem Vanson Bourne. Zkoumaný vzorek se skládal z 600 SMB a středně velkých organizací (250–1,000 zaměstnanců) ve Velké Británii, Německu a Francii. Respondenti byli v rámci organizací odpovědní za IT.

O společnosti Acronis
Společnost Acronis je předním poskytovatelem zálohovaní onsite a offsite, obnovy po haváriích a bezpečnostních řešení. Její patentované technologie imagingu a správy disků umožňují podnikům i jednotlivcům zabezpečit digitální aktiva ve fyzických i virtuálních prostředích. S pomocí programů Acronis pro zálohování, obnovu, konsolidaci serverů a virtualizační migraci mohou uživatelé chránit digitální informace, udržovat kontinuitu provozu a redukovat výpadky. Softwarové produkty Acronis jsou prodávány ve více jak 180 zemích a jsou dostupné v 13 jazycích. Další informace získáte na http://www.acro­nis.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).